Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset väittävät olevansa yksihuoltajia...

Vierailija
17.02.2015 |

vaikka eivät oikeasti olekkaan? Kun olen tässä kuluneen vuoden aikana keskustellut työasioista usean naisen kanssa kysynyt heidän perheestään he ovat sanoneet olevansa yksinhuoltajia. Kun olen hieman enemmän kysellyt niin heillä on ollutkin yhteishuoltajuus. Tosin ovat itse ns lähivanhempi. Ihmettelen miksi naisilla ei ole yksihuoltaja käsite hallussa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihme logiikkaa täällä on sinkuista... Sinkku ei tarkoita samaa kuin naimaton. Sinkku on ilman kumppania oleva, oli sitten naimaton, eronnut tai leski. Tai vaikka avioliitossa eron harkinta-ajalla tai asumuserossa.

Vierailija
22/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:25"]

On meilläkin eksän kanssa yhteishuoltajuus, mutta koska käytännössä kuitenkin olen yksinhuoltaja, käytän sitä termiä.

[/quote]Tämä on niin ärsyttävää. Ei nimittäin ole vain kerta tai kaksi kun vihainen isä soittaa tehtyjen ratkaisujen perään ja valittaa miksi häntä ei ole tiedotettu.  Lähivanhemmat siis virallisiin papereihinkin merkitsevät itsensä yksinhuoltajaksi. Kummasti se isä (yleensä se on juuri isä, eikä äiti) aktivoituu sitten kun kuulee että lapsi on siirretty erityisluokalle, jätetty luokalleen tai on aloitettu adhd-lääkitys.

[/quote]

Varmaan näinkin käy, minä en mihinkään laita olevani yksinhuoltaja, ja kaikissa virallisissa papereissa miehen tiedot ovat aina ekana, ihan päiväkodin papereista alkaen, niiiiin vanhanaikaista :) Mutta eikös se ole hhan hyväkin, jos se poissaoleva isä edes joskus aktivoituu, oli syy mikä tahansa.!.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:45"] [/quote] 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Naimaton / naimisissa / eronnut / leski on valittavana kaikenlaisissa lomakkeissa. Tuo ensimmäinen on sinkku, muut eivät ole.

[/quote]

Mitäs mä valitsen tuosta, olen kahden lapsen äiti, en siis voi olla sinkku, en ole naimissa, en ole eronnut, enkä ole leski...

Vierailija
24/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:45"] [/quote] 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Naimaton / naimisissa / eronnut / leski on valittavana kaikenlaisissa lomakkeissa. Tuo ensimmäinen on sinkku, muut eivät ole.

[/quote]

Mitäs mä valitsen tuosta, olen kahden lapsen äiti, en siis voi olla sinkku, en ole naimissa, en ole eronnut, enkä ole leski...
[/quote]

Sinkku ei ole mikään virallinen termi. Sitä saa käyttää, miten haluaa. Siviilisääty ja lapset eivät liity toisiinsa. Jos et ole koskaan solminut avioliittoa, olet naimaton.

Vierailija
25/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:46"]

On meilläkin eksän kanssa yhteishuoltajuus, mutta koska käytännössä kuitenkin olen yksinhuoltaja, käytän sitä termiä.

[/quote]Tämä on niin ärsyttävää. Ei nimittäin ole vain kerta tai kaksi kun vihainen isä soittaa tehtyjen ratkaisujen perään ja valittaa miksi häntä ei ole tiedotettu.  Lähivanhemmat siis virallisiin papereihinkin merkitsevät itsensä yksinhuoltajaksi. Kummasti se isä (yleensä se on juuri isä, eikä äiti) aktivoituu sitten kun kuulee että lapsi on siirretty erityisluokalle, jätetty luokalleen tai on aloitettu adhd-lääkitys.

[/quote]

Varmaan näinkin käy, minä en mihinkään laita olevani yksinhuoltaja, ja kaikissa virallisissa papereissa miehen tiedot ovat aina ekana, ihan päiväkodin papereista alkaen, niiiiin vanhanaikaista :) Mutta eikös se ole hhan hyväkin, jos se poissaoleva isä edes joskus aktivoituu, oli syy mikä tahansa.!.

[/quote]Ei ole hyvä. Koska tuo isä aktivoituu vain sanoakseen että ei hyväksy tehtyjä päätöksiä. HÄNEN lapsensa ei mihinkään vajakkiluokalle mene eikä HÄNEN luonaan käydessä (pari kertaa vuodessa) ole ikinä mitään keskittymisongelmia. 

Vierailija
26/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]Ei ole hyvä. Koska tuo isä aktivoituu vain sanoakseen että ei hyväksy tehtyjä päätöksiä. HÄNEN lapsensa ei mihinkään vajakkiluokalle mene eikä HÄNEN luonaan käydessä (pari kertaa vuodessa) ole ikinä mitään keskittymisongelmia. 
[/quote]
Miehet on putkiaivoja. Eihän heidän siittämissä lapsissa voi olla mitään vikaa! Onneks mä oon nykyään yh (siis lähivanhempi)!

Vierailija
27/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin yhteishuoltajuudesta exäni kanssa sopimus, mutta käytännössä ex ei halua olla missään kasvatusvastuussa enää lapsistaan.

Vierailija
28/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:05"]

Etävanhemmalla ei ole juuri mitään oikeuksia vaikka olisi kuinka yhteishuoltajuus. Lähivanhempi kasvattaa ja hoitaa lapsen ja päättää lapsen asioista ja siitä tämä yksinhuoltajuus. Etävanhempi ei päätä muusta kuin lapsen passin hankkimisestaa eli sillä yhteishuoltajuudella ei ole juuri mitään merkiystä. Eli jos asut yksin lapsen kanssa, niin yksin lasta huollat vaikka paperissa lukisi mitä. Ei se etä sieltä tule kanssasi auttamaan kuluissa ja hoitamaan lasta ja ruokkimaan ja nukuttamaan

[/quote]

Niinpä tuntuu päättävän. Harrastaa myös etäännyttämistä ja mustamaalaamista. Vaikka isä yhtä lailla haluaisi osallistua ja olisi siihen yhteishuoltajuuden mukaan oikeutettukin. Mutta lähivanhempi voi tehdä kaikenlaista kiusaa ja samalla marista, kuinka hän joutuu yksin sitä ja yksin tätä. Raha kyllä kelpaa, muuten ei mikään. Olen siis nainen ja sivusta seurannut näiden lähiäitien touhuja.

Vierailija
29/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsyyntymisen. Yksinhuoltaja on todellakin eriasia kuin lähivanhempi. Olen itse yksinhuoltaja. Päätän kaikesta, isää ei tarvitse informoida mistään. Tämä on helppoa ja sujuvaa. Passit, hoidot, lääkkeet, koulumuodosta, kaikki. Kukaan ei tee minulle kiusaa lasteni kautta. Viranhaltijan kannalta ei todellakaan ole samantekevää, onko yksinhuoltajaksi itseään tituuleeraava tosiaan yksinhuoltaja vai yksinhuoltajaksi itseään kutsuva lähivanhempi.

Vierailija
30/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jopa hiukan säälin työkaveriani joka toi aina esille yhden lapsen yksinhuoltajuuttaan. Kun se lapsi piti ottaa kaikkualle, ei voinut tehdä sitä ja tätä...ja kun hän YKSINHUOLTAJANA raskasta arkea pakersi.

Kunnes mulle valkeni että lapsi on isällään viikoittain pe- su. Ja loma-aikaan kolmisen viikkoa, syys - ja talvilomaviikosta puolet...

Vierailija
31/31 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:13"]

Ymmärrän ärsyyntymisen. Yksinhuoltaja on todellakin eriasia kuin lähivanhempi. Olen itse yksinhuoltaja. Päätän kaikesta, isää ei tarvitse informoida mistään. Tämä on helppoa ja sujuvaa. Passit, hoidot, lääkkeet, koulumuodosta, kaikki. Kukaan ei tee minulle kiusaa lasteni kautta. Viranhaltijan kannalta ei todellakaan ole samantekevää, onko yksinhuoltajaksi itseään tituuleeraava tosiaan yksinhuoltaja vai yksinhuoltajaksi itseään kutsuva lähivanhempi.

[/quote]

Hölö ja , aivan sama. olen ns yhteishuoltaja, ja hyvin on mennyt ns yksinhuoltajateemalla, kun sitä kuitenkin olen. Passit yms saa silti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän