Väli-Amerikan saarilla käyneet
Aasiassa nyt käyty niin monta kertaa, että vois välillä vaihtaa pallon puoliskoa.
Matkassa 6 v lapsen kanssa.
Kokemuksia paikoista Jamaica, Kuuba, Dominikaaninen, Bahama? Kannattaisko yhdistää siihen myös Miami / Orlando. Mikä paras ajankohta niin että ei täynnä turisteja mutta ilmat vielä suotuisat. Tai oikeastaan milloinkohan ehdottomasti ei kannata tuonne suunnalle mennä tornadojen takia?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:57"]
Aasiassa nyt käyty niin monta kertaa, että vois välillä vaihtaa pallon puoliskoa.
Matkassa 6 v lapsen kanssa.
Kokemuksia paikoista Jamaica, Kuuba, Dominikaaninen, Bahama? Kannattaisko yhdistää siihen myös Miami / Orlando. Mikä paras ajankohta niin että ei täynnä turisteja mutta ilmat vielä suotuisat. Tai oikeastaan milloinkohan ehdottomasti ei kannata tuonne suunnalle mennä tornadojen takia?
[/quote] Miamista Kuubaan paasee vain charter-lennolla. Kun ilmat ovat suotuisia niin saaret ovat myos taynna turisteja. Ei kannata menna jos olet allerginen amerikkalaisille, heidan rahoillaan ne hotellit on rakennettu.
Tarkoititko hurrikaaneja? Hurrikaanikausi kestää kesäkuun alusta marraskuun loppuun eli silloin kannattaa olla varovaisena liikenteessä. Itse olin eräällä Karibian saarella kun kausi alkoi ja lähes kellon tarkkaan kauden ensimmäinen hurrikaani iski päälle 1.6. Onneksi oli pieni ja nopeaa ohipyyhältänyt myrsky. Etelämpänä sijaitsevilla saarillahan ei hurrikaaneista tarvitse juuri murehtia, vaikka toisinaan ne sielläkin näyttäytyvät .
Itse olen pitänyt huhti-toukokuuta hyvänä ajankohtana käydä Karibialla, toisaalta minulla ei ole kokemusta listaamistasi saarista eli en osaa sanoa mikä meininki niissä on. Miami on myös hauska, mutta itse harrastaisin ehkä mielummin island hoppingia.
Käynyt Miamissa ja Dominikaanisessa. Molemmat kivoja, Miamista tykkäsin erityisesti (täällä oltiin ilman lapsia). Dominikaanisessa oltiin Apollomatkojen matkalla joulun aikaan. Oli ihan kiva, lapset tykkäsi, ilmasto kivampi kuin esim. Thaimaassa. Hotellialueet ok, samoin turistikohteet, muualla köyhää ja pimeällä ei kannata liikkua hotellialueen ulkopuolella.