Miksi varasto on englanniksi warehouse eikä
Thief house?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomeksi sanotaan navetta eikä karjala? Onhan kanalakin...
Siinä tapauksessahan kanala on siipikarjala, se on sitäpaitsi tasa-arvoinen ilmaus jos siipikarjalassa on myös kukkoja. Herätys tasa-arvovaltuutettu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta et kertonut miksi navetta ei ole karjala!
Nykyään voitaisiin ajatella, että se halventaisi Karjalaa, joka on monelle suomalaiselle niin tärkeä ja pyhä asia. Ei haluta häpäistä tuon menetetyn alueen muistoa sillä, että nimestä tulisi mieleen paikka, jossa pidetään karjaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomeksi sanotaan navetta eikä karjala? Onhan kanalakin...
Suomeksi voi sanoa karjatto.
Navetta-sana tulee sanasta nauta.
Miksi kuulantyöntö on shot put eikä ball push?
Miksi estejuoksu on steeplechase eikä obstacle run?
Vierailija kirjoitti:
Miksei varasto ole storage
Sehän on. Warehouse on tavaratalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei varasto ole storage
Sehän on. Warehouse on tavaratalo.
Sitä tässä ihmettelinkin. Luulin että olen jotenkin yksinkertainen.
Miksi pituushyppy on long jump eikä length jump?
Miksi korkeushyppy on high jump eikä height jump?
Oon kuullu että navetta olisi ometta.
Miksi haaskalintu ei ole carcass bird?
Naurattaa [ ] Ei naurata [x]