Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EPÄILEN, ETTÄ KONEENI ON KAAPATTU

Vierailija
17.02.2015 |

Huomasin viikonloppuna tietokoneessani epäilyttävää toimintaa ja nyt juolahti mieleen, että onko haittaohjelmat vain passiivisia seuraajia vai voiko ne tehdä jotain siis esim. lähetellä sähköpostia koneeltani tai hankkia minulle bannit keskustelupalstoille?

Onko kenellekään käynyt näin? Ja mitä teen nyt? Olen tietysti vaihtanut kaikki salasanat yms. ja onneksi koneella ei ollut mitään tärkeää. Voiko tästä ilmoittaa poliisille tai siis voiko poliisi edes tehdä mitään?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:05"]

Soita Suojelupoliisiin ja pyydä yhdistämään tietosuojarikoksista vastaavalle henkilölle. Siellä selvittävät konekaappauksia ja muita tietosuojarikoksiin viittaavia rikoksia. Rohkeasti vain puhelin käteen ja soittamaan, niin ne asiat selviävät!

[/quote]

Siis oikeasti vai?

Vierailija
42/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun virustorjunta ajan tasalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:11"]

Onko sun virustorjunta ajan tasalla?

[/quote]

On.

Vierailija
44/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että istut kaapatussa lentokoneessa :)

Vierailija
45/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita googlettaa STOpzilla ja scannaa sillä, itse löysin vähän haittaohjelmia juuri vähän aikaa sitten kyseisellä scannerilla, muilla en löytänyt ja siinä on 15pv ilmaista trial aikaa scannailla.

Vierailija
46/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin myös, että olet kaapatussa lentokoneessa, pettymys. 

Vierailija
47/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:05"]

Soita Suojelupoliisiin ja pyydä yhdistämään tietosuojarikoksista vastaavalle henkilölle. Siellä selvittävät konekaappauksia ja muita tietosuojarikoksiin viittaavia rikoksia. Rohkeasti vain puhelin käteen ja soittamaan, niin ne asiat selviävät!

[/quote]

Siis oikeasti vai?
[/quote]
Ystäväni työskentelee Suojelupoliisissa ja hän kehoitti ottamaan tällaisissa ongelmissa yhteyttä heille päin. Muutaman kerran olen joutunut tietotekniikkalalla työtä tekevänä turvautumaan heidän apuunsa.
Heillä on parhaat ammattilaiset näitä selvittämässä, joten rohkeasti vain yhteyttä ottamaan, ettet koneesi välityksellä sekaannu mihinkään pahempaan!

Vierailija
48/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:14"]

Koita googlettaa STOpzilla ja scannaa sillä, itse löysin vähän haittaohjelmia juuri vähän aikaa sitten kyseisellä scannerilla, muilla en löytänyt ja siinä on 15pv ilmaista trial aikaa scannailla.

[/quote]

Kuulostaa joltain huijauohjelmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi