Naapuri polttaa roskia
Otsikon mukainen ongelma. Peltojen toisella puolella naapuri polttaa jotakin pihallaan. Ei pala hyvin eli nousee sininen sankka savu, en tiedä mitä polttaa mutta toivottavasti ei mitään myrkyllistä. Tuulee navakasti suoraan sieltä tännepäin, eli koko naapurusto on sinisen savun peitossa.
Täälläpäin on lapsilla hiihtolomat ja ihana ilma. Tekisi mieli olla ulkona mutta olin hetken pihalla, ja nyt kaikki vaatteet haisevat savulta. Päänsärkykin jo ilmoittelee tulostaan.
Mitä teen? En ole koskaan tavannut tuota naapuria kun melko uusi täälläpäin. Ei tekisi mieli aloittaa tuntemista valituksella... :( Samoissa taloissa on välillä syksyllä poltettu ihan märkiä lehtiä ja niistäkin lähtee kunnon savu. Vinkkejä miten saada viesti perille että ei tarvisi kevään ja syksyn kauniita päiviä enää viettää neljän seinän sisässä?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:05"]
Kutittaako se sinun persettäsi? Anna naapurin tehdä mitä haluaa. Sitten vasta jos hän riehuu pihalla kirveen kanssa niin huolestu vasta sitten.
[/quote]
Ei kutita persettä. Kirvelee silmiä, särkee päätä ja pistää vaatteet haisemaan savulta. Kirveen kanssa saa heilua vapaasti, siitä ei ole minulle mitään haittaa kunhan pysyy omalla tontillaan. Savu tulee minun pihaan ja aika monen muunkin.
Kai jokainen tietää että märkiä lehtiä ei koskaan kuulu polttaa? Ne kuuluvat lehtikompostoriin. Märkä tavara ei pala hyvin. Siinä pääsee ilmaan häkää ja pienhiukkasia, jonka huomaa nimenomaan sinisestä savusta jota tulee paljon.
Puhtaasti palava kokko rätisee oranssilla liekillä eikä näkyvää savua tule paljon yhtään. Minun "persettä ei kutittaisi" yhtään jos naapuri polttaisi kunnon kokossa vain kuivaa risua ilmavasti, vaan kun ei. Sieltä kohoaa kahden ison koivun kokoinen sininen savupilvi joka leviää tänne tuulen mukana.
ap
Terkkuja, taidetaan asua lähekkäin :D
Asunkohan mäkin samalla tiellä kuin te? Naapuri on polttanut öljypöntöistä lähtien jo lähes viikon tavaraa pihallaan....
Sä olet kuin anoppi. Ei uskalla polttaa edes kaisloja rannalla, jos mökkitien varrella on yksikään asukas paikalla.
Sitten nenä nyrpeänä haistellaan, jos joku naapureista kehtaa kauniina viikonloppuna polttaa roskia.
Tuskin se tuuli koko viikkon puhaltaa sitä savua just teidän pihaan.
Anna polttaa - tai no et edes muuta voikaan edes tehdä. Ei naapuri niitä siellä 24/7 polta eli sen hetken kun palaa ole sisällä, muuten ulkona.
savossa saa kaiken muivipaskan poltaa vain kun on rikas savuttaen koko lähitienoon viikosta toiseen.. köyhät naapurit joutuu näköjään muuttamaan muualle ja antamaan asumis mahdollisuuden mamuille tai mustalaisille !
Kutittaako se sinun persettäsi? Anna naapurin tehdä mitä haluaa. Sitten vasta jos hän riehuu pihalla kirveen kanssa niin huolestu vasta sitten.