Veisitkö lapsesi wt-pph:lle hoitoon?
Wt-perhepäivähoitaja, joka on pukannut maailmaan 7 omaa lasta joista osa asuu vielä kotona (pienimmät vauva/taaperoikäisiä). Vanhimpien lapsien meriitit luokkaa teiniäiti/amis. Lapset kaupungin pahimpia siiderilissuja ja häiriköitä.
Veisitkö tällaiselle hoitajalle lapsesi? Itse en, sillä en haluaisi lapseni saavan liikaa huonoja vaikutteita. Hyvä ruoka, kannustava kasvatus ja kehittävä ympäristö ovat minulle tärkeitä kriteerejä. Silti hoidettavia näyttää olevan, liekö samanlaisen arvomaailman jakavia?
Kommentit (10)
No riippuu kyllä täysin tän wt-hoitsun luonteesta
. Jos rauhallinen, lapsirakas ja iloinen, kyllä, mutta jos kettumainen, iloton, maailmahaiseepaskalle-tyyppi niin en.
Itse kieltäydyin tutustumiskäynnin jälkeen vähän vastaavasta paikasta.
Luulin et kaikki perhepäivähoitajat on enemmän tai vähemmän WT?
En veisi. Veisin erittäin harkiten hoitoon minnekään muuallekaan, etenkään minnekään liian suureen päiväkotiin, jossa hoitoalaan näivettyneillä hoitoalan naisilla on keskenään kireät ja riitaisat välit, mikä ihan saletisti heijastuu hoidettaviin lapsiinkin monellakin tavalla. Kun joskus jonnekin hoitoon veisin, vahtisin kuin haukka hoidon tasoa ja myöhemmin kouluiässä opetuksen tasoa.
Just joo!!! Helvetti tätä true av-mammojen wt-lokerointia!! Ite nostan hattua kyseiselle pph:lle. Hän tekee tärkeää duunia ja sinä nostat itsesi hänen yläpuolelle. Uskon että tällä mammalla on läheiset ja lämpimät välit omiin siideripissiksiin ja on kaikinpuolin paras äitinä ja työssään!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:56"]
Luulin et kaikki perhepäivähoitajat on enemmän tai vähemmän WT?
[/quote]
Miksi luulet näin? Tekeekö alipalkatussa työssä toimiminen sinun mielestä ihmisen alempiarvoiseksi? Olen pph mutta en wt. Sivistän itseäni, luen paljon, käyn museoissa, matkustan. Lapsillani on harrastuksia, meillä syödään hyvää ruokaa, ei aina trendien mukaista, mutta se ei ole mielestäni pääasia. Olen tässä työssä koska se antaa äärettömän mahtavan tilaisuuden olla omassa työssä oman itsensä herra. Lisäksi saan tehdä työtä kotona ilman työmatkoja. Saan itse päättää päivän rytmin ja kulun. Saan tarjota hoitolapsille pienen ryhmän ja kodinomaisen hoidon turvallisessa ympäristössä.
En välitä mitä minusta "kylillä" ajatellaan, lapsia on hoitoon riittänyt. Aina ei kemiat kohtaa, ja silloin on ihan hyvä ettet valitse minua lapsesi hoitajaksi. Minä osaan suhtautua siihen ammatillisesti, mutta valitettavasti vanhemmat eivät aina osaa edes asiallista suhtautumista.
Itsekin haluaisin olla pph! ja OLEN luultavasti just niin wt kuin voitte vaan kuvitella! Mutta ihailen kyseistä duunia ja olen niitä ihmisiä jotka tekee työtä jolla on tarkotus.
Itse sain nauttia tuollaisen pph:n hoivasta kultaisella 80-luvulla. Muun hyvän lisäksi taisi alko maittaa pph:lle itselleenkin vähän turhan hyvin. Sellainen ammattietiikka sillä kuitenkin oli, että työajalla ei oltu kuin krapulassa, ei sentään kännissä. Vähän oli silti kurjaa, kun ei voinut aina aavistaa, milloin tädin pää oli kipeä ja saattoi räjähtää pikkujutuista.
Tätä omaa kokemustani en suosittele kenellekään. Toisaalta, en usko pph:n yleisen alaluokkaisuuden haittaavaan pieniä lapsia mitenkään, jos tämä vain muuten on iloinen ja lapsirakas, ja osaa kohdella omia ja hoitolapsia tasapuolisesti. Ja tosiaan, kunhan se pph on ennenkaikkea selvä.
En varmaan. Jos voisin siis valita.