Pataan vaan koulukiusaajille
Minä olen ollut koulukiusattu. Tiedän, mitä helvettiä se tekee lapsen elämästä. Niin olen nyt omille lapsilleni opettanutkin, että uhriksi ei pidä suostua. Jos kiusaaja ei puheella lopeta, niin ei muuta kuin pataan vaan. Kiusaaja ei varmaan saa tyydytystä sadistisesta toiminnastaan jos saa nolosti köniinsä. Joillekin heikommalle ainekselle tuo nyt on ainoa tapa laittaa stoppi kiusaamiselle kun puhe ei mene jakeluun eivätkä vanhemmat tai koulu puutu asioihin. Kenenkään ei pidä joutua koulukiusaajan uhriksi tai kärsiä vuosia kiusaajista. Mieluummin siis selvittely siitä, että on laittanut pataan kuin vuosien helvetti ja pahat arvet henkisesti.
Kommentit (13)
Miksi luulet, että kiusaaja on heikompi kuin lapsesi? Entäs sitten kun koulukiusaaja ja sen kavereit laittaakin sun pentua pataan niin kuin näissä tapauksissa yleensä käy?
Mun kiusaaminen loppui aikanaan siihen kun tosiaan lopulta suutuin ja tönäisin kiusaajani kumoon vesilammikkoon. Ei auttanut muu. Ainakin sain siitä eteenpäin käydä koulua rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:58"]Miksi luulet, että kiusaaja on heikompi kuin lapsesi? Entäs sitten kun koulukiusaaja ja sen kavereit laittaakin sun pentua pataan niin kuin näissä tapauksissa yleensä käy?
[/quote]
On se kuule ymmärrykseltään heikompi jos ei mene puhe perille kiusaamisen lopettamisesta. Kerrotko vielä miksi puolustat kiusaajia? Olet itse tai lapsesi kiusaaja ja näet punaista kun puhutaan ettei pidä alistua kiusaamisen uhriksi?
Kyllä näin on. Itse olen myös opettanut lapsille että itseään SAA ja PITÄÄ puolustaa. Aloittaa riitaa ei saa, ketään ei syrjitä, kaikki otetaan leikkiin mukaan jne. Mutta väkivaltaan ei pidä alistua, koska niin monet opettajat ja koulut on täysin munattomia näiden pikkuterroristien kans, joilla koti on jättänyt kasvatusvastuun kokonaan koululle.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:03"]Kyllä näin on. Itse olen myös opettanut lapsille että itseään SAA ja PITÄÄ puolustaa. Aloittaa riitaa ei saa, ketään ei syrjitä, kaikki otetaan leikkiin mukaan jne. Mutta väkivaltaan ei pidä alistua, koska niin monet opettajat ja koulut on täysin munattomia näiden pikkuterroristien kans, joilla koti on jättänyt kasvatusvastuun kokonaan koululle.
[/quote]
Aivan oikein! Kiusaamisen voi lopettaa vain pitämällä puoliaan. Lapsilla on siihen oikeus.
Kyllä minä aion lapselleni opettaa, miten itseä puolustetaan. Jos joku aivokääpiö kiusaa, eikä mene puhe jakeluun niin kyllä yleensä väkivalta lopettaa v-ttuilun. Ja jos vaikka opettaja tässä vaiheessa puuttuu tilanteeseen niin lapsi sanoo että isin luvalla löi.
Yhtälailla aion opettaa lapselleni, ettei ole se aivokääpiö joka kiusaa.
Mikä koulukiusaaja täällä alapeukuttelee? Onko kiusauksen uhriutumisen loppuminen joku tabu, pelottaako että loppuu kiusattavat? Kyllä kodeissa kannattaa opettaa lapselle asennekasvatusta myös siitä, että jokaisella on oikeus käydä koulunsa rauhassa ilman kiusaamista. Kiusaaminen loppu vain kun se laitetaan loppumaan.
YES ! KILL'EM ALL ! Näin se on sodat loppuu sotimalla , jano juomalla , nälkä syömällä ! ON siis opittava PITÄMÄÄN PUOLIAAN ! WELLCOME TO THE JUNGLE ! We are animals !
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:12"]YES ! KILL'EM ALL ! Näin se on sodat loppuu sotimalla , jano juomalla , nälkä syömällä ! ON siis opittava PITÄMÄÄN PUOLIAAN ! WELLCOME TO THE JUNGLE ! We are animals !
[/quote]
Eli pitää alistua jatkuvalle kiusaamiselle joka tekee lapsen elämästä helvettiä? Ja jos sille ei alistu vaan pitää puoliaan niin sinusta silloin eletään viidakossa ja ollaan eläimiä? Wtf?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:58"]Miksi luulet, että kiusaaja on heikompi kuin lapsesi? Entäs sitten kun koulukiusaaja ja sen kavereit laittaakin sun pentua pataan niin kuin näissä tapauksissa yleensä käy?
[/quote]
Meillä tämä ratkaistiin sillä että isommat sisarukset kävi kiusaajia vetämässä pataan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:58"]Miksi luulet, että kiusaaja on heikompi kuin lapsesi? Entäs sitten kun koulukiusaaja ja sen kavereit laittaakin sun pentua pataan niin kuin näissä tapauksissa yleensä käy?
[/quote]
Meillä tämä ratkaistiin sillä että isommat sisarukset kävi kiusaajia vetämässä pataan.
[/quote]
Just näin.
Ei siinä mitään väärää ole ettei meidän lapsia saa kiusata. Jos saisin päättää niin eipä kyllä muidenkaan.
Oikeaa puhetta.