Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle 10 euroa liikaa työpäivälounaasta lähiravintolassa?

Vierailija
17.02.2015 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse päivässä kaksi lounasta töissä, molemmat noin kympin, ja maksan mielläni molemmista. Arvostan myös vapaa-aikaani enkä tee juuri koskaan ruokaa ite, pl. aamupalat.

Vierailija
22/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 eu ja alle 4 eu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäivä kyllä. Tosin enemmän ratkaisee onko se liikaa hinta-laatusuhde.

Vierailija
24/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen joskus voi maksaa, mutta en kyllä säännöllisesti viitsisi. Henkilökuntalounas lähipaikassa maksaa 5,60-7,xx. Sillä saa valita noin neljästä vaihtoehdosta, jälkiruoka tai kahvi kuuluu hintaan.

Vierailija
25/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos ruuassa on rupisia perunoita ja käteen jää alle 2t kuussa.

Vierailija
26/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt, mitä ap hakee takaa.
Ravintolan puolesta kymppi hyvästä a la carte-ruoasta ei ole liikaa.
Maksaisinko itse viidesti viikossa kympin lounaasta, olkoonkin se miten hyvää tahansa? En.

Vierailija
27/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syö yleensä työpaikalla lounaan, jossa on veroetu. Se maksaa siis sen reilun 5 euroa. Mutta jos lounas on huonolaatuinen, siitä on tuokin summa liikaa. Niimpä välillä syön sen 10 euron lounaan jossain muualla ja saan rahalle vastinetta ja hyvää seuraa.

Vierailija
28/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka köyhä olenkin, minusta on aika erikoista, että niinkin moni olisi valmis maksamaan vain 5-6 euroa. Ostelin noin 30 markan työpaikkalounaita jo 80-luvulla, joilloin kaikkien palkat olivat suhteessa paljon huonommat yleisestikin (ei vain minulla kesätyöläisenä).

Vierailija
29/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

ehkä kerranviikossa tuon maksaisi, ei päivittäin.

Vierailija
30/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

Vierailija
31/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Työnantaja sponsaa 9 € lounassetelillä, joten jää itselle maksettavaksi 1 €. Just söin salaattia, Kievin kanaa ja jälkkäriksi suklaamoussen ja kahvin. 

Vierailija
32/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounareilla syön useinkin kympin lounaita.

Silloin kun lounasetua ei mulla vielä ollut, söin ulkona lounaan max. 2 kertaa viikossa (ei lapsia, joten ihan sama mihin ne ruokaan varatut rahat upotti, kauppaan vai ravintolaan.)

Vierailija
33/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Tuon verran maksaa yleensä paremmissa paikoissa, joiden ruuatkaan ei mielestäni sovi jokapäiväiseksi lounaaksi terveyssyistä. Ravintolaruoka on yleensä aina rasvaisempaa ja suolaisempaa kuin normi-kotiruoka. Ja jos hintaan sisältyy jälkiruoka, niin ei sekään mikään etu ole. Jälkkäriä joka päivä on +10kg vuodessa..

Vierailija
34/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Otan aina eväät t. pihi

Vierailija
35/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin maksaa 10 euroa laadukkaasta ruoka-annoksesta. Omassa työpaikkaruokalassani lounas maksaa 9,40 euroa, ja tuolla saa annoksen, jossa on lämmin ruoka (luksustasoltaan luokkaa lasagne), jäävuorisalaattia tomaatilla ja kurkulla, pala leipää ja juomana lasi mehua. Jälkiruoastakin saa maksaa ekstraa. Onneksi sentään maksan lounareista "vain" 7,30 euroa, mutta silti tuo on mielestäni liikaa, joten välttelen työpaikkaruokalaa viimeiseen asti.

Harmi vaan, että omia eväitä saakin sitten syödä yksinään. Lounas on helposti ainut aika, jolloin pääsee vapaasti juttelemaan työkavereiden kanssa, joten omaita eväitä popsiva jää helposti porukan ulkopuolelle. Onneksi viimeisimmän hinnannousun myötä työyhteisössä on viimeinkin alkanut syntyä keskustelua siitä, että onko työpaikkaruokalan ruoka hintansa väärti, joten ehkä saan jatkossa seuraa lounaan ajaksi.

Vierailija
36/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

Syyt: kympillä pitäisi saada syödä jo aika hyvin ja paljon ja mulla ei ole varaa syödä kympin edestä JOKA päivä, koska syömme perheaterian vielä illalla.

Ei siis kestä lompakko eikä vaatekaappi.

Jos olisin yksineläjä ja tuo olisi päivän ainoa ruoka, niin sitten ei olisi pahakaan hinta.

Vierailija
37/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:28"]

Ei ole. Työnantaja sponsaa 9 € lounassetelillä, joten jää itselle maksettavaksi 1 €. Just söin salaattia, Kievin kanaa ja jälkkäriksi suklaamoussen ja kahvin. 

[/quote]

Yllättävän usein näkee näitä valopäitä, jotka ei ymmärrä ettei Suomessa ole ilmaisia lounaita, tai lounasseteleitä. Ellei työnantajasi halua lounassetelistä rahaa, niin verottaja haluaa varmasti. Todellinen kustannus 10€ lounaastasi on siis ihan jotain muuta, kuin sen 1€.

Vierailija
38/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liikaa. En missään nimessä maksaisi.

Vierailija
39/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se olis liikaa. Tän päivän lounas maksoi  alle euron. Söin lautasellisen kanakeittoa jossa oli broilerin jauhelihaa (1,79e), perunaa (0,20e), porkkanaa (0,10) ja lanttua (0,20), sekä kermaa ja sulatejuustoa (1e). Keitosta syö 8 annosta. Lisänä itse leivottu sämpylä, oivariinia ja juustoa joka maksoi 3e/kg.

Vierailija
40/40 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Syön eväitä, en muutenkaan ole lounasihmisiä. Syön vasta päivällisellä kunnolla. Tuon kympin voisin maksaa ehkä kerran viikossa, esim. perjantain kunniaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi