Ihan terve vauva tuli, vaikka tupakoin raskausaikana.
"– Ainakin ympäristötekijöillä voidaan nähdä olevan asiaan merkitystä. Esimerkiksi äidin tupakanpoltto raskausaikana vähentää 30 prosenttia hänen poikansa tulevia siittiömääriä, ja sen myötä mahdollisuudet tulla isoäidiksi heikkenevät."
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:05"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:16"] Sinä et tiedä minusta tai minun riippuvuuksistani yhtään mitään joten et voi väittää, että se olisi minulle ollut tahdon asia. SINÄ ET OLE MINÄ! Kannattaa sinunkin tutkia ja lukea vähän asiasta faktoja jos vaikka pikkuisen fiksuuntuisit? Luulen kyllä, että turhaa on. Niin typerältä, tyhmältä idiootilta vaikutat. [/quote] Miksi teit lapsen, jos tiesit ettet pysty lopettamaan tupakointia? [/quote] Miksi äitisi teki sinut vaikka tiesi saavansa vammaisen lapsen? [/quote] Tunnetko tämän kirjoittajan vai etkö vain keksinyt muuta? [/quote] Miksi pitäisi keksiä mitään muuta? Typerään kysymykseen typerä vastakysymys. Vain vammainen voi kysyä mitään noin typerää. Nuo minun terveet fiksut lapseni olisivat siis pitänyt jättää tekemättä. Voi luoja. :D
[/quote]
Että tällainen tapaus tällä kertaa. On kyllä todella pahasti asiat, mikäli pitää tyhmänä sitä kysymys, että miksi tekee lapsia jos tietää ettei pysty lopettamaan tupakointia.
Samaan aikaan kun itse sain vauvan synnytti myös eräs toinen äiti. Vauva oli surkea rääpäle, itki pienellä valittavalla äänella koko ajan ja tärisi hirveästi. Vauva oli puettu todella lämpimästi koska oli niin viluinen ja sille annettiin kuulemma nikotiinia suoneen koska sillä oli niin kovat vieroitusoireet. (Eli pikkuhiljaa sitä annosta sit kai vähennettiin.) Kyllä oli säälittävää.
Vauvan äiti oli joku n 40v jolla oli muutama lapsi ennestään. Kävi kokoajan tupakalla. JÄRKYTTÄVÄÄ TOUHUA!
Minä lopettaisin tupakanpolton jo siinä vaiheessa, kun alettaisiin lasta suunnittelemaan. Ei olisi sitten kerralla niin vaikeaa. En koskaan polta muutenkaan lasten läheisyydessä. Tupakka on tajuttoman epäterveellistä aikuiselle, mitä se sitten onkaan sikiölle?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:05"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:16"] Sinä et tiedä minusta tai minun riippuvuuksistani yhtään mitään joten et voi väittää, että se olisi minulle ollut tahdon asia. SINÄ ET OLE MINÄ! Kannattaa sinunkin tutkia ja lukea vähän asiasta faktoja jos vaikka pikkuisen fiksuuntuisit? Luulen kyllä, että turhaa on. Niin typerältä, tyhmältä idiootilta vaikutat. [/quote] Miksi teit lapsen, jos tiesit ettet pysty lopettamaan tupakointia? [/quote] Miksi äitisi teki sinut vaikka tiesi saavansa vammaisen lapsen? [/quote] Tunnetko tämän kirjoittajan vai etkö vain keksinyt muuta? [/quote] Miksi pitäisi keksiä mitään muuta? Typerään kysymykseen typerä vastakysymys. Vain vammainen voi kysyä mitään noin typerää. Nuo minun terveet fiksut lapseni olisivat siis pitänyt jättää tekemättä. Voi luoja. :D
[/quote]
Jos sanot, että lapsesi ovat fiksuja, tuskin ovat älyään sinulta perineet. Se, että joku on sinun kanssasi eri mieltä tupakoinnista raskausaikana, ei tee hänestä vammaista. Jos olisit fiksu, ymmärtäisit tämän.
[/quote]
Aina tää sama. :D ja miksi väännätte asian niin että minä hyväksyn tupakoinnin raskausaikana tai että se on hyväksi lapselle? En hyväksy eikä ole. Ja väännetään nyt rautalangasta sinulle tämä asia, en minä tiennyt lasta tehdessäni etten pysty lopettamaan. Yritin kyllä, yritin niin helvetin kovasti mutta heikko olin enkä siihen kyennyt!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:16"]
Sinä et tiedä minusta tai minun riippuvuuksistani yhtään mitään joten et voi väittää, että se olisi minulle ollut tahdon asia. SINÄ ET OLE MINÄ! Kannattaa sinunkin tutkia ja lukea vähän asiasta faktoja jos vaikka pikkuisen fiksuuntuisit? Luulen kyllä, että turhaa on. Niin typerältä, tyhmältä idiootilta vaikutat.
[/quote]
Miksi teit lapsen, jos tiesit ettet pysty lopettamaan tupakointia?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:59"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin. [/quote] Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi. [/quote] No voi kamala sentään kun joku äityli siellä mulle nauraa! :D Arvaa kun kiinnostaa ehkä just saman verran kuin kilo paskaa. [/quote] Ei minua naurata tippaakaan tuo typeryys, jota suollat näppikseltäsi. Se on vain surullista. Minua kuitenkin kiinnostaa miksi väheksyt tupakoinnin aiheuttamia vammoja? [/quote] Enhän väheksy. Missä muka? Väheksyn ainoastaan sun kaltaisia paskoja jotka saa äidit tupakoimaan kahta kauheammin ja salassa. [/quote] Miksi sitten keksit typeriä vertauksia ja hyökkäät kimppuuni? Ja miten minun mielipiteeni saa toisen ihmisen tupakoimaan? [/quote] Minä poistun nyt tästä keskustelusta. On ihan turhaa jankata asiaa täällä kun se ei siitä miksikään muutu. Toki te näin kuvittelette. Tälläinen lynkkausmentaliteetti ei vain toimi. Minä jos joku sen tiedän. Minä tiedän miltä se tuntuu kun se jokainen tupakka piti olla se viimeinen, kuinka itkien poltit ja tiesit kuinka se lastasi saattaa vahingoittaa. Kuinka sitä salaat kaikilta, salaat jopa neuvolassa. Kuinka mielessäsi pyysit siltä pieneltä ihmeeltä anteeksi kun sait hänet käsivarsillesi ja kuinka kannat ja tunnet sitä tuskaa joka kerta kun häntä katsot. Ja kuitenkin iloitset siitä, että hän on terve ja hyvinvoiva. Ja tiedän myös sen kuinka se sai sinut tupakoimaan entistä enemmän kun menit typeryyksissäsi vertaistukea hakiessasi lukemaan keskustelupalstoilta muiden äitien haukkumista ja piikittelyä kuinka pahoinpitelet lastasi ja kuinka huono äiti olet. Miettikäämme tätä nyt kaikki hetki. [/quote] Ja sun lapsi varmaan sääli sua kun jouduit polttamaan ihan itkien sitä röökiä. Kuule korvien välistä se röökinpoltto on kiinni, lopettaminen on tahdon asia. Terv. 10 vuotta poltin askin päivässä ja lopetin kun päätin niin. [/quote] Sinä et tiedä minusta tai minun riippuvuuksistani yhtään mitään joten et voi väittää, että se olisi minulle ollut tahdon asia. SINÄ ET OLE MINÄ! Kannattaa sinunkin tutkia ja lukea vähän asiasta faktoja jos vaikka pikkuisen fiksuuntuisit? Luulen kyllä, että turhaa on. Niin typerältä, tyhmältä idiootilta vaikutat.
[/quote]
Minä olen se sinun alkuperäinen taistelutoverisi, enkä siis kirjoittanut tuota viimeisintä.
Kyllä sinusta huokui alusta asti se, että poltit raskautesi aikana. Sinun on ihan turha haukkua yhtään ketään, itse olet omin käsin sen tupakan ja sytkärin käteen ottanut, sytyttänyt ja vetänyt myrkkyjä henkeesi.
Yrität sälyttää vastuuta omasta tupakanpoltostasi muille sanomalla "Ja tiedän myös sen kuinka se sai sinut tupakoimaan entistä enemmän kun menit typeryyksissäsi vertaistukea hakiessasi lukemaan keskustelupalstoilta muiden äitien haukkumista ja piikittelyä kuinka pahoinpitelet lastasi ja kuinka huono äiti olet.".
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä.
[/quote]
Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa.
[/quote]
Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin.
Miten aikuinen ihminen voi puolustaa raskasuajan tupakointia kun tutkimukset osoittavat, että tupakoivien äitien lapsilla on enemmän tiettyjä vammoja ja sairauksia kuin ei-tupakoivilla?
Vaii ajatteletteko te, että koko juttu on keksitty teidän kiusaksenne?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin.
[/quote]
Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin.
[/quote]
Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi.
[/quote]
No voi kamala sentään kun joku äityli siellä mulle nauraa! :D Arvaa kun kiinnostaa ehkä just saman verran kuin kilo paskaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:53"]Itse en pystynyt lopettamaan tupakoinnin raskausaikana. Yritin mutta en vaan pystynyt siihen. Vähensin kyllä. Lapsellani adhd ilman ylivilkkautta, astmaa, hahmotushäiriö. Syytän itseäni tästä joka helvetin päivä. Että näin. Mikään näistä ei näkynyt vauva-aikana, vasta myöhemmin.
[/quote]
ADHD ilman ylivilkkautta on nimeltään add :)
Jos ei pysty lopettamaan, ei pitäisi myöskään tehdä lapsia. Se vain kertoo typerästä itsekkyydestä, eli siitä ettei lapsen terveys mene omien halujen edelle...
Säälittävää selittelyä kaikilta tupakoivilta äideiltä kyllä kuulee kyllästymiseen asti!
Huonoja äitejä jo ennen lapsensa syntymää. Säälittää ne pienet viattomat ihmisen alut, jotka altistetaan myrkyille ja sairauksille vasten tahtoaa, koska "äiti ei vaan pystyny lopettamaan". Oksettaa ihan!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin. [/quote] Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi. [/quote] No voi kamala sentään kun joku äityli siellä mulle nauraa! :D Arvaa kun kiinnostaa ehkä just saman verran kuin kilo paskaa.
[/quote]
Ei minua naurata tippaakaan tuo typeryys, jota suollat näppikseltäsi. Se on vain surullista. Minua kuitenkin kiinnostaa miksi väheksyt tupakoinnin aiheuttamia vammoja?
Tuttavani ei polttanut eikä juonut raskausaikana.
Sai silti vammaisen lapsen.
Jos olisi polttanut niin syy olisi ollut luonnollisestikkin tupakointi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:41"]Miten aikuinen ihminen voi puolustaa raskasuajan tupakointia kun tutkimukset osoittavat, että tupakoivien äitien lapsilla on enemmän tiettyjä vammoja ja sairauksia kuin ei-tupakoivilla?
Vaii ajatteletteko te, että koko juttu on keksitty teidän kiusaksenne?
[/quote]
Kuka täällä on sitä puolustanut? Minä kritisoin teidän kaksinaismoralismianne ja sitä kuinka teillä on muka oikeus pilkata ja haukkua tupakoivia äitejä. Ja mitä tämä kaikki saa aikaan. Ei muuta kuin lisää vammautuneita ja sairaita lapsia maailmaan mutta sitähän te haluatte. Saatte tuntea olevanne edes hetken jotain helvetin erikoista kun muutoin se elämä on niin hirvittävän surkeeta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:49"]Jos ei pysty lopettamaan, ei pitäisi myöskään tehdä lapsia. Se vain kertoo typerästä itsekkyydestä, eli siitä ettei lapsen terveys mene omien halujen edelle...
Säälittävää selittelyä kaikilta tupakoivilta äideiltä kyllä kuulee kyllästymiseen asti!
Huonoja äitejä jo ennen lapsensa syntymää. Säälittää ne pienet viattomat ihmisen alut, jotka altistetaan myrkyille ja sairauksille vasten tahtoaa, koska "äiti ei vaan pystyny lopettamaan". Oksettaa ihan!
[/quote]
Kuule ne pienet viattomat ihmisenalut ei sun sääliäsi kaipaa. Mene oksentamaan siitä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin. [/quote] Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi. [/quote] No voi kamala sentään kun joku äityli siellä mulle nauraa! :D Arvaa kun kiinnostaa ehkä just saman verran kuin kilo paskaa.
[/quote]
Ei minua naurata tippaakaan tuo typeryys, jota suollat näppikseltäsi. Se on vain surullista. Minua kuitenkin kiinnostaa miksi väheksyt tupakoinnin aiheuttamia vammoja?
[/quote]
Enhän väheksy. Missä muka? Väheksyn ainoastaan sun kaltaisia paskoja jotka saa äidit tupakoimaan kahta kauheammin ja salassa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:53"]
Tuttavani ei polttanut eikä juonut raskausaikana.
Sai silti vammaisen lapsen.
Jos olisi polttanut niin syy olisi ollut luonnollisestikkin tupakointi.
[/quote]
Eli hyväksyt tupakoinnin raskausaikana koska tupakoimatonkin voi saada vammaisen lapsen?
Hyväksytkö myös rattijuopumuksen, koska selväkin voi ajaa kolarin? Entä valelääkärit, koska oikeakin lääkäri voi tehdä virheen?
Milloin te ymmärrätte, että nuo "kaverikin sai terveen lapsen vaikka poltti"-typeryydet antavat vaikutelman siitä, että olette tupakoinnin puolesta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:34"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:46"] Miettikää itseänne kaksinaismoralistit! Hävetkää. Paheksutte tupakointia raskausaikana, säälitte niitä lapsiparkoja ja kuitenkin tykkäätte viesteistä joissa lapselle on aiheutunut tupakoinnista johtuen sairauksia tai vammoja. Oikeasti te ootte oksettavampia kuin yksikään tupakoiva äiti! [/quote] Ei kukaan siitä tykkää, että lapsi on saanut vammoja. Yläpeukut ovat siksi, että tupakoitsija myöntää itse aiheuttaneensa lapsensa vammat ja sairaudet, eikä yritä keksiä tekosyitä. [/quote] Mitä myöntää? Ensinnäkään mikään vamma tai sairaus ei johdu pelkästään tupakoinnista! Tupakointi LISÄÄ sitä riskiä sairastua! Tämän kun tajuaisitte niin hyvä olisi!! [/quote] Niin, miksi ottaa riski? [/quote] Niin miksi yleensä elämässä otetaan riskejä? Miksi sinä otat riskin, että kuljetat vauvaa autossa? Etkö ajattele yhtään, että saatat ajaa kolarin ja vauvasi saattaa kuolla/vammautua. Melko itsekästä. [/quote] Autossa kuljettaminen on pakollista joissain tilanteissa, tupakointi raskausaikana ei ole pakollista ikinä. Siksi eivät ole verrattavissa. [/quote] Eikä ole! :D kävele läski äläkä riskeeraa lapsesi henkeä. Olet mukavuudenhaluinen, et jaksa kävellä joten riskeeraat jälkikasvusi itsekkäillä syillä. Niin kuin tupakoivat äiditkin. [/quote] Argumentointisi uskottavuus menee kun alat haukkua vastapuolta. Se lisää naurettavuuttasi. [/quote] No voi kamala sentään kun joku äityli siellä mulle nauraa! :D Arvaa kun kiinnostaa ehkä just saman verran kuin kilo paskaa. [/quote] Ei minua naurata tippaakaan tuo typeryys, jota suollat näppikseltäsi. Se on vain surullista. Minua kuitenkin kiinnostaa miksi väheksyt tupakoinnin aiheuttamia vammoja? [/quote] Enhän väheksy. Missä muka? Väheksyn ainoastaan sun kaltaisia paskoja jotka saa äidit tupakoimaan kahta kauheammin ja salassa.
[/quote]
Miksi sitten keksit typeriä vertauksia ja hyökkäät kimppuuni? Ja miten minun mielipiteeni saa toisen ihmisen tupakoimaan?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]
[/quote]
Jos sanot, että lapsesi ovat fiksuja, tuskin ovat älyään sinulta perineet. Se, että joku on sinun kanssasi eri mieltä tupakoinnista raskausaikana, ei tee hänestä vammaista. Jos olisit fiksu, ymmärtäisit tämän.