Fysiikan kurssi tenttimällä, kuinka epärealistista?
Ei mahdu tuo fysiikka enää lukujärjestykseen kun sotkin lukion alussa ties mitä kursseja ja vaihdoin lyhyen matikan pitkäksi niin onko toi FY4 ihan mahdottomuus tentittävä?
Olen tenttinyt kaksi kurssia aikaisemminkin (ENA2, sain 8 ja MAA7, sain 10) että sikäli kokemusta on mutta fysiikka on ainakin minulle vaikeampaa kun matikka ja enkku. Numerot on ollut aikaisemmista kursseista välillä 9-10 mutta mulla oppiminen perustuu tosi paljon tunneilla kuunteluun reaaliaineissa, että en tiedä pystyisinkö kuitenkaan.
Elii... Te tuon kurssin käyneet, onko paha ? Olen kyllä valmis tekemään töitä asian eteen :/ ja haluaisin kuitenkin vähintään arvosanan 8 tuosta :/
Kommentit (4)
Älä ole niin kriittinen noiden arvosanojen kanssa, ja ihan hyvin voit saada vaikka sen 10 tosta jos vaan työskentelet tosi kovasti.
Opiskelen huvikseen varsinaisen lukion jälkeen aikuislukiossa, ja siellä ei voi enää tenttiä vaan käydä verkkokursseja. Fysiikan syventävät (ja pakollinen) kurssit on jaettu puoliksi, eli kurssit 1-4 voi käydä kokonaan verkossa (palautettavia tehtäviä tms.) ja kursseilla 5-8 on koululla pidettävä koe tehtävien lisäksi. Tästä voisi päätellä, että kurssi 4 ei ole mahdoton opiskeltava yksin, mutta toivottavasti saat hyvät ohjeet itseopiskelua varten. Fysiikka vaatii kuitenkin paljon laskemista ja vaivannäköä.
Kyllä on mahdollista, teet vaan ahkerasti tehtäviä. Fysiikka on (ainakin minulle) sellainen aine ettei sitä lukemalla opi, vaan tehtäviä tekemällä! Vinkkinä vaan yo-kirjoituksiinkin jos kirjoitat..
No parempi se on tenttiä kun jättää käymättä.