Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia iltasatuja 6-vuotiaalle?

Vierailija
16.02.2015 |

Meillä 6-vuotias on saanut valita itse kirjat kirjastosta, ja haluaa valita iltaisin mitä luetaan nukkumaan mennessä. Tästä on seurannut, että yksikään viime kuukausina lukemani "iltasatu" ei ole ollut sellainen, jonka itse milloinkaan valitsisin lapselle luettavaksi.

Minulle luettiin tuon ikäisenä Muumipeikkoja, Pekka Töpöhäntiä ja karhuherra Baddingtonia, Nalle Puhia, Hobittia.

Minkälaisia satuja te luette eskarilaiselle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just esim melukylän lapsia. Joskus eläintietokirjoja tai Aku ankkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten raamattua voi lukea lapsille. Ne on aika lapsenomaisia ja kivasti yleensä kuvitettuja. Ei sitä tarvii opettaa uskontona vaan ihan kertomuksina joissa on jokin opetus. Meillä samanikäset muksut on tykänny, niin ollaan luettu.

Vierailija
4/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuumia ollaan luettu sit Kasper, Jesper ja Joonatan ja nyt menossa Peppi. Peppi on tarkoitus saada luettua ennen kuin mennään katsomaan Helsingin kaupunginteatterin esitystä keväälä.

Vierailija
5/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luetaan mm. Tatua ja Patua, Mauri Kunnaksen kirjoja, Aku Ankkaa, Tammen kultasia.

Vierailija
6/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin ton ikäsenä kirjaa "Taikakynä ja muita iltasatuja"

Vierailija
7/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneli ja Anneli

Vierailija
8/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on aina saanut päättää mitä haluaa iltasaduksi. 6-vuotiaana halusi että luetaan Harry Potteria ja niin sitä sitten luettiin.

Vierailija
9/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrid Lindgrenin tuotantoa (suosikkeja olleet esim.  Mio poikani Mio, Katto-Kassiset, Satuja-kirja), Päivikin satu ja Mestaritontun seikkailut, Maukka ja Väykkä -kirjat, perinteisiä satuja kuten Grimm, Andersen ja Topelius, Onneli ja Anneli,... Välillä haluaa, että luetaan kuvakirjoja (esim. Pekka Töpöhännät, Tatut ja Patut, Disney-sadut, Nalle Puhit), eikä "pitkiä" satuja :)

10/22 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lukea nyt lukea 3-vuotiaan kanssa Kalevalaa - Lasten Kultainen Kalevala kirjasarajana.

Voi todella suositella - toimii todella hyvin! Kirjotin kokemuksistamme jutun - voi lukea halutessaan täältä: Väinämöinen sankariksi 3-vuotiaalle Aino-tytölle?  

Vierailija
11/22 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrid Lindgrenin jo mainittuja teoksia, Heinähattu&Vilttitossu, R.Räppääjät, alkuperäiset Muumikirjat, Piilomaan pikku aasi, Coscinnyn Pikku Nikke -kirjat, Roald Dahlin kirjat (esim. Jali ja Suklaatehdas, Nilviöt), Dakota (en muista tekijää). Ja Mestaritontun seikkailut oli tosi hyvä pojan mielestä.

Vierailija
12/22 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuossa iässä luettu Mauri Kunnasta, Astrid Lindgreniä (jopa esim. Ronja Ryövärintytär), Tatua ja Patua, Risto Räppääjää, perinteisiä iltasatuja, Fedja-setä kissa ja koira jne. Mutta on luettu myös erilaisia lasten tietokirjoja ihmisen kehosta, tekniikasta, luonnontieteistä yms. koska meidän lasta ne ovat kiinnostaneet valtavasti.

Ota ap joku pitempi kirja ja esittele se lapselle ja sano, että nyt luetaan tätä. Jos lapsi itse vaan valitsee kaiken, niin pelkkää tekstiä sisältävä kirja ei ehkä häntä kiehdo eikä hän edes tiedä, miten kivaa kuultavaa se saattaisi olla.

Vierailija
13/22 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dahlin isokiltti jätti on muuten aikuisellekin hauska

Vierailija
14/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 shades of greytä

Vierailija
15/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räppääjiä, elloja, Heinähattua ja vilttitossua, Peppi, Melukylät, Marikki, Eemeli, Maija Poppasia

Vierailija
16/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Tatu ja Patu, Pupu tupuna, tammen kultaisia kirjoja, Siiri kirjat. Iltasatua kuuntelemassa myös 3v pikkusisko.

Vierailija
17/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee itse iltasatunsa. Esim. Risto Räppääjää, Tatua ja Patua, Heinähattua ja Vilttitossua, Aku Ankkoja, kuvakirjoja, lasten tietokirjoja esim. dinosauruksista.

Vierailija
18/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, nuo kaikki kuulostaa hyvältä. Meillä tarvitaan joku uusi järjestys tähän lapsivaltaiseen taloon!

ap

Vierailija
19/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:56"]Lukee itse iltasatunsa. Esim. Risto Räppääjää, Tatua ja Patua, Heinähattua ja Vilttitossua, Aku Ankkoja, kuvakirjoja, lasten tietokirjoja esim. dinosauruksista.
[/quote] toivottavasti kuitenkin luette hänelle vaikka iltssadut itse lukeekin

Vierailija
20/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:n perheessä sitten luetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi