Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia iltasatuja 6-vuotiaalle?

Vierailija
16.02.2015 |

Meillä 6-vuotias on saanut valita itse kirjat kirjastosta, ja haluaa valita iltaisin mitä luetaan nukkumaan mennessä. Tästä on seurannut, että yksikään viime kuukausina lukemani "iltasatu" ei ole ollut sellainen, jonka itse milloinkaan valitsisin lapselle luettavaksi.

Minulle luettiin tuon ikäisenä Muumipeikkoja, Pekka Töpöhäntiä ja karhuherra Baddingtonia, Nalle Puhia, Hobittia.

Minkälaisia satuja te luette eskarilaiselle?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti nro 5:lle: Vaikka lapsi osaa itse lukea, kannattaa hänelle silti lukea iltasatu. On monia hyötyjä, eikä se yhdessäolo ole niistä vähäisin :)

Vierailija
22/22 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatua ja Patua on meilläkin välillä luettu, se on ollut yksi niistä kunnollisista. Pupu Tupuna on myös välttänyt, mutta eskarilaiselle alkaa olla vähän vanhan jyystämistä kun niitä on luettu sadat kerrat.

Puoliso käy kuitenkin lapsen kanssa kirjastossa kerran viikossa, ja on saanut valita itse sieltä erilaisia sarjakuvia. Niissä on 1-2 aukeaman mittaisia lyhyitä tarinoita, ei niissä juonta ole. Ongelmana on, että tarinat eivät ole oikein kasvaneet lapsen mukana. Mielummin lukisin satukirjasta pätkän hyvää satua ja jatkaisin seuraavana iltana siitä mihin jäätiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla