Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko laihduttaa vaikka olen raskaana?

Vierailija
16.02.2015 |

Paunan nyt 76kg ja olen 164cm pitkä. Inhoan vartaloani jo nyt...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi, se vaarantaisi sekä vauvan terveyden että omasi. Puhu ajatuksistasi jollekulle terveydenhuollon ammattilaiselle.

Vierailija
2/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laihduttanu ennen raskautta. Ei sun lasta tarvi vaarantaa jos et itse ole osannut syödä oikein ja terveellisesti. Normaalisti painoa tulee 10-12kg koko aikana. Syö terveelisemmin ja jätä kebabit pizzeeriaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta voit pitää painosi kurissa niin, ettet anna sen hirveästi nousta. Käytännössä laihdut. Onitteut raskaudesta. Moni haluaisi olla asemassasi. Kehosi kykenee synnyttämään uutta elämää. Se on hienoa. 

Vierailija
4/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laihduttaa. Tarkkaile kuitenkin syömisiäsi, painoa ei tarvitse ylipainoiselle tulla paljoa. Ja sitten imetyksen ja vaunulenkkien avulla voit päästä jopa miinuksen puolelle, jos onnistut kerryttämään vain viitisen kiloa.

Vierailija
5/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa raskaana kun voi laihduttaa. Mutta se laihdutus on erilaista. Eli yritetään syömisellä ja liikkumisella pitää se paino mahdollisimman alhaisena raskauden ajan. Tätä eI tosin saa tehdä yksin vaan lääkäriin ensin jossa keskustele onko siitä hyötyä ja onko se ok sinun ja lapsesi terveydelle

Vierailija
6/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi en voisi lisätä liikuntaa ja syödä vähemmän vaikka raskaana olenkin?

Vierailija
7/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:49"]En ymmärrä miksi en voisi lisätä liikuntaa ja syödä vähemmän vaikka raskaana olenkin?
[/quote]

Liikuntaa voit toki harrastaa juuri niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Syömisiä ei varsinaisesti saisi vähentää raskausaikana, vaan kiinnittää huomio ravinnon laatuun. Syömällä terveellisesti 4-5 kertaa päivässä tuskin lihot. Raskaana ollessa ylipainoisen tulisi välttää liikaa painonnousua, mutta vauvan ehdoilla. 8-10 kg painonnousu on korkein suositeltava määrä jos ylipainoa on reippaasti.

Vierailija
8/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:27"]Et voi, se vaarantaisi sekä vauvan terveyden että omasi. Puhu ajatuksistasi jollekulle terveydenhuollon ammattilaiselle.
[/quote]

Ap:lla on nyt tyhmät suunnitelmat.

Vierailija
9/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:49"]En ymmärrä miksi en voisi lisätä liikuntaa ja syödä vähemmän vaikka raskaana olenkin?
[/quote]

Liikuntaa voit toki harrastaa juuri niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Syömisiä ei varsinaisesti saisi vähentää raskausaikana, vaan kiinnittää huomio ravinnon laatuun. Syömällä terveellisesti 4-5 kertaa päivässä tuskin lihot. Raskaana ollessa ylipainoisen tulisi välttää liikaa painonnousua, mutta vauvan ehdoilla. 8-10 kg painonnousu on korkein suositeltava määrä jos ylipainoa on reippaasti.
[/quote]
Ei ap:lla nyt mitenkään reippaasti ole ylipainoa, alle 10 kg normaalipainoon.

Vierailija
10/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:27"]Et voi, se vaarantaisi sekä vauvan terveyden että omasi. Puhu ajatuksistasi jollekulle terveydenhuollon ammattilaiselle. [/quote] Ap:lla on nyt tyhmät suunnitelmat.

[/quote]

Olen tyhmä muutenkin: kouluja käymätön ja yli-ikäinen minkään uran luomiseen alusta asti. Kolmas lapsi tulossa, kierukka petti. Masentaa jo valmiiksi. 

ap

Vierailija
11/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnytyksen jälkeen -10kg keveämpi siitä painosta mikä minulla oli lähtiessä raskauteen. Eli laihduin raskauden aikana syystä että söin terveellisesti ja liikuin.

Ja voin pahoin n.3kk..

Vierailija
12/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kiinnittää huomiota ruokavalioosi. Syö terveellistä ruokaa, liiku sen mitä jaksat.
Todennäköisesti painonnoususi pysyy kurissa, eli periaatteessa laihdut.
Ei ole normaalia puputtaa jatkuvasti herkkuje edes raskausaikana.

Ja raskaus on todella hyvä syy kiinnittää huomio terveelliseen ruokailuun. Laihduttaa kun voi ihan syömälläkin.

Vierailija
13/13 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa laihduttaa, mutta nyt on hyvä hetki korjata ruokavalio terveelliseksi.

Itse olen n. 20 kg ylipainoinen ja olen raskaana, rakenneultra lähestyy. Toistaiseksi en ole lihonut yhtään, paino on jopa yrittänyt hivuttautua alaspäin kilon pari. Syön samoin kuin ennenkin, mutta aina ei ole ollut ruokahalua ja se on selvästi vähentänyt sitä "turhaa" syömistä jolla kiloja on kertynyt. Välillä maha tuntuu valmiiksi täydeltä ja se on sitten pienentänyt annoskokoja joskus. Ummetuskin on tässä "apuna"...

Jo nyt on tuntunut siltä, että kropassa painon paikka on vaihtunut, ihan kuin vaikkapa selkäläskit olisivat sulaneet, samalla kun alavatsa on (luonnollisesti) jo vähän kasvanut.

Syön silti säännöllisesti, paljon kasviksia ja olen syönyt pillereinä d-vitamiinia, kalsiumia ja foolihappoa. Toivon, että en kovin monta kiloa lihoisi loppuraskaudestakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi