Välilevy painaa molemminpuolin hermoja!!
Mulla välilevy on pullistunut suoraan taaksepäin ja painaa molempien jalkojen hermoja. Kyse ei ole selkeästi lihasten toispuolisuudesta siis. Mulla on vuorotellen aina toinen jalka kipeä selän takia. On kuulemma hankalampi hoitaa kuin jos olisi toiselle puolelle pullistunut vain...Kuinkakohan yksin olen erikoisen välilevyongelman kanssa? En ole kertaakaan kuullut vielä vastaavasta. Lisäksi ihan mitä vain vinkkejä kuntoutukseen saa kertoa!!
Kommentit (13)
Onko leikkauksesta ollut puhetta lääkärin kanssa? Miehelläni myös pullistuma joka haittaa elämää paljon, mutta leikkauksen onistumisprosentti on n. 50%. Ei viitsi riskiä ottaa. :/
Lääkäri? Kuvaus?
Mulla käy myös jalkaan.
http://www.terveysverkko.fi/tietopankki/laakariartikkelit/iskiaskivun-hoito tuli mieleen toi mc kenzie
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:47"]Onko leikkauksesta ollut puhetta lääkärin kanssa? Miehelläni myös pullistuma joka haittaa elämää paljon, mutta leikkauksen onistumisprosentti on n. 50%. Ei viitsi riskiä ottaa. :/
[/quote]
Leikata ei kande, arpi pullistaa bielä pahemmin. Se paranee ja kuivuu pois.mulla kesti 4,5 kk. Venyttely on psrasta hoitoa. Lue a heikkilän kirja selkä
[/quote]
Minulta leikattiin ja kipu hävisi. Leikkauksessahan poistetaan välilevy, eihän se arpi mitään paina. En ymmärrä?
[/quote]
No ei todella poisteta välilevyä, oliko bilsa nelonen?
Leikkaus on pakollinen ainoastaan jos pissat tulee alle ja hermotus häviää. Silloin pakko ja kiire leikata
Luin ensin että molempien hermoja :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:47"]Onko leikkauksesta ollut puhetta lääkärin kanssa? Miehelläni myös pullistuma joka haittaa elämää paljon, mutta leikkauksen onistumisprosentti on n. 50%. Ei viitsi riskiä ottaa. :/
[/quote]
Leikata ei kande, arpi pullistaa bielä pahemmin. Se paranee ja kuivuu pois.mulla kesti 4,5 kk. Venyttely on psrasta hoitoa. Lue a heikkilän kirja selkä
Leikkaus voi todellakin auttaa jos tilanne on paha. Mulla loppui kipuhelvetti leikkaukseen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:47"]Onko leikkauksesta ollut puhetta lääkärin kanssa? Miehelläni myös pullistuma joka haittaa elämää paljon, mutta leikkauksen onistumisprosentti on n. 50%. Ei viitsi riskiä ottaa. :/
[/quote]
[/quote]
Minulta leikattiin ja kipu hävisi. Leikkauksessahan poistetaan välilevy, eihän se arpi mitään paina. En ymmärrä?
Multa kiellettiin venyttely ettei hermot samalla joudu pinteeseen..
Lepoa/sairaslomaa, hyvä sänky, kunnon lääkkeet, fysioterapeutin ohjeilla hieman kuntoutusta. Ne auttoi minulla.