TODELLA häiritsevä nettimainos (Suomi - kristitty maa)
Onko joku muu törmännyt Espoon Kotikirkon nettimainokseen Suomi - kristitty maa esim. youtubessa? Todella pelottava ja suorastaan tärähtänyt mainos.
Miten tuollaista saa edes levittää? Jos kyseisessä mainoksessa muutettaisiin Jeesuksen nimi jonkin muun uskonnon profeetan nimeksi, nousisi mainoksesta saman tien kohu.
Tuo mainos on yksi esimerkki lisää kristittyjen pyhästä lähimmäisenrakkaudesta...
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:26"]
Haluat siis, että internettiä sensuroidaan?
[/quote]
Minusta on vain tekopyhää, että kristittyjä ei saisi kritisoida, vaikka tuottavat muiden uskontojen tapaan pöyristyttävää materiaalia nettiin. ap
[/quote] Hei AP, tuossa videossahan juuri KRITISOITIIN KRISTITTYJÄ eli yritä nyt päättää mitä mieltä oikein olet! Saa, ei saa, saa, ei...vai saako vain kun SINÄ niin päätät?
[/quote]
Minulla ei ole "riviuskovia" mitään vastaan. Miten voi olla oikein, että ylemmältä taholta kirkossa annetaan tuollaista viestiä omille jäsenille? Ei tee tuosta videosta yhtään vähemmän sairasta. Osaan ajatella niitä ihmisiä, jotka ihan aikuisten oikeasti saattavat ahdistua tuosta videosta - toisin kuin ne, jotka oikeasti väittävät olevansa lähimmäisenrakkaita. ap
[/quote] Nuo videon tekstithän oli suoraan Raamatusta eli kyllä juuri kirkossa noita pitäisikin opettaa. Kirkon vika on juurikin siinä, ettei siellä enää kerrota oikeaa oppia vaan "silitellään myötäkarvaan" vaikka jäsenet olisivat varkaita, pettäjiä, sortajia, valehtelijoita , raiskaajia, juoppoja jne jne. Sanotaan vaan että Jumalalle kelpaa kaikki...mut kun ei kelpaa. Jumala kyllä ottaa syntisen vastraan mutta sitten Hän vaatii PARANNUKSEN . Jeesus itse sanoi:"Mene äläkä enää syntiä tee". Kirkon pitäisikin herätellä ihmisiä ja silittää välillä vastakarvaan jotta ihmiset pelastuisi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:24"]
No itse koin tuon mainoksen iskevän moraalisen veitsensä lähinnä tapakristittyihin. Pakanoista ei niin väliä, mutta jos et todella elä Jeesuksen oppien mukaan, niin ei auta vaikka häät ja hautajaiset vietetään kirkossa risti kaulassa.
Jotenkin tuli ilkeästi mieleen, että haetaanko tällä tavalla samantapaista ääriainesta kristittyjen joukkoon, mitä muslimeissa riehuu :( Voivat kaksi uskontoa ottaa sitten yhteen ja kunnolla.
[/quote]
Joo. Omituinen logiikka. Oliko mainoksen tarkoitus saada kaikki tapakristityt eromaan kirkosta vai mitähän tuolla oikein haettiin. Eikö heille kelpaa, kuin tosiuskovaisten rahat?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:59"]
Onko joku muu törmännyt Espoon Kotikirkon nettimainokseen Suomi - kristitty maa esim. youtubessa? Todella pelottava ja suorastaan tärähtänyt mainos.
Miten tuollaista saa edes levittää? Jos kyseisessä mainoksessa muutettaisiin Jeesuksen nimi jonkin muun uskonnon profeetan nimeksi, nousisi mainoksesta saman tien kohu.
Tuo mainos on yksi esimerkki lisää kristittyjen pyhästä lähimmäisenrakkaudesta...
[/quote]
taitaa qp olla jotenkin musujen kanssa tekemisissä, kun niin häiritsee??
SUOMI ON KRISTITTY MAA.piste. ISLAM ON SYÖPÄ. piste.
Olis hyvä jos ihmiset oppis joskus olemaan hyviä toisilleen ilman mielikuvituspaskaansa... Ei taida tapahtua piitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Eipä oikein avautunut aloituksestasi mikä sinua oikein ahdistaa. Toisaalta, enpä ole mainostakaan nähnyt. Voisit vähän kuvata mainosta paremmin.
Aika järkky. En tiedä miten päin sitä katsoisi. Ateistin silmin tulee aika sydämetön kuva kirkosta.
Eikö tuo video ole muutenkin vähän sellainen omaan nilkkaansa kuseva? Luulisi kirkon haluavan sinne ihan ketä vaan, että saavat rahoittajia toiminnalleen. Tuosta tuli vaan fiilis, että jos itse olisin vielä kirkossa, eroaisin vain nopeammin.
Voi vittu taas! :D
MIKSI kaikki höpöttää ev.lut.kirkosta ja "kirkosta"?!? Kysymys EI ole luterilaisesta seurakunnasta! Ette sitten jaksaneet googlettaa videossa olevaa osoitetta ennen huutelua? Yrittäkää nyt käsittää, että Suomessa on muitakin seurakuntia kuin luterilaisia!!! Kyllä on tyhmää porukkaa!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:11"]Kerrankin evluteilta kunnon tekstiä. NOSTAN HATTUA TUOLLE että uskalsivat!!!
[/quote]
Paitsi että kyseessä ei ole "evlutit". Itsenäinen seurakunta.
Baptistien tekemää propagandaa. Ev.lut varmaan pelastuu heti jos liittyy baptistiseurakuntaan, he taitavat olla niitä oikeita uskovaisia, muut kristityt vaan tapauskovaisia. Kyllä me ev.lutit ollaankin pahoja ihmisiä, toista ne on ne babtistit.
Siis kaikille tiedoksi, että tämähän ei ole ev.lutin video. Espoon kotikirkko on baptistikirkko eikä se liity millään tavoin luterilaisuuteen.
Kyseessä on BAPTISTISEURAKUNNAN video. Ei luterilaisen kirkon.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:40"]
Etkö tiennyt asuvasi kristityssä maassa? Videossahan on selkeän yksinkertaisesti kristinuskon ydin. Etkö ole lukenut Raamaattuasi? Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ei kaikki kauniilta näyttävä ole hyvää. Jumala on. :)
[/quote]
Hieno kirja tuo raamattu siinä, että jokainen voi tosiaan löytää itselleen jotain. Ja jos ei lisäksi noudatettaisi käskyä muista aina kytätä kaveriasi, kaik mänisi oikein hyvin ja jokainen voisi olla uskossaan tyytyväinen.
Ihminen ei siis pelastu omien tekojensa ansiosta vaan armosta.
"Yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden" (Luther)
Pelastus on näin pelkkää lahjaa, armoa. Tätä kutsutaan vanhurskauttamiseksi. Vanhurskas tarkoittaa Jumalalle kelpaavaa. Kun ihminen ei omilla ansioillaan kelpaa Jumalalle, hän saa vedota Jeesuksen sovitustyöhön. Ihminen on silloin itsessään syntinen, mutta Jumalan silmissä kelpaava, vanhurskas.
Oikeesti, onko "Espoon kotikirkko" muka niin hämäävä nimi? Assosioituuko se teillä jotenkin siihen, että lähin ev.lut.seurakunta on luterilaisen ihmisen "kotikirkko"? Pitäiskö seurakunnan nimi olla mieluummin "Hihhulikirkko", ettette syyttäisi TAAS turhaan luterilaista kirkkoa?
Tuo nimi viittaa siihen, että seurakuntalaisten kodeissa kokoontuu "kotiryhmiä". Kuinka monessa luterilaisessa seurakunnassa on tällaista toimintaa?!
Sinänsä aika sekavaa että eri seurakunnat käytännössä luovat samasta asiasta eri näkemyksen ja säännöstön. Agnostikkona videon perusteella tosin en koe oloani yhtään enempää avoimeksi uskonnollisille asioille. Tosin se saattaa toimia jatkoaivopesuna niille jotka ovat jo koukussa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:45"]
Täyttä roskaa taas. Jos kuuluisin vielä kirkkoon, niiin varmasti eroaisin tuon videon nähtyäni. Miksi uskisten pitää väen väkisten haukkua ja mollata toisin ajattelevia ihmisiä? Taitaa vain kirkonväkeä pelottaa, kun kirkkoon kuuluu yhä vähemmän porukkaa.
Olisi mielenkiintoista nähdä tilasto, josta käy ilmi kuinka moni kirkkoon kuuluva oikeasti uskoo jumalaan ja kuinka moni kuuluu sinne vain tavan vuoksi.
[/quote]
Miksi sä eroaisit kirkosta (oletan että puhut ev.lut kirkosta) sen takia että baptistikirkko tekee tuollaisen videon? Ei tuolla videolla ole mitään tekemistä Suomen evankelisluterilaisen kirkon kanssa.
En arvosta ev.lut. kirkkoa nykymuodossaan irjaaskoloineen ja karimäkisineen, koska he muuttavat kirkon sanomaa ja perustaa, mutta en ole myöskään baptistien puolella.
Erityisen paljon minua ärsyttää radikaali uskonhaara nimeltään julkiateistit. Ateisti huutaa muita kovemmin ja kiroaa muut tyhmemmiksi, jotta saisi rakkaan sanomansa varmasti lävitse. Ateisti ei yleensä itse ajattele uskonsa perusteita, vaan pohjaa käsityksensä mielikuvaansa siitä miten hänen mielestään viisaat ihmiset ajattelisivat. Hän haluaa olla viisas ja hän haluaa kaikkien tietävän sen. Hänen uskontonsa on kuulema tiede, vaikkei hän ymmärrä sen antamia vastauksia, eikä tunnusta sitä mihin tiede ei vastaa.
Oma linjani on uskoa vahvasti, mutta yksin. Joukossa tyhmyys tiivistyy, eikä seurakunnat ainakaan radikaalisiipiensä osalta ole tästä poikkeus. Ev.lut kirkko taas yrittää muutaman mädän omenansa suulla mädättää koko puuta. Ei usko ja jumaluus ole kauppatavaraa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:14"]
No huhhuh.. En ahdistunut, tuli lähinnä epäusko asiaan. Ei nuo mainoksessa sanotut hyveet ole puhtaasti kristillisiä arvoja. Ja se oikeastaan vähän ärsytti eniten tuossa mainoksessa. Eikä tuo helvetillä pelottelu edes auta, ei ainakaan minun kohdallani. En minä tee hyviä asioita siksi, että Jeesus haluaa minun tekevän niitä. Teen niitä siksi, että minulle tulee siitä hyvä mieli ja uskon karman kiertokulkuun näissä asioissa. Siis reaaliajassa, brahma ei ole minun juttuni.
Mutta kiva kuulla, että olen kristittyjen mielestä kristillisempi, kuin suurin osa kristityistä.
[/quote]
Joo. Uskomatonta, että kristittyjen mielestä (näköjään) uskonnottomat ihmiset ovat moraalittomia. Eikö ole kuitenkin hienompaa erottaa oikea väärästä ihan itse kuin lukea sääntöjä jostain ikivanhasta kirjasta. Varsinkin kun osa säännöistä ei ole rakkautta nähnytkään.
Sairasta.
[/quote]
Öööh? Millä tavalla videossa kuvailtu tapakristitty on uskonnoton ihminen? Menikö sulta ohi videon lopun sanoma "Esimerkit olivat omista elämistämme"? Eli että seurakuntalaiset ovat yhtä syntisiä kuin muutkin. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla", sanotaan Raamatussa. MITEN sait tuosta väännettyä "uskovat ovat parempia ihmisiä kuin muut"?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:26"]
Haluat siis, että internettiä sensuroidaan?
[/quote]
Minusta on vain tekopyhää, että kristittyjä ei saisi kritisoida, vaikka tuottavat muiden uskontojen tapaan pöyristyttävää materiaalia nettiin. ap
[/quote] Hei AP, tuossa videossahan juuri KRITISOITIIN KRISTITTYJÄ eli yritä nyt päättää mitä mieltä oikein olet! Saa, ei saa, saa, ei...vai saako vain kun SINÄ niin päätät?
[/quote]
Minulla ei ole "riviuskovia" mitään vastaan. Miten voi olla oikein, että ylemmältä taholta kirkossa annetaan tuollaista viestiä omille jäsenille? Ei tee tuosta videosta yhtään vähemmän sairasta. Osaan ajatella niitä ihmisiä, jotka ihan aikuisten oikeasti saattavat ahdistua tuosta videosta - toisin kuin ne, jotka oikeasti väittävät olevansa lähimmäisenrakkaita. ap
[/quote]
Voit ap olla huoleti, tässä ei nyt kirkomme piispat anna sulle eikä kenellekään muullekaan jäsenelleen mitään viestiä. Kyseisellä videolla ei ole mitään tekemistä Ev.lut kirkon kanssa. Baptistit ovat ihan oma kirkkonsa ja tämä on heidän näkemyksensä asioista. Älä syytä luterilaisia sellaisesta mihin he eivät ole syyllisiä.
Toisaalta mainoksessa puhutaan vain kristityistä. Suurimmalle osalle suomalaisista luterilaisuus on päähaara kristinuskossa. Tai siis Suomessa se on, muualla maailmassa keskitytään sitten toisenlaisiin kristittyihin.
Joten mitä baptistit hakivat tämän mainoksen myötä? Tosiuskovia ja sitä faktaa, että homogeeninen kirkko pienellä porukalla on parempi, kuin suuri kirkko monipuolisilla ajatuksilla. Tai no fakta ja fakta. Minä olen niitä uskovia, joka arvostaa myös toisenlaista näkemystä asioista, kun asiaa on oikeasti pohdittu ja mietitty ja Raamattua on tulkittu sydämmellä. Ei minun tarvitse olla samaa mieltä toisellalailla ajattelevan kristityn kanssa, enkä koe tarvetta tuomita häntä erilaisen näkökulman takia. Hyvin perustellut ja ilman pirun tulkintaa Raamatusta olevat asiat ja aihealueet kristityn suusta vain on hyvin harvinaista :(
Harvalla kristityllä on todellista lähimmäisen rakkautta, siitä olen videon kanssa samaa mieltä. Siitä en ole samaa mieltä, miten he ilmaisivat tämän asian. Mielestäni vähän syyttävästi, enkä koe, että tekstillä on positiivista vaikutusta, kun hyvät asiat käydään negaation kautta.
Minun ympärilläni on paljon rakkaita ja auttavia ihmisiä. Osa kristittyjä, osa jotain muuta. Kenenkään meistä ei ole tarvinnut puhua toisillemme syyttävästi, jotta herättäisiin hyviin ja vilpittömiin tekoihin. Me olemme tekojemme puolesta osoittaneet, miten elämää on hyvä elää. Me uskomme tekojemme laajentavan hyvän työn kierrettä, ei tarvitse saarnata ja tuomita.
Naurettava mainos. Logiikka ontuu.