Harmittaa, huomiseksi varattu ja maksettu laivamatka, muta muksut kipeenä =(
Ihan vain 24h-risteily, tku-tukholma-tku, eikä maksanut kuin 45e (A4-hytti ja aamiaiset), mutta olin sitä odottanut että pääsis hetkeksi taas irti arjesta...
Seinät kaatuu päälle täällä kotona jo, kun ei voi oikein mitään tehdä. Raskauden takia saikulla jo kolmatta viikkoa, nyt rv24+2 enkä näiden liitoskipujen kanssa ole työkykyinen kyllä enää ennen äitiyslomaa.
Lapsia käy sääliksi, kun en voi heidän kanssaan mitään tehdä. (4v. ja 2v.)
Laivalla voisivat edes leikkiä leikkihuoneessa, minun ei tarttis tehdä muuta kuin istua ja katsoa, ja voisin pyytää miestä auttamaan muksuja jos tarvitsevat apua.
Nyt olis vielä ollut muumiohjelmaakin laivalla....
Mutta ei, vanempi on ihan poikki, oli ensin pari päivää kuumeessa ja nyt on yskää ja kurkku kipeä, nukahtaa jopa päikkäreille vaikka on jo vuosi sitten jättänyt päikkärit pois, ja toisella on taas tänään lämpöä.
Itsellänikään ei mikään voittajafiilis, kuumetta eilen 39asttta, nyt kurkku kipee ja räkä valuu.
EIkä rahoja saa takaisinkaan näin lyhyellä peruutusajalla...
Voimmehan me mennä myöhemminkin, mutta kun olen jo aika huonossa kunnossa, niin pelkään vain että tämä tästä vielä pahenee, enkä kykene olenkaan mihinkään laivalle enää menemään, ja esikoiselle on luvattu että mennään kerran ennen kuin vauva syntyy. Onneksi tän reissun nyt piti olla yllätys, joten muksut ei edes tiedä että oltais oltu menossa huomenna.
Kiitos että sain valittaa.
Kommentit (35)
Jos nyt jotain hyvää, niin kotona on helpompi sairastaa. Olisi ollut kurja huomata laivalla, ettei jaksakaan. Tai että siellä iskisi kauhea mahatauti. Parempi onni ensi kerralla.
Harmi! Onneksi ei ollut mikään sikahintainen risteily, ettei muun lisäksi tule iso lasku käyttämättä jääneestä matkasta.
"Laivalla voisivat edes leikkiä leikkihuoneessa, minun ei tarttis tehdä muuta kuin istua ja katsoa, ja voisin pyytää miestä auttamaan muksuja jos tarvitsevat apua."
Pyytää miestä auttamaan muksuja?!?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:47"]
"Laivalla voisivat edes leikkiä leikkihuoneessa, minun ei tarttis tehdä muuta kuin istua ja katsoa, ja voisin pyytää miestä auttamaan muksuja jos tarvitsevat apua."
[/quote] Joo, ihan niin kuin kotona, eli mies vaihtaa vaipat pienemmälle, kantaa jne. Anteeksi vääränlainen sananmuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa että mies huolehtii muksujen tarpeista pyytämättäkin.
Mikä laivayhtiö? Itselle kävi niin taannoin, että sairastuin keuhkokuumeeseen ja matka piti perua vuorokautta ennen. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahatkin takaisin jollain toimistomaksulla tms vähennettynä. Saimme kuitenkin matkan siirrettyä, joten rahallista tappiota ei tullut ja matkallekin tuli myöhemmin lähdettyä. Kurjaahan tuo tietysti silti on. Jos yhtään lohduttaa, niin meilläkin lapset sairaina ja hiihtolomasuunnitelmat menivät uusiksi.
Soitin asiakaspalveluun, jos olisin saanut muutettua matkaa ensi viikolle. Ensi tistaille olisi ollut hyttejä, mutta koska olin käyttänyt Club One pisteitä tähän varaukseen, niin olisin joutunut maksamaan 45e lisää siihen hyttiin, koska kaikki bnuspistehytit oli jo varattu. Kysyin sitten torstain tilannetta, niin bonuspistehyttejä kyllä oli, mutta torstaimatka vaatii enemmän pisteitä kuin tiistaimatka, eikä mun pisteet riittänyt siihen.
No, käydään kuitenkin esikoisen kanssa lekurissa tänään, lääkärintodistusta vastaan paauttavat matkanhinnasta 33e.
Ens kerralla varaan sittn samana päivänä kun kaikkien vointi on suht hyvin tiedossa =D
EI pitäs ikinä suunnitella mitään, vaan mennä vaan ex tempore.... =)
Mieheni kyllä ehdotti että lähtisin yksin laivalle, saisin levätä kunnolla ja käydä saunomassa yms ihan rauhassa, ja vain syödä ja nukkua, mutta en minä osais olla vuorokauden ihan yksinäni siellä =D
Tulis vain tuhlattua rahaa pelikoneisiin tekemisen puutteessa....
Matkavakuutus ei paljoa vuodessa maksa... eipähän tarvitse ainakaan rahojen menetystä tuohon päälle surra. Vaikka ei kyllä kuullosta että sitä hirveästi suret...
Tsemppiä nyt vaan!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:55"]
Mikä laivayhtiö? Itselle kävi niin taannoin, että sairastuin keuhkokuumeeseen ja matka piti perua vuorokautta ennen. Lääkärintodistuksella olisi saanut rahatkin takaisin jollain toimistomaksulla tms vähennettynä. Saimme kuitenkin matkan siirrettyä, joten rahallista tappiota ei tullut ja matkallekin tuli myöhemmin lähdettyä. Kurjaahan tuo tietysti silti on. Jos yhtään lohduttaa, niin meilläkin lapset sairaina ja hiihtolomasuunnitelmat menivät uusiksi.
[/quote] Pikaista paranemista teille! Mahtaa lapsiakin harmittaa sairastaa lomalla....
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:56"]Soitin asiakaspalveluun, jos olisin saanut muutettua matkaa ensi viikolle. Ensi tistaille olisi ollut hyttejä, mutta koska olin käyttänyt Club One pisteitä tähän varaukseen, niin olisin joutunut maksamaan 45e lisää siihen hyttiin, koska kaikki bnuspistehytit oli jo varattu. Kysyin sitten torstain tilannetta, niin bonuspistehyttejä kyllä oli, mutta torstaimatka vaatii enemmän pisteitä kuin tiistaimatka, eikä mun pisteet riittänyt siihen.
No, käydään kuitenkin esikoisen kanssa lekurissa tänään, lääkärintodistusta vastaan paauttavat matkanhinnasta 33e.
Ens kerralla varaan sittn samana päivänä kun kaikkien vointi on suht hyvin tiedossa =D
[/quote]
Painut yksityiselle ha maksat about 60 e /henkilö, laivayhtiö palauttaa 30 e, eli jäät 30 e tappiolle. Näin siis jos sulla ei oo valuutusta. Terkkarille tuskin enää saat akuuttiajan. No, voittehan painua päivystykseen jonottamaan illaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:02"]
Matkavakuutus ei paljoa vuodessa maksa... eipähän tarvitse ainakaan rahojen menetystä tuohon päälle surra. Vaikka ei kyllä kuullosta että sitä hirveästi suret...
Tsemppiä nyt vaan!
[/quote] Joo, enemmän suren sitä etten saanut nyt yllättää muksuja kun jätkä tosiaan on kysynyt monta kertaa että milloin lähdetään sinne laivalle =D
Mikä matkavakuutuksen omavastuu sitten on ja korvaako tuollaisia "pikkujuttuja" tosiaan?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:56"]Soitin asiakaspalveluun, jos olisin saanut muutettua matkaa ensi viikolle. Ensi tistaille olisi ollut hyttejä, mutta koska olin käyttänyt Club One pisteitä tähän varaukseen, niin olisin joutunut maksamaan 45e lisää siihen hyttiin, koska kaikki bnuspistehytit oli jo varattu. Kysyin sitten torstain tilannetta, niin bonuspistehyttejä kyllä oli, mutta torstaimatka vaatii enemmän pisteitä kuin tiistaimatka, eikä mun pisteet riittänyt siihen.
No, käydään kuitenkin esikoisen kanssa lekurissa tänään, lääkärintodistusta vastaan paauttavat matkanhinnasta 33e. Ens kerralla varaan sittn samana päivänä kun kaikkien vointi on suht hyvin tiedossa =D
EI pitäs ikinä suunnitella mitään, vaan mennä vaan ex tempore.... =) [/quote] Painut yksityiselle ha maksat about 60 e /henkilö, laivayhtiö palauttaa 30 e, eli jäät 30 e tappiolle. Näin siis jos sulla ei oo valuutusta. Terkkarille tuskin enää saat akuuttiajan. No, voittehan painua päivystykseen jonottamaan illaksi.
[/quote]
Yksi lääkärintodistus riittää. Ykstyisellä käydää nmuutenkin, lapsilla on vakuutus.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:00"]
Mieheni kyllä ehdotti että lähtisin yksin laivalle, saisin levätä kunnolla ja käydä saunomassa yms ihan rauhassa, ja vain syödä ja nukkua, mutta en minä osais olla vuorokauden ihan yksinäni siellä =D
Tulis vain tuhlattua rahaa pelikoneisiin tekemisen puutteessa....
[/quote]
Ihana mies sinulla, harva ajattelee asioita vaimon kannalta.
Ymmärrän kyllä että et halua nyt lähteä, yksin laivalla on tylsää. Ja nyt ihan varmasti kotona on paras vain huilata, sinun myös. Toivottavasti lapset ja sinä itsekkin paranette ja keksitte jotain mukavaa yhteistä tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:53"]
[/quote] Joo, ihan niin kuin kotona, eli mies vaihtaa vaipat pienemmälle, kantaa jne. Anteeksi vääränlainen sananmuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa että mies huolehtii muksujen tarpeista pyytämättäkin.
[/quote]
Ota sinä koko huominen lomaa, pysy sängyssä, nuku ja lue. Miehelläsi on vapaapäivä, joten hän voi viedä lapset haukkaamaan raitista ilmaa ja hoitaa kotihommat puolentoista vuorokauden ajan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Ota sinä koko huominen lomaa, pysy sängyssä, nuku ja lue. Miehelläsi on vapaapäivä, joten hän voi viedä lapset haukkaamaan raitista ilmaa ja hoitaa kotihommat puolentoista vuorokauden ajan.
[/quote] Mieheni hoitaa muutenkin lapset ja kotihommat varmaan 80% tällä hetkellä, ja laittaa ehkä 75% ruuista :)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:53"] [quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:47"] "Laivalla voisivat edes leikkiä leikkihuoneessa, minun ei tarttis tehdä muuta kuin istua ja katsoa, ja voisin pyytää miestä auttamaan muksuja jos tarvitsevat apua." Pyytää miestä auttamaan muksuja?!? [/quote] Joo, ihan niin kuin kotona, eli mies vaihtaa vaipat pienemmälle, kantaa jne. Anteeksi vääränlainen sananmuoto. Olisi pitänyt kirjoittaa että mies huolehtii muksujen tarpeista pyytämättäkin. [/quote] Ota sinä koko huominen lomaa, pysy sängyssä, nuku ja lue. Miehelläsi on vapaapäivä, joten hän voi viedä lapset haukkaamaan raitista ilmaa ja hoitaa kotihommat puolentoista vuorokauden ajan. [/quote] Mieheni hoitaa muutenkin lapset ja kotihommat varmaan 80% tällä hetkellä, ja laittaa ehkä 75% ruuista :)
[/quote]
Esitä sinä nukkuvaa aina tarpeen mukaan, niin miehesi tekee 100 % kaikesta. Ainakin sen yhden päivän!
Jos on raskaana, ei saa mennä laivalle! Se tärisee ja on oikeasti vaara, että istukka irtoaa. Se on ihan virallisesti kiellettykin yhtilissä ja niiden työntekijöitä kiskee sana sääntö. Miten joku ei tiedä tuota?
Älä hyvä ihminen kärsi liitoskivuista! Ala ottaa kunnon annokset magnesiumia, niin pääset liikkeelle. Tutki netistä lisää. Ja mene sinne risteilylle yksin
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:56"]
Soitin asiakaspalveluun, jos olisin saanut muutettua matkaa ensi viikolle. Ensi tistaille olisi ollut hyttejä, mutta koska olin käyttänyt Club One pisteitä tähän varaukseen, niin olisin joutunut maksamaan 45e lisää siihen hyttiin, koska kaikki bnuspistehytit oli jo varattu. Kysyin sitten torstain tilannetta, niin bonuspistehyttejä kyllä oli, mutta torstaimatka vaatii enemmän pisteitä kuin tiistaimatka, eikä mun pisteet riittänyt siihen.
[/quote]
Vahingossa alapeukutin. Saisivat keksiä jonkinlaisen muun sydeemin tähän peukuttamiseen, tai poistaa kokonaan.
Voi surku! Toivottavasti lapset paranevat pian!