miksi olet kotona tällä hetkellä?
Itse heräsin juuri yövuoron jälkeen, muksut oli tehnyt aamupalaa ja synttärikortit ennen kouluun lähtöä <3
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:31"]
Olen virallisesti työtön, mutta oikeasti omasta vapaasta halustani haluankin olla ns. "rouvan päivillä",
[/quote]
Näin meinaan mäkin jatkaa, oon siis nyt irtisanomisajalla enkä todellakaan suo ajatustakaan millekään työnhaulle. Ilmankin pärjään.
Tulin just koulusta ja keittelen riisiä ja lämmitän kanaa jota äiti just toi mulle kun teki yli kahden ihmisen tarpeen. Jalat huutaa hoosiannaa ja hirveä nälkä. Teen lopputyötäni enkä ehtinyt käydä syömässä ja seisoin koko päivän, en ehtinyt istua kertaakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:51"]
Aikaisella äitiyslomalla.
[/quote]
Se olikin kannanotto siihen, että äitiysloma, vanhempainvapaa tai muu lasten hoitaminen kotona nyt vain ei ole Suomessa sellaista työtä tai ajankäyttöä, mitä arvostettaisiin. Täällä arvostetaan ihmisiä työn kautta ja nimenomaan kodin ulkopuolella tai yrittäjänä tehtävän työn kautta. Lastenhoito on vain... lastenhoitoa. Äitiyslomalle ei taas kenenkään ole pakko jäädä, koska lapsia ei ole pakko hankkia.
Mistä kaksi alapeukkua? Töissäni altistun päivittäin rakennuspölylle, vaarallisille kemikaaleille ja nostelen painavia tavaroita. Eikö ole hyvä syy olla lomalla? :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:31"]
Olen virallisesti työtön, mutta oikeasti omasta vapaasta halustani haluankin olla ns. "rouvan päivillä", sillä tuskin enää jaksaisin olla kokopäiväisesti töissä, koska olen menettänyt osittaisesti fyysistä terveyttäni, joka oireiluineen haittaa työkykyäni alentavasti. Mieheni on töissä, ja yhteiset lapsemme ovat aikuisia nuoria, jotka ovat jo vuosia sitten muuttaneet opiskelujensa perässä muualle. Heillä on omat avopuolisonsa ja omat kodit ja omat tehtävänsä elämässään.
[/quote]Jaahas, ja minkä takia tuo alapeukutus? Pakostihan mun on oltava kortistossa, koska eläkkeellekään hakeutumiseeni ei ole lääkäri edes kirjoitellut lausuntojaan, vaikkakin työkykyäni alentavista vaivoista on kirjoittanut lausunnot työkkäriä varten. Olen ollut vuosia sitten ihan tervekin ja työkuntoinen, ja töitä olen paiskinut aikoinaan enemmän kuin useimmat tämän päivän sen ikäiset kuin mitä itse olin silloin aikoinaan, kun minullakin oli vielä töitä omalta alaltani, mihin olen aikoinani koulutukseni hankkinut.
Yritän opiskella. Tänään ei ole luentoja. Meinasin lähteä kauppakeskukseen, mutta terroristien uhka jäi mietityttämään.