Kertoisitteko tästä esimiehelle? Selän takana pahaa puhumista työpaikalla.
Huomasin, että kaksi työyhteisön jäsenistä ihmettelee / naureskelee toisten työyhteisön jäsenien tekemille caseille. "Mitä se oikein ajatteli, katso näin pahasti hänen logiikka petti tässä analyysissä!" tyylisesti. Tätä ei siis sanota sille kenelle (tai kenen tekemää työtä kohtaan) naureskellaan, vaan häntä kohtaan ollaan neutraaleja. Kaiken kukkuraksi kyseisen kahden ihmisen ei pitäisi missään työhön liittyvässä kontekstissa edes koskaan keskustella keskenään kenenkään toisen tekemästä työstä, eli tuon kyseisen keskustelun ainoa tarkoitus on ihmetellä yhdessä miten kollegan logiikka petti täysin ja naureskella toiselle. Naureskelun kohteena on ennemminkin työn sisältä, eikä niinkään sen tekijä, mutta silti naureskellaan yhdessä sille miten huonon työn kyseinen henkilö teki.
Kommentit (40)
Itse yrittäisin lähentyä ja ystävystyä tuon puheiden kohteen kanssa.
Esimiehelle en kertoisi yksityiskohtia, mutta sen voisin mainita, että olisin havainnut ikävää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Esimiehelle en kertoisi yksityiskohtia, mutta sen voisin mainita, että olisin havainnut ikävää käytöstä.
Entä jos olisit itse se kenestä puhutaan pahaa? Kertoisitko esimiehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne puheet kantautuivat sinun tietoosi?
Mikset sanoisi itse näille selän takana juoruajille?
Mä sanoin kerran työkaverilleni että en tykkää selän takana puhumisesta kun alkoi juoruilemaan kolmannesta henkilöstä joka ei sillä hetkellä ollut paikalla. Meni noloksi, oletus ilmeisesti oli että lähden siihen mukaan.
Jos näihin puututtaisiin naisvaltaisilla aloilla, niin ei olisi enää ketään töissä.
N21
Esimies varmaan sanoisi että otappas kuppi sissilientä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Minulla on töissä ns putkinäkö.
En puuttuisi. Hoitakoot aikuiset omat suhteensa niin kauan kun ei mene kiusaamisen puolelle. Kohta puhuvat sustakin jos rupeat tekeen tikusta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egoni kestää sen ettei kaikki musta tykkää.
Asiatonta käytöstä. Kertoisin esimiehelle heti.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sanoisi itse näille selän takana juoruajille?
Mä sanoin kerran työkaverilleni että en tykkää selän takana puhumisesta kun alkoi juoruilemaan kolmannesta henkilöstä joka ei sillä hetkellä ollut paikalla. Meni noloksi, oletus ilmeisesti oli että lähden siihen mukaan.
Lapsellista mennä kantelemaan äidille, kun voi itsekin olla toimia subjekti ja puuttua tilanteeseen kun se on päällä.
No jos työyhteisön jäsenen työn laadussa on moitittavaa, niin kehottaisin näitä juoruilijoita kertomaan sekä ko henkilölle itselleen sekä esimiehelle, jotta hän voi järjestää lisää perehdytystä tai ohjausta tiiminsä jäsenelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä todella merkitystä?
Tuo on juuri sellaista puhetta, mikä on sallittua vain tietyille tyypeille.
Eli siihen ei puututa.
Vierailija kirjoitti:
Näkemyksiä? Kiitos :)
ap
Tyyppi, joka lähettelee hymiöitä palstalle ei tarvitse mitään näkemyksiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä todella merkitystä?
On. Tarinoilla on tapana muuttua matkalla.
Kanteleminen on lapsellista. Tilanteeseen voi itsekin puuttua, että onko teidän mielestänne tuo käytös nyt ihan asiallista ja tarpeellista.
Jos sinun pitää juosta esimiehen selän taakse, niin jätä puuttumatta kokonaan.
Kiusattu itse voi mennä esimiehelle kertomaan, mutta muiden ei pidä minun mielestäni puuttua jos hän ei itse sitä asiaa halua esille nostaa. (Tässä casessa tuskin edes tietää)
Nyt en tiedä, kerronko tästä esimiehelle vai kyseisille henkilöille. Pelkään, että en osaa käyttäytyä kyseisten tyyppien seurassa normaalisti mikäli kerro tästä heille suoraan.
Rikkinäisen puhelimen vaaraa ei ole, tämä on 100% varma tieto että ovat puhuneet pahaa tavalla jonka kuvailin aloituksessa.
ap
Näkemyksiä? Kiitos :)
ap