Luettele 5 kumppanisi pahinta JA YLI 5 parasta puolta
Älä vastaa, josset keksi enemmän hyviä kuin huonoja puolia. :)
Omat:
- joskus laiska huolehtimaan suuhygieniastaan
- vaatii rasittavan tosikkomaisesti perustelut ja lähteet kaikkiin pieniinkin anekdoottimaisiin juttuihin, joita tavallisessa jutustelussa nousee esiin (ei muutoin usko, että jokin asia on totta/kuten sanon sen olevan); keskustelutapoihin kuuluu myös toisinaan vähän töksähtelevä rehellisyys
- ei mielellään tee pitkän tähtäimen suunnitelmia ja suhtautuu todella varovaisesti, jopa kyynisesti, isoihin tulevaisuuden haaveisiin; samaten unohtaa joskus kertoa omista suunnitelmistaan minulle etukäteen, kun on miettinyt asian omassa päässään valmiiksi
- innostuessaan suutelee makuuni liian märästi :D
- ei lue kaunokirjallisuutta eikä ymmärrä siitä mitään
+ hellittelee ja kehuu usein, osaa sanoa rakastavansa eikä näitä sanoja pihtaa
+ halaa ja tykkää olla lähellä
+ on huomaavainen pienissä arjen asioissa: täyttää minunkin lasini, jos menee hakemaan itselleen; tuo viltin, jos huomaa minun palelevan; auttaa pyytämättä ja luontevasti kotitöissä...
+ lähtee tapahtumiin ja uusiin juttuihin mielellään mukaan ja seuraksi
+ on luonteeltaan kunnioitettavan vastuuntuntoinen ja luotettava, hoitaa hommansa asiallisesti, ei fuskaa
+ tukee ja lohduttaa, jos sitä tarvitsen, ei pelästy itkua tai muuten vaikeita tilanteita niin, että lähtisi tilanteesta pois, vaikka tiukassa paikassa saattaakin ahdistua ja mennä lukkoon - ei ikinä siis hylkää tai jätä minua yksin pahan mielen kanssa
+ on hyvä rakastaja ja ottaa minun mieltymykseni ihanasti huomioon
+ huolehtii fyysisestä kunnostaan
+ on hyvissä väleissä sekä omien vanhempiensa että minun vanhempieni kanssa, pitää näitä ihmissuhteita arvossa
+ ymmärtää romantiikan päälle ja merkkipäivinä järjestää jotain pientä mukavaa
+ osaa pyytää ja antaa anteeksi
Listatessa ainakin minä huomaan, että pääosa ärsytyksen aiheista on sivuseikkoja mutta hyvistä jutuista lähes kaikki ovat tosi tärkeitä ja keskeisiä parisuhteen kannalta. Mites teillä?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:40"]Hienoa, että (ainakin) aloittajalla ja numero kakkosella on miehet, jotka "auttavat kotitöissä".
Olisi kiinnostava tietää, ketä he auttavat kotitöissä? Sairaita vanhempiaan? Vammaista ystäväänsä? Iäkästä naapuria?
[/quote]
Autamme toinen toisiamme. Kotiaskareet kuitenkin käyvät työstä ja niissä on kiva saada apua puolin ja toisin. On ihmisiä, jotka eivät niin välitä esimerkiksi kodin siisteydestä tai ovat vain niin mukavuudenhaluisia, etteivät viitsi kotitöitä tehdä. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiinkin, ja on mukavaa jos puoliso ei ole tällainen, kun itsekin tykkää saada hommat hoidettua.
Huonoja:
- Jää riidoissa jankkaamaan jotta saa tuntea olevansa oikeassa
- Välillä olettaa minun olevan ajatustenlukija ja tajuavan, miksi häntä ärsyttää jokin tietty asia
- Ei suutele tarpeeksi usein vaikka pussaakin todella useita kertoja päivässä
- Stressaa herkästi
- On arka opettelemaan uusia asioita ja keksii miljoona syytä miksi ei voi kokeilla juuri tätä ja tuota
Hyviä:
- On aina mielenkiintoinen, ei koskaan tylsä! Vaikka puheenaihe ei minua kiinnostaisi, niin mieheni puhetapa ja elehtiminen on viihdyttävää seurattavaa :)
- Osaa lohduttaa tarjoamatta ratkaisuja ongelmiini
- Auttaa aina kotitöissä kun pyydän, usein pyytämättäkin esim. vie roskat
- On tarpeeksi hyvä sängyssä, vaikka tottumus on vienyt alun kiihkoa jonkin verran
- Kova työntekijä
- Älykäs ja hyvä keskustelukumppani
- Mielikuvituksellinen, kekseliäs, hauska, viihdyttävä
- Julmetun seksikäs rokkikukko pitkine hiuksineen
... Vaikka meillä on ollut pahojakin vaikeuksia, niin nyt kun tuota listaa katsoo niin taas muistaa, miten mahtava mun mieheni on. Tämähän oli hyvä muistutus, kiitos ap! :)
Onko täällä kaikilla niin huonot kumppanit ettei löydy tarpeeksi hyviä puolia tähän ketjuun? Höh, ap:n aloitus on niin ihana!
Laitetaan nyt huvikseen ne viisi molempia mitä ekana tulee mieleen.
.
- Ei pahemmin siivoa jälkiään
- On joskus turhankin hiljainen ja vaipuu omiin ajatuksiinsa
- Ei luota ihmisiin; ollut huono lapsuus
- Huono ilmaisemaan tunteitaan
- Ajoittainen lepsuilu lasten kasvatusta koskevissa asioissa
+ Herkkä ja omistautuva puoliso
+ Tukipilari, pystyn luottaa 100 % että pitää huolen perheestään
+ hoitaa hyvin työnsä ja on pidetty
+ huumorintaju yhtä hölmö kuin minulla
+ komea kuin mikä
Minä en keksi huonoja niin montaa:
- laiska, makaa ennemmin kuin tekee
- ei laita roskia roskiin heti
- hieman mustasukkainen
Hyviä:
- aito
- uskollinen
- antelias
- hyvä rakastaja
- läsnäoleva
- älykäs
- luova
- ratkaisukeskeinen
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:07"]Ap:n tarkoitus oli vain kehuskella miehekkään, jossa ei oikeasti edes ole mitään vikaa, mutta saadakseen syyn leijua miehen valinnan onnistumisella, oli pakko keksiä muutama "epäkohta".
Minun mieheni hyvät ja huonot puolet eivät kuulu muille kuin minulle. Niin kauan kun olen tyytyväinen, on hyviä puolia enemmän kuin huonoja.
[/quote]
Ehkä halusin vähän myös kehuskella (onko se niin paha?) mutta eniten halusin saada aikaan positiivisen ketjun, jossa omasta kumppanista keksitään enemmän hyvää kuin huonoa. Monesti puolisoon liittyvät keskustelut ovat (ymmärrettävää kyllä) kovin ongelmapainotteisia. Halusin myös sellaista perspektiiviä, että tämän ketjun avulla voisi miettiä, miksi mahdollisista ongelmista huolimatta haluaa olla juuri sen tietyn ihmisen kanssa.
AP
PS Minun suhteessani tuo vaikeus tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia on oikeasti ollut ongelma - mikään väkisin keksitty näennäispulma. Silti hyvää on enemmän.