16v piti sitten kotibileet! herranjumala.
Minä olen täysin sanaton. Olimme mieheni kanssa viikonlopun muualla, ja 16v jäi yksin kotiin. (Usein ennenkin, ongelmitta)
No, aamulla pihaan tullessamme huomasimme että rakennustelineet(!!) ovat maassa, kaatuneina.. maalipurkit levällään nurmikolla, sekä kukkaruukku kyljellään portailla. Säikähdin jo aivan pirusti. Astuin sisään, tadaaaaa.... Se näytti kuin pommi olisi räjähtänyt! Jääkaappi sekä pakastin olivat auki, pakastimessa oli imuri!! ja muuta sinne kuulumatonta. Jääkaappiin oli tuhottu kananmunia. Rahapossut olivat tyhjennetty kokonaan, sekä 250€ käteistä kateissa. Lattiat olivat täynnä roskaa ja juominkeja, hammasharjat olivat lattialla sekä harraste-aseen patruunat levällään lattialla. Makuhuoneestamme oli avattu/juotu hääpäivänä saamamme shamppaja, sekä uusi tv oli lattialla naamallaan. Ja mitä vielä!! Mikä saa ihmiset tekemään tämmöistä tuhoa?? Poikani kertoi että oli itse sammunut (hirveää sekin!) :'( olen niin kiukkuinen kaikille!
Kommentit (76)
Huono provo. =D
1. Ulkona on lunta
2. Kuka säilyttää maalipurkkeja talvella ulkona
3. Ja kuinka vitun iso on pakastin jonne mahtuu imuri!?
Anteeksi ap, mutta minua hymyilytti aloituksesi. :)
Olen kuullut ja nähnyt vastaavia bileitä jo niin monta kertaa, että jokainen lause kuulosti tutulta. Yleensä perussettiin kuuluu vielä poliisien pakallekutsuminen ja ainakin yksi vatsahuuhtelu.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:17"]
Huono provo. =D 1. Ulkona on lunta 2. Kuka säilyttää maalipurkkeja talvella ulkona 3. Ja kuinka vitun iso on pakastin jonne mahtuu imuri!?
[/quote]
1. Ei ole kaikkialla 2. Lue koko ketju 3. Oletko kuullut, että on isompiakin pakastimia kuin vain pakastinlokero
Mietin niitä harrasteaseita ja panoksia. Eikö niiden pitäisi olla lain mukaan lukollisessa kaapissa ja avaimet täysi-ikäisen hallussa?
Eikö poliisi antanut niistä huomautusta?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]
Täällä missä minä asun, on puoli metriä lunta. Missä on paljas nurmi?
[/quote]
No ei kaikki jossain helvetin Perä-Pohjolassa asu!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]Täällä missä minä asun, on puoli metriä lunta. Missä on paljas nurmi?
[/quote]
Etelä Suomessa ollaan. Enempää en paljasta ;-)
[/quote]
no ettähän sä paljastanut mitään
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]
[/quote]
No ei kaikki jossain helvetin Perä-Pohjolassa asu!
[/quote]
Mietin samaa. Varmaan sieltä käsivarresta käsin vaikea tajuta, että Suomi on aika iso maa.
Hyvät bileet ollu.
Äiti onneks kiels bileet kokonaan mutta myös opetti miten bileitä pidetään jos joskus ikinä sattuisin jossain bileitä pitää. Tuon ikäsillä bileet on paras tapa saada uusia frendejä.
Opetti myös että miten juoda alkoholia niin että ei sammu, vaikka juominen oli erittäin kiellettyä alaikäisenä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:26"]missäpäin suomea maalipurkit on nurmella levällään?
[/quote]
Mun ajatukseni täsmälleen.
Nyt nää maalipurkkivalittajat vois lukee tän ketjun ihan kokonaan enneku tulee sormet sauhuten kirjottamaan että tää on provo. Tuollahan sanotaan ihan selvästi että maalipurkit oli SISÄLLÄ odottamassa maalausta. Ja eikai sitä nyt joka paikassa oo lunta ja lumi on voinut sulaa..ärsyttää tommosseet idiootit jotka tulee tänne nipottamaan jostain ihan turhasta. Av ikävä juttu on kyllä kun noin meni poika tekemään. Varmasti oppi kantapään kautta ja että saa kestää seuraukset tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]Täällä missä minä asun, on puoli metriä lunta. Missä on paljas nurmi?
[/quote]
Helsingissä ainakin nurmikko näkyvissä kun ikkunasta pihalle katson.
[/quote]
Mutta kuka maalaa helmikuussa ulkona. Veikkaan että mielikuvitusmaassa.
Just joo. Älä vielä lopeta päivätöitä, sen verran tarvit vielä kirjoitusharjoituksia ;'D
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:32"]Opetti myös että miten juoda alkoholia niin että ei sammu[/quote]
Toi nyt ei ole mahdollista. Se, ettet sammu, tarkoittaa ettet juo tarpeeksi
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:32"]Opetti myös että miten juoda alkoholia niin että ei sammu[/quote]
Toi nyt ei ole mahdollista. Se, ettet sammu, tarkoittaa ettet juo tarpeeksi
[/quote]
Ehkäpä se oli juuri äidin opetus. Älä koskaan juo kylillä niin paljon, että sammut. Seuraukset voivat olla todella pahat.
Vaikka eritoten pyydettiin ettei maalauksesta jankata, teen sen silti. Anteeksi. Mutta ärsyttää vaan niin rankasti nämä av:n Sherlocit jotka puuttuvat kaikkiin ihmeellisiin lillukanvarsiin provon metsästyksessään. "Missä muka näkyy ruohoa maassa", "kuka muka maalaa pakkasella taloa" ja "kenen pakastimeen muka mahtuu imuri"?!?!
1. Ruohokysymykseen onkin jo vastattu, rannikolla näkyy ruohoa pihalla. Uskokaa ta älkää.
2. Itse monta remonttia nähneenä ja omaa taloa peruskorjanneena tulee mieleen esim sama tilanne kuin meillä: Oli ikkunaremontti. Ikkunanpieliä ym. reunalautoja MAALATTIIN SISÄLLÄ. Pätkittiin oikeaan mittaan ja maalattiin sisällä kuivassa ja lämpimässä. Sitten rakennustelineillä seisten naulattiin ne naulapyssyllä paikoilleen. Tässä esim yksi skenaario.
3. Arkkupakastin. Arvoitus ratkaistu. Ihmisillä on kodeissaan erilaisia kylmälaiteratkaisuja. Meillä on tuttavaperhe, joilla on rakennettu vaatehuoneen tilalle kylmähuone. Heillä ei ole jääkaappia. Ihme ja kumma.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]Täällä missä minä asun, on puoli metriä lunta. Missä on paljas nurmi? [/quote] Helsingissä ainakin nurmikko näkyvissä kun ikkunasta pihalle katson. [/quote] Mutta kuka maalaa helmikuussa ulkona. Veikkaan että mielikuvitusmaassa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:14"]
Kummallisia nuo "ei 16-vuotiasta voi jättää yksin!!!!!" -jutut. Itse asuin 600km päässä perheestäni tuossa iässä ilman ongelmia
[/quote] Joo siinä onkin vissi ero, sen 16-vuotiaan kämpän sileäksi pistäminen ei niin iso rahallinen menetys olekaan, kuin mitä vanhempien kämpässä yleensä on, ja jostain syystä nämä bilemellakat koskevat vain näitä vanhempien koteja. Että kyllä, sen 16-vuotiaan voit päästää asumaan yksin, mutta ei kannata jättää yksin yhdeksi yöksi kotiin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:14"]
Kummallisia nuo "ei 16-vuotiasta voi jättää yksin!!!!!" -jutut. Itse asuin 600km päässä perheestäni tuossa iässä ilman ongelmia
[/quote] Joo siinä onkin vissi ero, sen 16-vuotiaan kämpän sileäksi pistäminen ei niin iso rahallinen menetys olekaan, kuin mitä vanhempien kämpässä yleensä on, ja jostain syystä nämä bilemellakat koskevat vain näitä vanhempien koteja. Että kyllä, sen 16-vuotiaan voit päästää asumaan yksin, mutta ei kannata jättää yksin yhdeksi yöksi kotiin.
[/quote]
Ootko tosissas
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:19"]
Minä olen täysin sanaton. Olimme mieheni kanssa viikonlopun muualla, ja 16v jäi yksin kotiin. (Usein ennenkin, ongelmitta) No, aamulla pihaan tullessamme huomasimme että rakennustelineet(!!) ovat maassa, kaatuneina.. maalipurkit levällään nurmikolla, sekä kukkaruukku kyljellään portailla. Säikähdin jo aivan pirusti. Astuin sisään, tadaaaaa.... Se näytti kuin pommi olisi räjähtänyt! Jääkaappi sekä pakastin olivat auki, pakastimessa oli imuri!! ja muuta sinne kuulumatonta. Jääkaappiin oli tuhottu kananmunia. Rahapossut olivat tyhjennetty kokonaan, sekä 250€ käteistä kateissa. Lattiat olivat täynnä roskaa ja juominkeja, hammasharjat olivat lattialla sekä harraste-aseen patruunat levällään lattialla. Makuhuoneestamme oli avattu/juotu hääpäivänä saamamme shamppaja, sekä uusi tv oli lattialla naamallaan. Ja mitä vielä!! Mikä saa ihmiset tekemään tämmöistä tuhoa?? Poikani kertoi että oli itse sammunut (hirveää sekin!) :'( olen niin kiukkuinen kaikille!
[/quote] et tuntenut sitten 16 v poikaasi. vai että sammunut, on siinä vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:32"]
[/quote] Täällä näkyy ainakin asfaltti, nurmesta en tiedä enkä viitsi mennä ulos tutkimaan.