Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostatko likaisen matkalaukun sängylle, kun pakkaat?

Vierailija
15.02.2015 |

En vain tajua, kuinka ihmiset voivat nostaa kotonaan paskaisen matkalaukkunsa sängylle, kun pakkaavat. Käytetty/likainen matkalaukku pakataan eteisen lattialla tai sille varatussa paikassa.
Ohjelmassa Ensitreffit alttarilla sai taas todistaa läikikkäiden ja likaisten laukkujen nostamista sängylle! Yök!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita mutta kait ihmiset jotka näin tekevät, sentään pitävät päiväpeittoa siinä päällä? Enemmän mua ällöttää tapa, että käsilaukku nostetaan ruokapöydälle. Kun se käsilaukku on tod.näk. jossain vaiheessa ollut lattialla tai ainakin julkisen vessan tasolla, kaiken maailman tiskeillä ja tasoilla kun ihminen maksaa tai hoitaa asioitaan... kahvilan tai baarin sohvalla jossa paskaisine perseineen ihmiset ovat istuneet ja kaataneet juomaa. Sit tää tuodaan keskelle ruokapöytää. 

Vierailija
22/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ylipäätään pakkaa makuuhuoneessa, ei siellä ole tavaratkaan. Eli en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:01"]

En, nostan penkille. Kannen saa kätevästi seinää vasten.

[/quote]

Mulla on niin iso matkalaukku, että se avataan levälleen, molemmat "puolet" täytetään, toisen puolen päälle kiinnitetään tukiverkko ja laukku suljetaan. Olen luullut, että kaikilla on näin, ainakin meidän jokaisessa isossa matkalaukussa on tämä systeemi ja perus-samsoniteja ovat, toki isoja muttei mitään sen erityisempää. 

Juu ja matkalaukut on auki lattialla. Niihin tulee niin paljon muutakin tavaraa kuin vaatetta, että ne on helpointa pakata tuossa olkkarissa. 

[/quote]
kuule kun suomalaisilla ei yleensä ole edes perusSamsonitejä, vaan niitä halpoja kankaisia, joisa on kansi eikä kahta puoliskoa.

Vierailija
24/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankainen Samsonite on tosi hyvä, sillä siihen on helpompi pakt isoja sineitä, esim kalastustavaroita, saappaita yms, verrattuna siihen kaksiosaiseen laukkuun. Sellainen ultrakevyt  kahteen samansuuruiseen osaan sopii mulle, mutta mies tykkää sellaisesta, jossa on yksisyvä oaa.

Vierailija
25/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:31"]

[/quote]

Mulla on niin iso matkalaukku, että se avataan levälleen, molemmat "puolet" täytetään, toisen puolen päälle kiinnitetään tukiverkko ja laukku suljetaan. Olen luullut, että kaikilla on näin, ainakin meidän jokaisessa isossa matkalaukussa on tämä systeemi ja perus-samsoniteja ovat, toki isoja muttei mitään sen erityisempää. 

Juu ja matkalaukut on auki lattialla. Niihin tulee niin paljon muutakin tavaraa kuin vaatetta, että ne on helpointa pakata tuossa olkkarissa. 

[/quote] kuule kun suomalaisilla ei yleensä ole edes perusSamsonitejä, vaan niitä halpoja kankaisia, joisa on kansi eikä kahta puoliskoa.[/quote]

Isäni pakkaa tuollaisen kaksiosaisen samsoniten siten, että nostaa toisen osan seinää vasten. Omg! Väärin pakattu, mutta onhan sentään oikea laukku, eikä mikään rahvaan kangaslaukku! Omaa matkalaukkuani en taidan edes kuvailla, koska rouva Oikean Matkalaukun Ystävä saattaisi järkyttyä.

Vierailija
26/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:28"]

Valitettavasti valtaosalla suomalaisista taitaa olla halpoja kangasmatkalaukkuja, jotka oikein imevät itseensä likaa. Ei niitä voi edes puhdistaa.

[/quote]

*syvä huokaus*

Vierailija
27/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työssäni jonkin verran, ja työmatkat suuntautuvat usein Suomesta itään päin. Vaikka aina pyrin yöpymään kansainvälisten ketjujen laadukkaissa hotelleissa, hieman pelkään, että matkalaukkuun saattaisi hotellihuoneesta ryömiä jotain luteita tms. tuliaisina. Sen vuoksi hotellissa en ikinä laita matkalaukkua lattialle, sängylle tai sohvalle, vaan sitä varten tarkoitetulle telineelle. Kotonakin matkalaukun paikka on lattialla sitä pakatessani tai purkaessa. Talvella laukku yöpyy työmatkan jälkeen  mahdollisuuksien mukaan ulkona pakkasessa terassilla.

Jos tekisin vain yksi tai kaksi lomamatkaa vuodessa, tuskin kavahtaisin laukun pakkaamista sängyllä. Mahdolliset pöpöt olisivat jo kuolleet reissujen välissä. Tosin meillä isot matkalaukut ovat tuollaisia kaksipuolisi ja ne on melkein helpompi pakata lattialla.

Vierailija
28/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:14"] En ole mitenkään ylihygieeninen mutta en ymmärrä miksi se laukku pitäisi sängylle laittaa? [/quote] Helpompi pakata, kun ei tarvitse kumarrella ja könytä lattialla. Olen kyllä sen verran nuori ja vetreä vielä, että taipuisin ihan hyvin, mutta mukavampa pakata kun se laukku on siinä sängyllä. [/quote] Ei tekisi mieli kölliä alasti tuollaisella sängyllä...

[/quote]

En kyllä alasti kölli päiväpeiton päällä.

Vierailija
29/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:37"]

Pidän sen lattialla. Myöskään ulkomailla hotelleissa en nosta sänkyyn enkä sängyn lähelle, laukkuun voi mennä luteita. 

[/quote]

No jos siellä luteita on niin kyllä ne mukaan kulkeutuu vaikka laukku olisi kaukana sängystä.

Vierailija
30/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote] kuule kun suomalaisilla ei yleensä ole edes perusSamsonitejä, vaan niitä halpoja kankaisia, joisa on kansi eikä kahta puoliskoa.[/quote]

Samsoniteäkin on kankaista.

Vierailija
31/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:30"]

[/quote]

Samsoniteäkin on kankaista.

[/quote]
on on, mutta ne ei ole niitä halpoja, joita valtaosa suomalaisten veskoista on.

Vierailija
32/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koska käytän päiväpeittoa joka pestään välillä.

Vierailija
33/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:37"]

Pidän sen lattialla. Myöskään ulkomailla hotelleissa en nosta sänkyyn enkä sängyn lähelle, laukkuun voi mennä luteita. 

[/quote]

No jos siellä luteita on niin kyllä ne mukaan kulkeutuu vaikka laukku olisi kaukana sängystä.

[/quote]

suositellaan, että luteiden leviämistä kannattaisi yrittää estää olemalla käyttämättä hotellien vaatekaappeja ja säilyttämällä matkalaukun sitä varten varatulla telineellä. Tuskin suositeltaisiin, jos olisi yhdentekevää.

Vierailija
34/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, että on taas ongelmat. Nostan sängylle, mutta päiväpeiton päälle. Desinfioin matkalaukun ja renkaat aina matkan jälkeen. Not. Uskallatko koskaan kelliä sängyllä päivävaatteet päällä? Mietipä sitä?

Vierailija
35/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitan paskasen matkalaukun sängylle. Joskus siinä lojuu mun spermaset kalsaritkin, paskaset työsukat raksamehuilla. Ei haittaa yhtään, koska on keksitty päiväpeitto! En tiedä ootko kuullu semmosesta mutta google auttaa. Pesukone pesee sit kun ahdistaa liikaa.

Vierailija
36/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:31"]

[/quote]

Isäni pakkaa tuollaisen kaksiosaisen samsoniten siten, että nostaa toisen osan seinää vasten. Omg! Väärin pakattu, mutta onhan sentään oikea laukku, eikä mikään rahvaan kangaslaukku! Omaa matkalaukkuani en taidan edes kuvailla, koska rouva Oikean Matkalaukun Ystävä saattaisi järkyttyä.
[/quote]

Ihmeellisistä asioista sinäkin kiihdyt. Tuo kirjoittaja siis kuvasi tapaansa pakata ja miksei pakkaa "kansi" seinää vasten. Pitääkö tämmöisestäkin hermostua?

Vierailija
37/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kenelläkään päiväpeiton päälle matkalaukun nostamista kammoavilla ei varmaankaan sitten ole koiraakaan? Tai jos on, pesette huolellisesti sen tassut joka ulkoilun jälkeen/käytätte ulkona tossuja? :D

Vierailija
38/38 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:04"]

OMG ties mitä pöpöjä sieltä sänkyyn leviää! Nostan sängylle, päiväpeiton päälle. En ole muutenkaan ylihygieeninen.

[/quote]

Ehkä tajuta sitten kun sulla on päiväpeitteessä tahrat matkalaukun renkaista. Näin minäkin opin että laukkua ei kannata vetää renkaillaan vaalen maton yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme