Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tilanteista joissa asiakas on alkanut opastaa työntekijää

Vierailija
23.11.2021 |

Spinoffina tuosta Pippa Laukka-ketjusta, kertokaa "opastustilanteista", joissa asiakas on alkanut opastaa työntekijää. Joko omalle tai muiden kohdalle sattuneita.

Yksi tutuntuttu nainen 50+ on todella jyrä ja besserwisser. Se on mm. tunkenut täysin vieraassa kahvilassa tiskin taakse opastamaan kuinka joku latte tehdään oikeaoppisesti (sillä on itsellään kahvila ja on omasta mielestään joku kahviguru).

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani joutui auttamaan lääkäriä ATK-asioissa vastaanotolla.

Vierailija
2/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani joutui auttamaan lääkäriä ATK-asioissa vastaanotolla.

Pyydettiin auttamaan, vai tunki ihan itse auttamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihatiskillä oli kerran nuori kaveri, joka ei osannut leikata sisäfileestä kalvoja irti. Mies neuvoi ja osoitteli veitsellä mistä kohtaa ja kuinka paljon otetaan pois. Poika siis ojensi miehelle veitsen osoittelua varten. Hyvät niistä pihveistä tuli.

Vierailija
4/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten eräs mieskunnanjohtaja oli kahvilassa pitkähkössä kassajonossa ja määräsi sieltä tiskin takaa toisenkin naisen palvelemaan asiakkaita.

Vierailija
5/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa asioidessani kassajonossa edelläni ollut mies mutisi epäselvästi työntekijälle jotain rahoista. Työntekijä ei ymmärtänyt mitä mies ajoi takaa, en kyllä itsekään saanut miehen toiveesta selvää. Lopulta mies sanoi selkeällä ja kuuluvalla äänellä halveksuvasti, että työntekijän pitäisi mennä takaisin talouskouluun kun ei osaa rahoja laskea. Hyvä syyttää muita kun ei itse osaa tuoda asiaansa ymmärrettävästi esille. En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve yrittää nöyryyttää muita. Ilmeisesti vallaton olo omassa elämässä niin pitää yrittää alistaa muita oudoilla keinoilla.

Vierailija
6/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten eräs mieskunnanjohtaja oli kahvilassa pitkähkössä kassajonossa ja määräsi sieltä tiskin takaa toisenkin naisen palvelemaan asiakkaita.

Tiedän erään johtajan, joka teki aina tuollaista.

Vierailija
7/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaupassa tuli koettuaan tilanne jossa edessä oleva asiakas alkoi turhauduttuaan odotteluun neuvomaan kassalla olevaa harjoittelijaa kassakoneen käytöstä koska "tunsi kassajärjestelmän" ja "osasi käyttää sitä." Tuolla hetkellä kaupassa oli ruuhkaa eikä kaupan toinen myyjä siksi ehtinyt auttamaan harjoittelijaa. En tiedä miten kyseinen harjoittelija koki tilanteen mutta itse koin sen erittäin ahdistavaksi koska opastava henkilö oli mies ja itse sekä tämä harjoittelija ollaan naisia. Ei vain tunnu luonnolliselta ja oikealta. Tein jälkeenpäin kaupalle asiakaspalautteen (valituksen) näkemästäni.

Vierailija
8/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaupassa tuli koettuaan tilanne jossa edessä oleva asiakas alkoi turhauduttuaan odotteluun neuvomaan kassalla olevaa harjoittelijaa kassakoneen käytöstä koska "tunsi kassajärjestelmän" ja "osasi käyttää sitä." Tuolla hetkellä kaupassa oli ruuhkaa eikä kaupan toinen myyjä siksi ehtinyt auttamaan harjoittelijaa. En tiedä miten kyseinen harjoittelija koki tilanteen mutta itse koin sen erittäin ahdistavaksi koska opastava henkilö oli mies ja itse sekä tämä harjoittelija ollaan naisia. Ei vain tunnu luonnolliselta ja oikealta. Tein jälkeenpäin kaupalle asiakaspalautteen (valituksen) näkemästäni.

Nyt en kyllä ymmärrä miten kenenkään sukupuoli liittyy siihen kuinka ahdistavaksi tuon kokee, haluatko avata vähän?

Vierailija
9/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 vuotta sitten muuttamassa ulkomaille töihin ja tarvitsin sitä varten maistraatista jonkun englanniksi täytetyn paperin (en enää muista mihin sitä tarvittiin) ja jouduin itse sanella mitä siihen lomakkeeseen pitää kirjoittaa ja osin tavata sanat kirjain kirjaimelta, kun työntekijä ei osannut :'D

Vierailija
10/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri soitti respaan ja pyysi toista huonetta, koska näyttö pimeni.

No minä sitten tökkäsin powerijohdon kiinni. Tohtori ihmetteli ja kiitti.

Ja jatkettiin siinä molemmat tyytyväisinä asia loppuun.

Vierailija
11/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neuvoin kassaharjoittelijaa, kun oli antamassa rahasta väärin. Siinä oli jo tuhrautunut aikaa muutenkin tolkuttomasti ja minulla oli tietenkin kiire, niin tuli aika suorasukaisesti sanottua, että olet nyt antamassa rahasta väärin takaisin. Ja koska harjoittelija ei tuosta olisi tullut hullua hurskaammaksi, niin ihan neuvoin, miten se annettu summa sinne kassaan lyödään, jolloin se kassa näyttää valmiiksi sen summan mikä asiakkaalle annetaan takaisin.

Vierailija
12/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärrä miten kenenkään sukupuoli liittyy siihen kuinka ahdistavaksi tuon kokee, haluatko avata vähän?

Etkö itse ahdistuisi ja kokisi tilannetta uhkaavaksi jos joku tuntematon random mies alkaisi kysymättä jakamaan sinulle ohjeita ja neuvoja vaikka aina on opetettu ettei tuntemattomiin ihmisiin tule luottaa?

Vierailija
13/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "aasiakas" jouduin taannoin opettamaan neuvontapisteen nuorehkolle naiselle prosenttilaskua, monta minuuttia ko nainen yritti ennen kuin viimein osui oikeaan lopputulokseen. Piti käyttää paperia ja kynää sekä askel askeleelta neuvoa, miten asia lasketaan laskimella. Ihmettelen yhä, miten perustason yhteen-, vähennys-, kerto ja jakolaskut voivat joillekin oletettavasti lukionkin läpi kahlanneille kassahenkilöille täyttä hepreaa!

Tilanne oli sellainen että alennus oli annettu korkeammasta lähtöhinnasta kuin hyllynreunahinta oli ja se liikaa laskutettu osuus piti palauttaa asiakkaalle. Lähtöhinta 95 euroa ja siitä annettu alennusta 15%. Tuotteen oikea hinta 60€ ja siitä piti antaa vielä 15% alennusta. Paljonko siis asiakkaalle piti palauttaa?

Vierailija
14/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään johtajan, joka teki aina tuollaista.

Miksi on VÄÄRIN opastaa kahvilan henkilökuntaa keskeyttämään toissijaisen puuhastelun ja tulla hoitamaan MAKSAVIEN asiakkaiden palvelua? Sen tuoksukynttilöiden asettelun visuaalisesti miellyttävään järjestykseenn voi hoitaa sulkemisajan jälkeenkin, mutta myyntiä ei voi tehdä, jos asiakkaita ei ole.

Vierailija
15/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 vuotta sitten muuttamassa ulkomaille töihin ja tarvitsin sitä varten maistraatista jonkun englanniksi täytetyn paperin (en enää muista mihin sitä tarvittiin) ja jouduin itse sanella mitä siihen lomakkeeseen pitää kirjoittaa ja osin tavata sanat kirjain kirjaimelta, kun työntekijä ei osannut :'D

Huh, hyvä, ettei ollut suomenkielinen paperi.

Vierailija
16/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamassa putiikissa jättänyt tavarat kassalle ja lähtenyt kohti ulko-ovea kun myyjä on puuhastellut jotain "huipputärkeää" sen sijaan, että olisi tullut maksuhaluista asiakasta palvelemaan. Menköön konkurssiin, jos työ ei nappaa.

Vierailija
17/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutamassa putiikissa jättänyt tavarat kassalle ja lähtenyt kohti ulko-ovea kun myyjä on puuhastellut jotain "huipputärkeää" sen sijaan, että olisi tullut maksuhaluista asiakasta palvelemaan. Menköön konkurssiin, jos työ ei nappaa.

Ei tuo ole opastamista.

Vierailija
18/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota pitäisi tehdä useammankin.  Joskus sitä ihmettelee, kun on pitkät jonot ja toinen työntekijä on aivan muissa hommissa.

Mutta toisaalta, siinä tiskillä on vain yksi kassa.  Ettei se rahastus käy yhtään nopeammin, vaikka siinä tiskin takana olisi viisi ihmistä.

Vierailija
19/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse ahdistuisi ja kokisi tilannetta uhkaavaksi jos joku tuntematon random mies alkaisi kysymättä jakamaan sinulle ohjeita ja neuvoja vaikka aina on opetettu ettei tuntemattomiin ihmisiin tule luottaa?

Onko eroa neuvooko sinua tuntematon random mies, nainen vai muusukupuolinen? Luotatko tuntemattomiin naisiin uskoen, ettei nainen voi tehdä sinulle ikinä mitään pahaa? 

Vierailija
20/35 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko eroa neuvooko sinua tuntematon random mies, nainen vai muusukupuolinen? Luotatko tuntemattomiin naisiin uskoen, ettei nainen voi tehdä sinulle ikinä mitään pahaa? 

Katso tilastoja ja päättele siitä että kumpi tilanne on todennäköisempi ja kumpaan sukupuoleen kannattaa luottaa vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi