Miten eroon naapurista
Kerrostalossa asun, naapurissa asuu mies joka ei tajua, että en ole kiinnostunut hänestä. Käy ovikelloa soittamassa. Ulkona, jos sattuu samaan aikaan olemaan, tulee jauhamaan ihastumistaan minuun, tulee ihan lähelle. Olen napakasti aina kieltänyt häiriköimästä minua. Ei usko. Mitä voisin tehdä.
Kommentit (46)
Taloyhtiön hallitus koolle, kokouskutsuun tiedot ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla minäkin maalaisjärjellä ajattelisin.
Ootko kokeillu sanoa suoraan silmiin katsoen ja totisena, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei sitä tarvi perustella.
- palstamamma ja tappava katse sivusta
Mulla oli joskus naapuri, joka rupesi hieman liian tuttavalliseksi. Oli ahdistavaa, kun naapurille nyt ei ensimmäisenä huvittaisi aivan rumasti tai tosi tiukasti sanoa, kun sitä todennäköisesti joutuu näkemään mm. pihalla ja rappukäytävässä. Vielä ikävämpi tilanne, jos sattuu asumaan samassa kerroksessa tai jopa seinänaapurina. Naapuri saattaa alkaa häiriköimään ja/tai tekemään perättömiä ilmoituksia jne, ja pahimmassa tapauksessa voi joutua pelkäämään oman terveytensä puolesta.
Itse sanoisin naapurilleni napakasti, että nyt loppuu sekä ovikellon soittelu että juttusille tulo. Pihalla en jäisi juttelemaan vaan sanoisin että anteeksi, nyt on kiire. Seuraavaksi että ei kiinnosta ja että tuo seuraaminen ja ovikellon soittelu on ahdistavaa, lopeta. Jos tuo touhuilu jatkuu, ilmoitat isännöitsijälle (tai muulle taholle, joka taloyhtiön asukkaita ja ilmoituksia hoitaa) etkä keskustele asiasta enempää naapurisi kanssa. Kyllä nyt jokaiselle normaalille ihmiselle on päivänselvää, että jos ihminen sanoo ei, eikä millään muotoa osoita mitään kiinnostusta, asia jätetään siihen ja laitetaan uutta matoa koukkuun jossain muualla. Varmasti ikävä tilanne, etenkin jos muuten on ihan "normaali" ihminen. Itseäni ainakin jollain tasolla hirvittäisi mitä siitä seuraa, kun tuommoiselle iholle tunkevalle henkilölle antaa pakit.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö rikokseen jos sumutan hiuslakkaa silmillensä, kun tulee ovelleni seuraavan kerran. AP.
Älä nyt sellaista tee! Voi olla arvaamattomat seuraukset. Miksi avaat oven? Hanki ovisilmä, jos sitä ei jo ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö rikokseen jos sumutan hiuslakkaa silmillensä, kun tulee ovelleni seuraavan kerran. AP.
Älä nyt sellaista tee! Voi olla arvaamattomat seuraukset. Miksi avaat oven? Hanki ovisilmä, jos sitä ei jo ole!
Juu, ei ole ovisilmää, mutta aion hankkia. Se että tulee ovelle on itsessään ahdistavaa, ja työntelee kirjeitä postiluukusta. Joku konsti keksittävä, että pysyy kauempana. Ja pelottaa ,jos äijä suuttuu, mitä sitten tekee
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ap on? Entä mies? Tuli vain mieleen.
Olen yli 50, mies ehkä 60. Että ei ihan nuoren huimasta miehestä ole kyse. Minä olen leski ja muutin pienempään asuntoon äskettäin. Enpä arvannut että tuollainen riesa ja ahdistuksen aihe tulee.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön hallitus koolle. =D=D=D=D=D
Oliko tämä vakavissaan heitetty? =D=D=D=D=D
Miten tämä kuuluu yhtiön hallitukselle? Olette sekaisin.
Häirintä kuuluu poliisille. Siis todellinen häirintä.
Ja mikset kävele pois jos pihalla tulee "häiritsemään". Jutteluun ei tarvitse osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikset kävele pois jos pihalla tulee "häiritsemään". Jutteluun ei tarvitse osallistua.
Niin kävelen kun pois, ukko seuraa ja nykii hihasta. Kun ärähdän, seuraa noin metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50, mies ehkä 60. Että ei ihan nuoren huimasta miehestä ole kyse. Minä olen leski ja muutin pienempään asuntoon äskettäin. Enpä arvannut että tuollainen riesa ja ahdistuksen aihe tulee.
Tämä oli hyvä tieto. Ajattelin että ap on nuori ja mies vanha setämies. Mutta tässä näköjään suunnilleen samanikäinen hiukan seonnut on päättänyt hankkia itselleen puolison tai muuta sellaista.
Puhu sinne taloyhtiön hallitukseen, tuohan on kotirauhan häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kävelen kun pois, ukko seuraa ja nykii hihasta. Kun ärähdän, seuraa noin metrin päässä.
Ei ole päästään normaali.
Mulla oli samanlainen tilanne aikoinaan. Asuin kaupungin vuokra-asunnossa pienen poikani kanssa. Yläkerran juoppo häiriköi, lähetteli rakkauskirjeitä ja kaikenlaista krääsää postiluukusta ja ehdotteli sitä sun tätä. Lopulta menin isännöitsijän juttusille sen kirjepinkan kanssa. Äijä sai varoituksen ja sen jälkeen vainosi entistä enemmän. Lopulta en kestänyt vaan muutin pois siitä talosta.
Onnistuisiko oven avaaminen hirveän kakanhajun saattelemana, juuri ennen avaamista vedät vessan niin tulee erittäin selväksi.
Et puhu mitään. Jos avaat oven ja hän on siellä, niin voit kysyä, mitä asiaa ja jos ei ole muuta asiaa kuin tuota ihastumista, niin vedät oven kiinni. Ulkona et katso sinne päinkään, et tervehdi ja kiihdytät askeleita.
Älä vaan solvaa mitenkään, mistä sitä tietää, miten se siihen reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen tilanne aikoinaan. Asuin kaupungin vuokra-asunnossa pienen poikani kanssa. Yläkerran juoppo häiriköi, lähetteli rakkauskirjeitä ja kaikenlaista krääsää postiluukusta ja ehdotteli sitä sun tätä. Lopulta menin isännöitsijän juttusille sen kirjepinkan kanssa. Äijä sai varoituksen ja sen jälkeen vainosi entistä enemmän. Lopulta en kestänyt vaan muutin pois siitä talosta.
Voi ei. Sitä minäkin pelkään, että tilanne muuttuu vielä huonommaksi. Ei tämä nykyinenkään tilanne ole hyvä, toivoin saavani elää rauhassa.
Sano että sulla on itselläsikin munat.
Vierailija kirjoitti:
Sano että sulla on itselläsikin munat.
Sano, että munissa on lisäksi joku viheliäinen kuppa, joka ei parane.