Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ollut bakteerivaginoosia?

Vierailija
15.02.2015 |

Millaisia oireita tämä bakteerivaginoosi on teillä aiheuttanut? Mua hieman pelottaa, kun tämän viikon maanantaina alkoi emättimen kutina, kirvely virtsatessa ja kokkareinen valkovuoto. Valkovuoto oli myös väriltään poikkeavaa. Itse diagnosoin tämän kuitenkin jotenkin heti hiivatulehdukseksi, ja hain apteekista Diflucan-hiivalääkkeen. Sen otin torstaina, mutta oireet eivät ole loppuneet.. Kutina on vain lisääntynyt, mutta kirvely virtsatessa on loppunut, ja poikkeavaa valkovuotoakaan ei juurikaan enää tule. Tänään luin netistä paremmin tosta bakteerivaginoosista, ja oireet kyllä täsmäisi siihen, koska pahanhajuista valkovuotoa ollut jo jonkin aikaa. 

Jos jollakin on ollut toi bakteerivaginoosi, niin ois kiva tietää, että mitä oireita se aiheutti ja miten vaiva parani? Kuumottaa niin paljon, että mitä tää on... Ensi viikolla kyllä käyn lääkärissä, mikäli oireet eivät lopu. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi saada, itsestään?

Vierailija
2/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oireillut oikein mitenkään, nyt käytän jotain emätingeeliä hoitona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla otettiin pikapapanäyte(?) ja todettiin toi. Siihen määrättiin joku emätingeeli ja sillä poistu oireet mut n. viikon päästä tuli takas :(( mulla ainoot oireet oli lisääntynyt ja pahanhajuinen valkovuoto. Ei oo mitään kutinaa tai kirvelyjä ollu. Mut haju on siis semmosta oikeen imelää ja puskee vaatteittenki läpi -.- pitäs vissiin ottaa uus soitto lääkäriin josko ne keksis jotai muuta. tosi inhottava vaiva..

Vierailija
4/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis bakteerivaginoosi on emättimen bakteeritasapainon häiriö, joka voi tulla seurauksena esim. liiallisesta alapään pesemisestä, yhdynnästä tai pitkittyneistä kuukautisista. Bakteerivaginoosi on yhtä yleinen kuin hiivatulehdus, mutta on ilmeisesti helposti hoidettavissa. 

Ap

Vierailija
5/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:08"]

mulla otettiin pikapapanäyte(?) ja todettiin toi. Siihen määrättiin joku emätingeeli ja sillä poistu oireet mut n. viikon päästä tuli takas :(( mulla ainoot oireet oli lisääntynyt ja pahanhajuinen valkovuoto. Ei oo mitään kutinaa tai kirvelyjä ollu. Mut haju on siis semmosta oikeen imelää ja puskee vaatteittenki läpi -.- pitäs vissiin ottaa uus soitto lääkäriin josko ne keksis jotai muuta. tosi inhottava vaiva..

[/quote]

Ouh onpa sulla ollu sitkeänä vaivana toi. Toivotaan että paranee! Mulla tää kutina ei oo ollu niin voimakasta kuin oli aikoinaan hiivatulehduksen yhteydessä. Ja netistä juurikin luin, että tässä bakteerivaginoosissa kutina on yleensä lievempää. Kaippa se pitää tilata lääkäriaika heti maanantaina. On niin epämukava olo. 

Vierailija
6/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oireena lisääntynyt, kirkas vuoto, joka kasteli alushousut märiksi ja älytön kutina. Hajukin oli voimakas ja ällömakea. E-pillerit ja liian sokerinen ruokavaliokin voivat olla syynä.

Vierailija
7/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:16"]

Mulla oli oireena lisääntynyt, kirkas vuoto, joka kasteli alushousut märiksi ja älytön kutina. Hajukin oli voimakas ja ällömakea. E-pillerit ja liian sokerinen ruokavaliokin voivat olla syynä.

[/quote]

Kiitos vastauksesta! Mä itseasiassa juuri aloitin e-pillerit tässä pari kuukautta sitten, ja niidenkin mahd. vaikutusta tähän mietin. Melkein heti pillereiden aloituksen jälkeen tuli hiivatulehdus ja nyt perään tämä, ihanaa. -.-

Ap

Vierailija
8/8 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologinen määrästä antibiootteja ja helpotti parissa päivässä. Nou hätä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi