Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

opiskelemaan kätilöksi vai ensin sh ja lisäksi kätilö

Vierailija
14.02.2015 |

Olen siis lähihoitaja ja valmistunut 12v sitten. Tehnyt vanhuspuolella töitä. Tykkään kyllä työstäni ja minulla on vakituinen työpaikkakin mukavassa työyhteisössä. Kuitenkin olen haaveillut jo monen vuoden ajan kätilön työstä. Kuitenkin ongelmana on opiskelupaikan kaukainen paikka (väh 130km yhteen suuntaan) eli olen mikkelistä ja lähimmät jyväskylä sekä kuopio. Minulla on myös kolme pientä lasta joista kaksi koulussa joten asuinpaikkaakaan ei voi noin vain vaihtaa. 

Olen miettinyt jos ensin opiskelisi monimuotona sairaanhoitajaksi ja sitten siitä hakisi kätilöksi. Opiskelua olisi sitten 5,5v yhteensä mikä kyllä hirvittää. Tosin kätilöksi suoraan valmistuessakin olisi 4,5v tiukkaa opiskelua edessä. Sitä ei vaan voi harmi vaan monimuotona. Ei taida oikein rahatkaan riittää pelkällä opintotuella kituuttamiseen :( mitä tekisitte minun asemassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kätilöksi kyllä lähtisin jos vaan mahdollista. Hienoa että haaveilet jatkokouluttautumisesta :) 

Vierailija
2/6 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilönähän olisit myös sairaanhoitaja, eli suoraan siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:07"]

Suoraan kätilöksi kyllä lähtisin jos vaan mahdollista. Hienoa että haaveilet jatkokouluttautumisesta :) 

[/quote]

Miksi se on hienoa?

Vierailija
4/6 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajat saa eka vuonna vapautuksia, ainakin ekasta 3,4vko harjottelusta ja mahdolisesti muista kliinisen hoitotyön kursseista jos osaat mitata verenpaineen ja katetroida valvovan silmän alla :)

Vierailija
5/6 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:12"]

lähihoitajat saa eka vuonna vapautuksia, ainakin ekasta 3,4vko harjottelusta ja mahdolisesti muista kliinisen hoitotyön kursseista jos osaat mitata verenpaineen ja katetroida valvovan silmän alla :)

[/quote]

No tosiaan osaan ja monta muutakin sairaanhoidollista toimia. :) olen kotihoidossa töissä jossa lähärit tekee samaa kuin sairaanhoitajat (rokotuksia ja iv-kanyyleja lukuunottamatta) Siksi olenkin kiinnostunut vielä enemmän sairaanhoidollisesta työstä vaikka kaikki muukin kuten se pyllyn pesu on mukavaa työssäni.

Vierailija
6/6 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! Syksyllä näyttäisi olevan seuraava haku ainakin jyväskylään. Nuorin vasta 2v mutta jos pääsisin opiskelemaan olisi jo 3v toiset lapset 9v ja 7v