Mihin käytät rahasi?
Minä käytän shoppailuun, lomailuun ja hyvään ruokaan. Asun vuokralla Vantaalla ja maksan vähän päälle 700€ kuussa. En aio olla järkevä ja hankkia omistusasuntoa. Ensin minun pitäisi säästää käsiraha, sitten maksaa joku tonni kuussa lainanlyhennystä, siihen päälle yhtiövastike, vakuutukset, sähkö, vesi ja tulevat remppakulut. Tulisi iso hinta. Kun asunto on maksettu, olisin yli nelikymppinen. En aio odottaa siihen asti että saan elää kunnolla.
Nautin siitä että voin käyttää rahat itseni hemmotteluun. Ostaa koko ajan jotain pientä uutta, kuten Lushin tuotteita, uusia vaatteita ketjuliikkeistä ja se tärkein on lomailu. Kävin viime vuonna neljä kertaa ulkomailla. Ensin talvilomalle Eilatiin. Keväällä oli viikonloppuloma Pariisissa, kesällä olin Kreikassa ja syksyllä viikonloppuloma Berliinissä. Asun lomilla hostelleissa, joten siinä säästyy rahaa muuhun kivaan.
Ei ole autoa joten siihen ei mene rahaa eikä ole eikä tule lapsia. Sinkkuelämää vietän.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:38"]Täällä toinen nautiskelija. :) Käytän rahaa asumiseen ja sisustamiseen, hyvään ruokaan ja juomaan, matkusteluun, elektroniikkaan, kirjoihin ja kaikenlaiseen pieneen luksukseen. Olen keskiluokkaisessa duunissa ja elän parisuhteessa. Lapsia tai autoa ei ole, mikä nostaa elintasoa varmasti tuhansia euroja vuodessa. Tulevaisuuden matkahaaveista ykkönen on vuorotteluvapaan pitäminen niin, että pääsemme yhdessä vuodeksi kiertämään maailmaa.
[/quote]
Vuosi reissussa, kuulostaa ihanalta!
Ap
"Tupakka, viina ja villit naiset..."
Suomessa tavallinen elämä maksaa sen verran, että samalla rahalla saisi ulkomailla laatuelämän.
Ostan kaljaa, sidukkaa, röökiä, sipsejä, lihapiirakoita, makkaraa ja vaahtokarkkeja ;)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:48"]
Suomessa tavallinen elämä maksaa sen verran, että samalla rahalla saisi ulkomailla laatuelämän.
[/quote]
Muuta sitten sinne Ulkomaahan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:48"]
[/quote]
Muuta sitten sinne Ulkomaahan.
[/quote]
Ei sinnekään noin vain lähdetä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:48"]
[/quote]
Minusta on vähän hassua, että ihmiset sadattelevat jauhelihapaketi hintaa, mutta kuitenkin heillä on melestään ollut ilman muuta varaa kolmeen lapseen. :) -2
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:48"]
[/quote]
Minusta on vähän hassua, että ihmiset sadattelevat jauhelihapaketi hintaa, mutta kuitenkin heillä on melestään ollut ilman muuta varaa kolmeen lapseen. :) -2
[/quote]
Köyhän kuuluu tyytyä yhteen lapseen. On sille lapsellekin parempi ettei tarvitse vähästä jakaa.
Minulle autottomuus on sama asia kuin elintason lasku!
Täällä toinen nautiskelija. :) Käytän rahaa asumiseen ja sisustamiseen, hyvään ruokaan ja juomaan, matkusteluun, elektroniikkaan, kirjoihin ja kaikenlaiseen pieneen luksukseen. Olen keskiluokkaisessa duunissa ja elän parisuhteessa. Lapsia tai autoa ei ole, mikä nostaa elintasoa varmasti tuhansia euroja vuodessa. Tulevaisuuden matkahaaveista ykkönen on vuorotteluvapaan pitäminen niin, että pääsemme yhdessä vuodeksi kiertämään maailmaa.