Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun yläselkä lapaluiden kohdalta pyöristyy, en jaksa

Vierailija
14.02.2015 |

pitää selkää suorassa. Tarttis saada rautakanki paidan alle jotta jaksan istua :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa sä tarttisit.

Vierailija
2/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lapaluiden kohdalta ja vähän alempaa jumissa ja siitä ylös pyöristyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käyn 3krt viikossa. Enempään ei nyt kykene.

Vierailija
4/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintalihaksille venyttelyä ja yläkroppaan lihasta.

Vierailija
5/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ keskivartalon korsetti kuntoon. Lonkankoukistajille venyttelyä.

Vierailija
6/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:02"]Salilla käyn 3krt viikossa. Enempään ei nyt kykene.
[/quote] Kokeile välillä keppijumppaa tms. ja keskity ennemmin liikkeesseen kuin siihen kuinka paljon jaksat nostaa. Joku on nyt vialla.. Minkälainen ohjelma sulla on?

Vierailija
7/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skolioosi?

Vierailija
8/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:08"]Skolioosi?
[/quote] Kyfoosi. Skolioosi on sivusuuntainen.

Vierailija
9/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Kaksi eri personal traineria ja kolme fysioterapeuttia on tehnyt hommia mun kanssa, mikään ei auta. Kipua ei onneksi juurikaan ole. Joskus on pakko hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on.

Vierailija
10/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:08"]Täällä myös. Kaksi eri personal traineria ja kolme fysioterapeuttia on tehnyt hommia mun kanssa, mikään ei auta. Kipua ei onneksi juurikaan ole. Joskus on pakko hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on.
[/quote] Jäsenkorjaaja?

Vierailija
11/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:02"]Salilla käyn 3krt viikossa. Enempään ei nyt kykene. [/quote] Kokeile välillä keppijumppaa tms. ja keskity ennemmin liikkeesseen kuin siihen kuinka paljon jaksat nostaa. Joku on nyt vialla.. Minkälainen ohjelma sulla on?

[/quote]

Kyykky, vipunostot rinnnalle, askelkyykky, joku ylhäältä alas vedettävä kepukka, vatsat, sivuvatsat, etureidet, selkä, allilaite ja vielä jumppakepillä sivukiertoja. Varmaan aika perus. Aiemmin oli enemmän selkään painottuva muttei sekään auttanut.

Selkä vaan jumittaaaaaa. Välillä vähän helpottaa sitten taas jumii. Pitäisi varmaan mennä jonnekin niksauttajalle :(

Vierailija
12/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolme kertaa on maksimi, niin suosittelen että korvaat niistä yhden kerran fysioterapialla ehkä alkuun kaksi kertaa kuussa, myöhemmin kerran kuussa (tai miten fysioterapeutti suosittelee). Yhden kuntosalikerran viikossa korvaat pilateksella ja lisäksi kotona venyttelyä (fysioterapeutin ohjeiden mukaan). Kuntosali ei nyt auta vaan voi jopa pahentaa tilannetta! Suosittelen tekemään asialle jotain jo nyt heti, ettet ole kohta samassa tilanteessa kuin minä eli puoli vuotta sairaslomalla, kaksi vuotta kaikki liike kivuliasta (oma pukeminen, kävely, istuminen, kotityöt, maitotölkin kaataminen jne.) Tilanteen korjaaminen on pitkä prosessi ja pääset tuossa vaiheessa paljon helpommalla, jos vain ryhdyt toimee.

Vierailija
13/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyfoosi. Itsellä sama ja lisäksi skolioosi. Ilkeä vaiva. Keppijumppa oli joltakin hyvä ehdotus. Vesirentoutusta suositteli fysiatri, niin kivut saisi välillä hetkeksi pois. Menee mulla lihasrelaksanttia ja särkylääkettäkin ihan riittämiin.

Jaksamista!

Vierailija
14/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tukillivistä apua? Kenelläkään kokemusta?

http://www.rehaboteket.fi/ortoosi/selkatuki/vakauttava-ryhtiside-ryhtiliivi

Vierailija
15/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:02"]Salilla käyn 3krt viikossa. Enempään ei nyt kykene.
[/quote]
Ja kehonhuoltokerrat 0? Ei ihme, että menee tuolla huonoon kuntoon. Kehoa pitää huoltaa, venytellä ja tehdä selkäjumppaa muutenkin, esim. keppi on siihen väline. Saleilla on myös erilaisia ryhmäliikuntatunteja, jotka keskittyvät selkään, itse olen saanut avun niistä. Paljon kiertoa ja veren pumppausta selkään esim. hiihtoliikkeillä ja hartioita pumppaamalla, pelkkä sali tekee pahaa jälkeä.

Vierailija
16/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:17"]Olisiko tukillivistä apua? Kenelläkään kokemusta?

http://www.rehaboteket.fi/ortoosi/selkatuki/vakauttava-ryhtiside-ryhtiliivi
[/quote]

Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ulkoiset tuet heikentää kropan omaa asennon ylläpitoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme