Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutan Turkuun, minusta tulee turkulainen. Entä jos muutan Lappiin?

Vierailija
22.11.2021 |

Saamelainen minusta ei tietenkään tule, vaan mikä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapissa on eri paikkakuntia tosi paljon jopa kaupunnkeja, kuten Kemi, Kemijärvi ja RovaniemiTurku sijaitsee Varsinais-Suomessa.  Kun muutat Turkuun ei kukaan kutsu sinua varsinais-suomalaiseksi, vaan turkulaiseksi.

Saanko mä loukkaantua, jos joku kutsuu mua eteläpohojalaaseksi tai pohojalaaseksi, vaikka oon lapualaane?

Vierailija
22/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapissa on eri paikkakuntia tosi paljon jopa kaupunnkeja, kuten Kemi, Kemijärvi ja RovaniemiTurku sijaitsee Varsinais-Suomessa.  Kun muutat Turkuun ei kukaan kutsu sinua varsinais-suomalaiseksi, vaan turkulaiseksi.

Saanko mä loukkaantua, jos joku kutsuu mua eteläpohojalaaseksi tai pohojalaaseksi, vaikka oon lapualaane?

Noo, te pohjalaaset oottekin niin erilaisia.  Teillä kaikki pitää olla niin suurta ja laveaa

Ei riitä edes oma asuinpaikkakunta, vaan pitää kutsua koko "läänin"  nimissä, että varmahasti jokaanen tietää, että pohajaasia täsä ollahan.

Vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jyväskylässä asuva Jyväskyläläinen vai Jyväskyläinen?

Vierailija
24/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten Saksaan, vuosia sitten. Ei minusta ole tullut saksalaista. En ole edes yrittänyt. Die

Vierailija
25/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tulee junantuoma. Jos jaksat asua siellä kauemmin kuin muutaman vuoden, ja opit paikallisille tavoille, sinut voidaan hyväksyä ainakin osittain lappilaiseksi. Lappalaista sinusta ei tule, saati saamelaista, mutta periaatteessa voit kyllä mennä naimisiin saamelaisen kanssa, jolloin statuksesi kohoaa, mutta omasta käytöksestäsi viime kädessä riippuu lähes kaikki.

Jos menet kauemmas pohjoshen, sinusta tullee Eskelisen tuoma, vaikka matkustasit lentokonhella tai Onnibussilla,  taikka omalla autolla. Jos olet nainen ja menet naimishin saamelaisen kans, sinusta tullee riukuvaimo, mutta ei koskhan saamelaista eikä ensinkhän lappalaista. Tai saattaapa tullakki, jos otat miehes sukunimen ja se sattuu olemhan Lappalainen.

Vierailija
26/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki on lappi?

Vierailija
27/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ainakaan ole tullut helsinkiläistä vaikka olen asunut Helsingissä jo vuosia. Olen edelleen lappalainen ja sellaisena pysyn. :DD

Vierailija
28/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta mitään turkulaista tule, olet vain muuttanut turkuun. Ihan sama kuin joku renatsi ebrahimini ei  koskaan ole suomalainen, on vain muuttanut kiusakseen tänne.

Vierailija
29/29 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tulee junantuoma. Jos jaksat asua siellä kauemmin kuin muutaman vuoden, ja opit paikallisille tavoille, sinut voidaan hyväksyä ainakin osittain lappilaiseksi. Lappalaista sinusta ei tule, saati saamelaista, mutta periaatteessa voit kyllä mennä naimisiin saamelaisen kanssa, jolloin statuksesi kohoaa, mutta omasta käytöksestäsi viime kädessä riippuu lähes kaikki.

Eihän siellä perämettälässä liiku edes juna🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän