Miten osaatte olla töissä?
Mulla on jokaisessa työpaikassa sellainen olo, että olen ja teen asioita jotenkin väärin. Mistä voitte olla varmoja, että olette tehneet asiat niin kuin pitää ja muiden mielestä riittävästi?
Itse en uskalla tyyliin pitää taukoja tai lähteä työpaikalta silloin, kun työaika päättyy, jos jotain pitäisikin vielä tehdä..
Kommentit (24)
Se on vain työtä. Sä poltat itseäsi loppuun tekemällä noin!
Lopeta. Tauot pidetään ja ajoissa pois työpaikalta. Sä venyt ylimääräistä, vaikka kukaan ei ole edes pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Työsopimus loppuu ennen kuin ehdin palaa loppuun. Olen aina välissä muutamia kuukausia työttömänä, kunnes menen uuteen paikkaan arvailemaan..
Ap
Eipä ihme, ettei noin epävarmaa vakinaisteta
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme, ettei noin epävarmaa vakinaisteta
Kiitos. Tiedän kyllä, että mieluummin vakinaistetaan hutiloija, joka tekee vain välttämättömän ja senkin huonosti.
Ap
Ehkä ne haluavat työkaveriksi jonkun rennomman, "hyvän tyypin", ja sinä vaikutat ylivirittyneeltä pingottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Huijarisyndrooma?
Traumat jo heti ensimmäisistä työharjoittelupaikoista. Luulin olleeni ahkera ja reipas, mutta sainkin murska-arvostelut.
Ap
Osaatko puhua? Esimieheltä voi myös kysyä, ei tarvi arvailla.
Sulta puuttuu itseluottamus ihan kokonaan. Ei ihme, ettei mistään tule mitään kun jo lähtökohtaisesti ajattelet epäonnistuvasi.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta. Tauot pidetään ja ajoissa pois työpaikalta. Sä venyt ylimääräistä, vaikka kukaan ei ole edes pyytänyt.
Raflahommissa ei ole taukoja koska kova kiire oikeastaan kokoajan :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsopimus loppuu ennen kuin ehdin palaa loppuun. Olen aina välissä muutamia kuukausia työttömänä, kunnes menen uuteen paikkaan arvailemaan..
Ap
Mikset mene tauolle muiden työntekijöiden kanssa? Ja työpäivän lopussa leimaat itsesi ulos, suljet koneen tai mitä teillä tehdäänkään, moikkaat paikalla olevia ja lähdet pois. Helppoa.
Jos asiakkaat pysyy penkis ja laite pyörii niinku pitää, ni kaikki on tehty niinku kuuluu 😎
Kuulostaa olemattomien ongelmien kehittämiseltä. Jossain voisi oikeasti olla ongelmana, että työtä on liikaa. Silloin työpaikalla venyminen olisi perusteltua. Silloinkin voitaisiin hyväksikäyttää mutta ainakin työntekijä itse tietäisi, että syynä on töiden määrä.
Jos et tiedä, mitä pitäisi tehdä ja työpäivä on päättynyt, mars kotimatkalle.
Työhön on annettu opastus ja työnantaja huomauttaa, jos huomautettavaa on. Työajoista ja tauoista tottakai pidän kiinni, työnantajan ongelma jos ei kaikkea ehdi tehdä. Maksakoon ylitöistä tai palkatkoon lisää porukkaa.
Täällä oltu valmistumisesta saakka kohta 14 vuotta niin en muuta osaakkaan kun olla töissä, en siis osaisi olla työttömänä sossurottana kotona tekemättä mitään. Meillä on tietty määrä asioita mitä pitää saada työpäivän aikana valmiiksi ja pidän huolen että saan ne tehdyksi. Ne ketkä ei saa, joutuu pomon puhutteluun (itse en ole onneksi koskaan joutunut, mutta tiedänkin että olen nopea ja olen saanut pomolta vain kehuja).
I feel you, varsinkin ollessani toimistotyössä, tunsin monesti olevani liian saamaton, vaikka teinkin kaikki annetut tehtävät ja yritin oma-aloitteisesti keksiä lisääkin aina kun mahdollista. Monesti etenkin tällaisissa asiantuntijatöissä ei ole selkeää tehtävä alkaa-tehtävä päättyy -kuviota, joten voi tuntua siltä, ettei "tee mitään", kun asioita ei saa vietyä samana päivänä tai edes viikkona loppuun. Aikaisemmassa työpaikassa en juuri pitänyt oikeita taukoja ja söin lounaankin omalla koneella, mutta nykyisessä tauot ja lounaat pidetään yleensä yhdessä muiden kanssa, joten ne tulee myös pidettyä. Asiaa vaikeuttaa myös se, että tarjolla on enimmäkseen juurikin näitä määräaikaisia sopimuksia, joten kun yhdessä paikassa oppii tavoille ja pääsee kunnolla sisään työhön, joutuu pian aloittamaan kaiken alusta...
Mutta vastaukseksi itse asiaan, jos ei miltään suunnalta kuulu huonoa palautetta, niin silloin olet tehnyt riittävästi ja riittävän hyvin. Esihenkilöltä kannattaa myös pyytää välitsekkausta, jos työstä haluaa enemmän palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko puhua? Esimieheltä voi myös kysyä, ei tarvi arvailla.
Ei esimies tiedä mitä tuotannossa tarkalleen tapahtuu. Eikä koko ajan voi olla kyselemässä.
Ap
Keskustelen esimiehen kanssa melkein koko vuoron asioista. Ja pyydän tarpeen mukaan palautetta. Eli tiedän koko ajan mitä pitää tehdä, missä ja miten. Ei tule tommosta oloa.