Te ilman kuulokkeita videoita katsovat/ puheluita puhuvat!
Haluaisin kuulla mielenmaailmastanne!
Ajatteletteko että on ok puhua henkilökohtaisia puheluita ilman kuulokkeita? Uskotteko että muita ihmisiä kiinnostaa vai onko tarkoitus vain huomion hakeminen? Onko teidän mielestä ok jos joku tekee vieressänne samoin, vai onko se ok vain teidän kohdallanne? Mitä jos kaikki tekisivät samaa? Silloin kukaan ei saisi omasta puhelustaan selvää.
Omistatteko kuulokkeita?
Kommentit (23)
Ne on hukkunut ja ei ole rahaa ostaa uusia. Laitan kyllä toisen ihmisen kohdalla tullessa esim. äänikirjan/ podcastin äänettömälle, mutta puhelua saatan jatkaa. Kuuleehan hän minunkin puheeni, joten tuskin se puhelimesta kuuluva enempää haittaa.
Ja en nyt missään julkisessa kulkuneuvossa tai kovin vilkkaalla paikalla noin tekisi.
Siinä sulkeudutaan puhelin kuplaan josta ei nähdä eikä kuulla muita ympärillä ihmisiä tai sit he ovat vain todella itsekkäitä eikä välitä kuin oman kuplan sisällöstä
En ymmärrä miksi julkisissa kulkuvälineissä pitäisi pamlata.
Puhumattakaan tästä idiootista tavasta olla pitämättä luuria korvalla puhelun aikana, vaan pidetään se kaiuttimella... näyttääkin ihan aivottomalta puuhalta
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisähyötyä ne kuulokkeet siis tuo?
Enemmän mä ihmettelisin, jos joku random tulisi asioikseen kuuntelemaan puheluitani painamalla korvan kiinni puhelimen toiselle puolelle.
Koska muuten sitä ei kuule mitä sieltä kuuluu, äänenvoimakkuus on sen verran pienellä.
Mä puhun siitä kun puhelua puhuvat laittavat kaiuttimen päälle kun toinen puhuu.
Omassa puhelimessani on säädettävä kaiutin, joka on sen verran pienellä ettei vieressä istuva kuule...
Vierailija kirjoitti:
Ne on hukkunut ja ei ole rahaa ostaa uusia. Laitan kyllä toisen ihmisen kohdalla tullessa esim. äänikirjan/ podcastin äänettömälle, mutta puhelua saatan jatkaa. Kuuleehan hän minunkin puheeni, joten tuskin se puhelimesta kuuluva enempää haittaa.
Ja en nyt missään julkisessa kulkuneuvossa tai kovin vilkkaalla paikalla noin tekisi.
Julkisessa kulkuneuvossa tai vilkkaalla paikalla nämä yllämainitut ovat ongelmia. Puhelut voit puhua, kunhan kaiutinta et laita.
Luuletko että muut eivät kuule äänikirjoja/ podcastia esim takanasi?
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on tylsää ja vihaisia ihmisiä
Löysinpä muuten taas yhden uuden sanana " hirveitä sanoaj-listalle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa kulkuneuvossa tai vilkkaalla paikalla nämä yllämainitut ovat ongelmia. Puhelut voit puhua, kunhan kaiutinta et laita.
Luuletko että muut eivät kuule äänikirjoja/ podcastia esim takanasi?
Kuten kirjoiti, en yleisissä kulkuneuvoissa noin tekisi, ja en tajunnut että aloituksessa taidettiin puhua tosiaan vain niissä äänelllä kuuntelusta.
Pitää olla aika idiootti ettei ymmärrä aloituksen ideaa. Kyse ei ole normaaleista puheluista, vaan siitä että esim facetime on päällä ja kaiutin. Katsellaan samaan aikaan näyttöä.
Kuka laittaa kaiuttimen päälle julkisella paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika idiootti ettei ymmärrä aloituksen ideaa. Kyse ei ole normaaleista puheluista, vaan siitä että esim facetime on päällä ja kaiutin. Katsellaan samaan aikaan näyttöä.
Mustamies. Huudattaa ja huutaa niin, että koko kauppa raikaa.
Kärsin myös näistä molemmista, julkisissa nämä kajarilla puhujat ja videoitaan ilman kuulokkeita katsovat ovat kylläkin aina ei-suomenkielisiä. Olen hankkinut itse vastamelukuulokkeet niin ei tarvi kettuuntua näistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olin idiootti. Onneksi on elämässä suurempiakin murheita, niin ei yksi palstahaukku harmita.
Kamalinta on yleensä ulkomaalaisten maailman toiselle puolelle menevät facetime puhelut. Stna siellä on vauvat, taaperot, lapset ja mummit huutamassa kaiuttimessa, samalla kun kaiutin pauhaa
Olen kuullut julkisissa kulkuvälineissä niin henkilökohtaisia keskusteluja, että olisin mieluusti jättänyt ne kuulematta. Olen myös joutunut kuuntelemaan ihan aikuisen ihmisen instagramin reelsien katsomista 40min junamatkan ajan. Muutenkin yllättävän moni aikuinen ei tajua, että kuulokkeiden käyttö olisi hyvää käytöstä.
Oma lapseni on 9-vuotias ja osaa silti huolehtia, että kuulokkeet on mukana, jos kulkee julkisilla. Jos joskus unohtaa, osaa myös laittaa siitä puhelimesta äänet pois päältä eikä tosiaan puhu kaijuttimella puheluita. Aikuiset voisi kokeilla samaa, kun lapsikin pystyy siihen.
Kuulokkeet eivät maksa paljoa. Ostakaa sellaiset!
Vierailija kirjoitti:
Kärsin myös näistä molemmista, julkisissa nämä kajarilla puhujat ja videoitaan ilman kuulokkeita katsovat ovat kylläkin aina ei-suomenkielisiä. Olen hankkinut itse vastamelukuulokkeet niin ei tarvi kettuuntua näistä.
Tämä muuten! Ne ovat AINA ei-suomenkielisiä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on tylsää ja vihaisia ihmisiä
Löysinpä muuten taas yhden uuden sanana " hirveitä sanoaj-listalle"
Selkeästi et ole stadista kun et slangia tunne
Mun mies harrastaa valitettavasti tuota videoiden katselua ilman kuulokkeita. Hävettää jos kuljetaan julkisilla yhdessä ja yritän sanoa että laittaisi edes hiljemmalle. Onneksi harvemmin käytetään julkisia kulkuvälineitä :D
Ja ihan kantasuomalainen mies kyseessä
Hirveetä itsekkyyttä vaatii toi kajarilla juttelu ja videoiden katselu.
Mitä lisähyötyä ne kuulokkeet siis tuo?
Enemmän mä ihmettelisin, jos joku random tulisi asioikseen kuuntelemaan puheluitani painamalla korvan kiinni puhelimen toiselle puolelle.
Koska muuten sitä ei kuule mitä sieltä kuuluu, äänenvoimakkuus on sen verran pienellä.