Onko sinun pienellä lapsella päiviä jolloin kiukuttelee koko ajan kaikesta?
Leikki-ikäisellä lapsellani on välillä päiviä, jotka ovat aamusta saakka pelkkää kiukuttelua, uhmaamista ja tottelemattomuutta, tavaroiden heittelyä ym. Monesti taas päiviä jolloin mitään tällaista ei ole vaan on hyväntuulinen koko päivän. Olen yrittänyt selvittää mistä nämä huonot päivät voisi johtua koska ne on sietämättömiä sekä meille aikuisille mutta selvästi myös lapselle itselleen.
Niitä ei edellä huonosti nukuttu yö, ei liian tapahtumarikas edellinen päivä, ei liian vähäisen huomion saamisen päivä, syökin aivan normaalisti huonojen päivien aamuna (loppupäivän sitten kiukuttelee ja temppuilee ruoan kanssa).
Onko muilla tällaista? Mistä lähtisin etsimään syytä missä vika? Lapsi itse ei osaa yhtään sanoa.
Kommentit (23)
Mulle ei lapset, mies tai työkaverit tai kukaan muukaan ole koko päivää saanut kiukutella! Mitä per..lettä??? Uhmaikäisen kiukkupuuskat, tai murrosikäisen murjottelu on eri juttu mutta ei se koko päivää saa kestää! Ja aikuiset käyttäytyköön!
Kerran lapsi halus ylähyllyltä yhden tavaran en antanut. Lopulta annoin ei se auttanut mitään se jatkoi kiukuttelua ja itkemistä. Ja käski laittaa sen takaisin ylös . Välillä tuntuu hakee ihan mistä tahansa aihetta josta voi kiukutella, asiasta jossa ei ole mitään järkeä.989
Mulla on huono päivä just nyt. Toki hillitsen itseni, en kiroile enkä paisko tavaroita vaikka kuinka tekis mieleni. Vähän veikkaan että on flunssa tulossa. Päätä särkee, ontelot tuntuu tukkoisilta, kylmän väreitä menee jne. Lisäksi olen nukkunut huonosti.
Ei tähän olotilaan nyt mikään auta, siis tottakai tankkaan c-vitamiinia ja menen aikaisin tänään nukkumaan enkä lähde mihinkään hikirääkkilenkille tms. Elämää se tämäkin vain on, me aikuiset vaan hillitään itsemme.