Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä rokotustilanteeseen (minulle)

Vierailija
22.11.2021 |

Mun on jo kauan sitten ollut tarkoituksena hakea se ensimmäinen rokote ja kaveri lupasi tulla mukaan, koska mulla on ihan hirveä piikkikammo. Pelkään myös sitä pientä paineen tunnetta ihon alla. Lupasi pitää kädestä kiinni, vaan ei koko vuonna ole löytynyt aikaa, että olisi voinut lähteä matkaan (jaaha). Mua ei haittaa vaikka se ei ite ota, mutta olisi voinut ilmoittaa, jos ei ollut aikeissa edes tulla henkiseksi tueksi.

Huomasin kumminkin että tällä viikolla parina päivänä on walk in eräässä lähellä sijaitsevassa koulussa, ja ajattelin mennä, kun ei edes tarvitse ajanvarausta. Perheenjäsenille en voi kertoa että käyn. Mua stressaa koko jutun ajattelu, mutta oon jo laittanut kännykkään hälytyksen, että muistan hiippailla sinne.

Löytyisikö keltään vinkkejä että pystyisi istumaan siinä penkissä rauhassa? :D En varmaan uskalla pyytää hoitajaa pitämään kädestä kiinni, vähän liian vanha siihen, mutta mitään ideoita miten rauhoittua ennen tuota?

Ja vielä, onko ihmiset oikeasti saanut jotain veritulppia noista? Oon vähän hölmö, en fiksu, enkä tiedä keksiikö ihmiset näitä juttuja vaan pelotellakseen vai onko ne vitsejä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon vähän hölmö, en fiksu"

No se kyllä ilmenee tekstistäsi.

Vierailija
2/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan sille hoitajalle että sinulla on piikkikammo. Et ole taatusti ainoa joten siinä ei ole mitään hävettävää.

Ja veritulppia on muutama ihminen saanut mutta riski veritulpalle kasvaa paljon rokotetta enemmän jos sairastaa sen itse koronan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun pitää tehdä jotain mikä ahdistaa jos ennen kuin sen aloittaa niin en ajattele sitä. Menen vain ja teen.

Vierailija
4/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koronarokote ei tuntunut miltään, mutta esim. hepatiittirokote tuntui kamalalta ja kesti pitkään. Koronarokote oli nopea tuikkaus ja ihmettelin, että nytkö se on jo ohi. Rokotteen saa ottaa tarvittaessa myös makuullaan, jos se helpottaa. Haittavaikutukset on mahdollisia, mutta veritulppa on erittäin epätodennäköinen skenaario ja sekin voidaan hoitaa.

Kerro rokottajalle, että jännittää ja muista hengittää! Hyvin se menee :)

Vierailija
5/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin keksittyjä juttuja vakavat sivuvaikutukset. Miljardeja rokotuksia annettu menestyksellisesti.

Minun on vaikea ymmärtää ohuen ohuen piikin pelkäämistä, mutta kai teitäkin löytyy. Minä en edes huomannut, kun neula ihon läpi meni, niin ohut se on. Kolme annosta olen jo saanut eikä mitään vakavia sivuvaikutuksia, ehkä hiukan normaalia väsyneempi olin rokotusta seuraavana päivänä. ”Paineen” tunnekin oli paljon, paljon vähäisempi kuin muissa rokotuksissa, joita olen saanut, esim. Influenssarokotteessa.

Ja siellä rokotuspisteissä on kyllä totuttu ihan kaikkeen, joten jos todella olet peloissasi, kerro siitä, tarvittaessa laittavat sinut vaikka makuulle ja varmasti silittelevät kättäsi.

Vierailija
6/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan ja sanot heti, että jännittää. Voit vaikka pyytää, että laitetaan makuullaan. Ei tarvitse hävetä, näitä on pisteellä joka päivä. On tärkeää ottaa rokote, koska jos sairastut akavammin koronaan, sitten niitä piikkejä vasta tuleekin.

Vierailija
7/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vakavammin

Vierailija
8/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

20 000 haittavaikutusilmoitusta, mukana tuhansia vakavia ilmoituksia. 132 ilmoitettu kuolleeksi piikistä.

Vierailija
9/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sellainen vinkki, että yritä tietoisesti saada pidettyä käsivarsi mahdollisimman rentona. Jos jännität lihaksia, piikki sattuu varmuudella. Hengitä syvään, katsele muualle, mieti ihania asioita. Ja tosiaan kerro etukäteen, että jännität / pelkäät pistämistä.

Vierailija
10/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kirjelma/Sivut/U_39+2020.aspx

Eduskunta joutui muuttamaan lakia jotta näitä mRNA piikkejä voidaan antaa ihmisille.

Vierailija
11/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheenjäsenille en voi kertoa että käyn."

Miksi et voi kertoa?

Vierailija
12/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun pitäisi kertoa perheellesi. He eivät välttämättä halua piikkiproteiinia kehoonsa jota levität 4kk ajan kehostasi.

Tuohan on kätevä tapa rokottaa koko perhe kerralla! Yksi menee rokotukseen ja levittää piikkiproteiinit kaikille muilekin.

Vierailija
13/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koronarokote ei tuntunut miltään, mutta esim. hepatiittirokote tuntui kamalalta ja kesti pitkään. Koronarokote oli nopea tuikkaus ja ihmettelin, että nytkö se on jo ohi. Rokotteen saa ottaa tarvittaessa myös makuullaan, jos se helpottaa. Haittavaikutukset on mahdollisia, mutta veritulppa on erittäin epätodennäköinen skenaario ja sekin voidaan hoitaa.

Kerro rokottajalle, että jännittää ja muista hengittää! Hyvin se menee :)

Tän lukeminen rauhotti paljon, kiitos :)

Ja kiitti muillekin jotka tosissaan vastas, pärjäilkää <3

Vierailija
14/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää rokotteet tappaa ja steriloi lukuisia ihmisiä vielä. Tutkijan mukaan kun näki annetut ainesosat, niin sanoi 70 erilaista myrkkyä. Ottakaa vain. Uskokaa vain.

Oikeataan mikä vain on myrkyllistä kun annos on liian iso. Ja kääntäen suurin osa aineista ei aiheuta mitään ongelmia kun annos on riittävän pieni.

Vierailija
15/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin keksittyjä juttuja vakavat sivuvaikutukset. Miljardeja rokotuksia annettu menestyksellisesti.

Minun on vaikea ymmärtää ohuen ohuen piikin pelkäämistä, mutta kai teitäkin löytyy. Minä en edes huomannut, kun neula ihon läpi meni, niin ohut se on. Kolme annosta olen jo saanut eikä mitään vakavia sivuvaikutuksia, ehkä hiukan normaalia väsyneempi olin rokotusta seuraavana päivänä. ”Paineen” tunnekin oli paljon, paljon vähäisempi kuin muissa rokotuksissa, joita olen saanut, esim. Influenssarokotteessa.

Ja siellä rokotuspisteissä on kyllä totuttu ihan kaikkeen, joten jos todella olet peloissasi, kerro siitä, tarvittaessa laittavat sinut vaikka makuulle ja varmasti silittelevät kättäsi.

Kyllä se rokotus tuntuu. Ihan turha esittää ettei se tuntuisi. Kukaan ei väitä että se sattuisi, mutta ei se mene normaalilla ihmisellä ilman tuntemuksia.

Pelkopotilata on paljon. Siellä on omat systeemit heille. Puhu pelostasi siellä ja ota aika minkä tarvitset siellä. Yleensä nopeasti ja hoitajaan luottaen asia hoituu parhaiten. Ja jos tunnet ettet luota siihen hoitajaa, kysy pääsetkö toiselle. .

Vierailija
16/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun pitäisi kertoa perheellesi. He eivät välttämättä halua piikkiproteiinia kehoonsa jota levität 4kk ajan kehostasi.

Tuohan on kätevä tapa rokottaa koko perhe kerralla! Yksi menee rokotukseen ja levittää piikkiproteiinit kaikille muilekin.

Piikkiproteiini on patentoitu biologisena aseena, eikä syyttä.

Ymmärrätkö mistä asioista puhut?

Vierailija
17/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri <3

Vierailija
18/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä piikkikammoiset pelkää? Mitä sellaista pahaa pistäessä voi tapahtua? Kai teitä on hyttysetkin pistäneet. Ei eroa siitä mitenkään.

Vierailija
19/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo käsivarteen tai peppuun annettavat rokotteet eivät tunni juuri miltään. Hyvin pieni kirvely tulee korkeintaan. Omasta mielestäni ikävin piikitys on alaleuan puudutus hammasoperaation yhteydessä. Se tunne, kun neula pistetään lähelle hermoa, eikä puudutusainetta ole vielä tullut... onneksi ikävä tunne kestää vain vähän aikaa.

Vierailija
20/28 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on piikkikammo mutta en edes miettinyt etten ottaisi rokotetta. Ei tuntunut kuin pieni nipistys.