Apua!! Escitalopram actaviksesta
Alotin escitalopram actaviksen joulukuun alussa ja lopetin nyt helmikuun eka päivä. Kuinka nopeesti se aine lähtee elimistöstä, ja voiko jo nyt juoda alkoholia?
Kommentit (5)
Kertokaapa mulle jokin ihan oikea syy, miksei noin lyhyen käytön jälkeen voisi ko. lääkettä lopettaa "seinään"? Itse olen kaksi eri ssri-lääkettä lopettanut kerrasta poikki -menetelmällä, molemmat parin kuukauden kokeilun jälkeen. Mitä kamalaa minulle nyt tapahtuu...?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:52"]
Kertokaapa mulle jokin ihan oikea syy, miksei noin lyhyen käytön jälkeen voisi ko. lääkettä lopettaa "seinään"? Itse olen kaksi eri ssri-lääkettä lopettanut kerrasta poikki -menetelmällä, molemmat parin kuukauden kokeilun jälkeen. Mitä kamalaa minulle nyt tapahtuu...?
[/quote]
Kysytkö tosissasi? Äkillisen lopettamisen mahdollisia sivuvaikutuksia ovat mm. huimaus, verenpaineen heilahtelut, näköhäiriöt, voimakas ahdistus, voimakas alakuloisuus, aistiharhat ja fyysinen pahoinvointi.
Ihan tosissani kysyin. Ja kyllä, kaikki tuoteselosteet olen lukenut. Mulle nuo lääkkeet ovat itsessään aiheuttaneet kaikki mahdolliset ja mahdottomat sivuvaikutukset, huimaukset, verenpaineen laskut, pahoinvoinnit jne. Sama on koskenut jokaista kertaa, kun määriä on nostettu tai laskettu, joten en ihan oikeasti keksi, miksi minun olisi pitänyt tiputtaa lääkitystä pikkuhiljaa ja kärsiä oireista viikkotolkulla. Lääkärille olen molemmilla kerroilla sanonut tehneeni näin, ja sitten taas uutta lääkettä kokeiluun...
Olet voinut juoda alkoholia koko ajan.
Toivottavasti et kuitenkaan lopettanut kuin seinään.