Yritin puhua äidilleni että mua on kiusattu koulussa jne
Häntä ei tunnu kiinnostavan. Ei kysy mitään miten, sanoi vaan että mun ei kannata lietsoa itse sitä olemalla näin kiihkeä.
Kiva yrittää jutella kun toista ei kiinnosta hittoakaan.
Olen kyllä kuullut miten muille nuorille puhutaan jos heitä on kiusattu. Ja en ymmärrä miksi en saa minkäänlaista tukea äidiltäni?
En enää tiedä pitäisikö muuttaa johonkin Kiinaan tai vielä kauemmas.
Kommentit (9)
Minkä ikäinen olet?
Millaista kiusaamista koit, voisitko puhua opettajalle tai terkkarille, he kuuntelevat kyllä. Tsemppiä paljon! ❤️
En tiedä onko järkeä puhua kenellekään kaikki on päättäneet että mua ei kuunnella.
Minun äitini mielestä oli vain hyvä että minua kiusattiin koulussa "kun sä olet tuollainen".
Jostain syystä en aio käydä vahtaamassa häntä vanhainkodissa enkä muutenkaan hyysätä häntä nyt kun kunto huononee vaikka ilmeisesti tarvetta ilmenee. Vuosien hiljaiselon jälkeen minusta on tullut mitä rakkain lapsi nyt kun jalka ei enää niin hyvin nousekaan.
Kummasti se seura kiinnostaa ku tarvis apuu. Koti orjaksi vaan ja ei kuunnella yhtään mitä on sanottavaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Millaista kiusaamista koit, voisitko puhua opettajalle tai terkkarille, he kuuntelevat kyllä. Tsemppiä paljon! ❤️
Tämä on palstan vakitrollaaja, ei sen enempää tai vähempää. En lähettelisi tsemppiviestejä ja sydämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Tämä on palstan vakitrollaaja, ei sen enempää tai vähempää. En lähettelisi tsemppiviestejä ja sydämiä.
Tiedostan että voi olla trolli, mutta siltä varalta jos ei olekaan, onpahan edes yksi hyväntahtoinen viesti, voi merkitä paljon. Eikä vienyt kuin 15 sek kirjoittaa.
Minkä ikäinen olet? Onko kyse siis meneillään olevasta kiusaamisesta vai jostakin vuosien takaisesta?
Ymmärrän hyvin, että sinusta tuntuu pahalta ja siltä, että sinusta ei välitetä.
Jos kumminkin haluat miettiä asiaa hetken hänen näkökulmastaan, se voi hiukan lieventää mielipahaasi. Hän ei ehkä uskalla myöntää itselleenkään, että sinulla on asiat huonosti. Me äidit tuppaamme olemaan parhainpäin ajattelevia, koska toivomme lastemme olevan onnellisia ja tasapainoisia. Voihan olla, että äidilläsikin on kiusatuksi joutumisesta kokemuksia, minkä vuoksi hän tarvitsee vähän aikaa ajatella ja sopeutua.
Onko äitisi itse tasapainossa vai onko hänellä masennusta tms.? Jos ei ole itse tasapainoisessa mielentilassa, ei välttämättä kykene auttamaan läheisiä.
Voisit miettiä, mitä haluat. Toivotko äitisi puuttuvan asian ja jos niin miten? Juttelevan opettajan kanssa? Varaavan sinulle aikaa koulupsykologilta tai kuraattorilta?
Vaikka äitisi ei ainakaan vielä kykene olemaan tukenasi, et ole yksin kiusaamisen kanssa. Koulussa on paljon aikuisia, joille sinun auttamisesi kuuluu ja joille maksetaan siitä jopa palkkaa. Ihan ekana juttelisin sinuna luokanvalvojasi kanssa.
Minusta ei ole ollenkaan ihme, jos lapsi on "kiihkeä" eikä kykene suhtautumaan rauhallisesti ja neutraalisti kiusaamiseen. Sinua ei saa eikä voi vastuuttaa siitä, että olet joutunut kiusaamisen uhriksi. Muista tämä ja vaikka edellä selitin, MIKSI äitisi ei ehkä nyt osaa ja kykene auttamaan, älä silti sorru ajattelemaan kuten hän, eli että se olisi omalla vastuullasi lopettaa kiusattuna oleminen.
Ei ole.
Ihmettelen suuresti tätä ihmisten kylmyyttä. On ilmeisesti helpompaa ajatella että joo, trollihan se, kuin että kyseessä on oikeasti lapsi/nuori, joka tuntee olevansa totaalisen yksin!
Sama ilmiö näkyy monesta ketjusta täällä, eri aihepiireissä. Helkkarin surullista, tunneköyhää.
Ap, itse puhuisin terveydenhoitajan kanssa, myös äidistäsi. Terveydenhoitajalla on vaitiolovelvollisuus ja ainakin oma kokemukseni terveydenhoitajan kuuntelutaidoista on kiitettävä. Jostain on hyvä aloittaa asioiden purkaminen ja jos se ei kotona onnistu, terkkarista on usein suuri apu jo pelkästään kun pääsee asiasta puhumaan.
Toivottavasti tilanne helpottuu ja saat tarvitsemasi (ANSAITSEMASI) avun.
❤️
Ymmärrän että häntä ei kiinnosta mutta olis voinu esittää edes kiinnostunutta. Ei tuntunut kovin mukavalle.