Onko tradenomeille töitä? Yli nelikymppinen alanvaihtaja miettii...
Taloushallinnon puoli olisi ehkä se, joka kiinnostaisi. Palkanlaskija tai tilitoimistotyö tmv. Tai ihan mikä vaan siisti näyttöpäätetyö, josta saa sen verran palkkaa että tulee toimeen. Ihanaa ois, jos voisi itse työllistää itsensä yrittäjänä.
Kannattaisiko lähteä opiskelemaan tradenomin tutkintoa, saakohan sillä alalla yli nelikymppinen tulokas helposti töitä? It-alakin on kiinnostanut, mutta niin paljon olen kuullut ettei sille alalle mun ikäiset naiset vastavalmistuneena työllisty, joten unohdin koko homman.
Kommentit (7)
Taloushallinnon puolella on paljon avoimia työpaikkoja. Palkat ei vaan päätä huimaa.
Pelkällä tradenomin koulutuksella on vaikea työllistyä. Enemmän katsotaan työkokemusta uutta työntekijää palkatessa.
Tradenomien työllisyystilanne ei ole kehuttava. Puhelinmyyntihommia saa kyllä helposti, mutta muuten ei, varsinkin, jos aiempi kokemus alalta puuttuu. Mutta jos tuo on sinun hommasi ja työhistoriasi toiselta alalta on hyvä, niin yritä ihmeessä.
Tilitoimistoissa taitaa nykyisin olla tosi vähän työtä sille rutiinilla, eli pitäisi olla aika valmis tekijä joka kykenee oikeasti tuomaan yrittäjälle lisäarvoa.
Eli jos sulla on sieltä aiemmasta työelämästä jotain, mitä voit tuoda toimistoon, niin eiku vaihtamaan.
Mulla on 5v tilitoimistokokemusta ja se ajanjakso oli juuri se, kun aloitettiin ruttuisilla kuiteilla ja lopussa kaikki kulki sähköisesti paikasta toiseen.
Tykkäsin enemmän niistä ruttuisista kuiteista, joten lähdin hakemaan omaa työuraa ohjelmistokehittäjänä taloushallinnon painotuksella. If you can't beat them, join them.
Kirjanpito on nykyään tiedostojen käsittelyä
Oikeustradenomeille on töitä käräjäoikeuksissa Uudellamaalla. Vakituisen viran saa nopeasti. Alkupalkka 2200e/kk. Päivätyö.
Jos haluat kaupan kassalle tai tupperware myyjäksi, niin tottakai!
Ainakin turvan ja oikispuolen valmistuneilla lienee töitä. Ja varmasti osaavilla "tavis"tradenomeilla myös mutta mitä olen kuullut niin niitä on myös paljon työttömänä.