Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaikäisten passi kun

Vierailija
13.02.2015 |

Yhteishuoltajuus - miten toimitaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sama kuin aviopareillakin. Molempien suostumus (kirjallisena) vaaditaan hakemukseen.

Vierailija
2/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselta vanhemmalta riittää kirjallinen suostumus, joten ei molempien tarvitse olla paikalla passia haettaessa. Näin meillä toimittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun olin 18 täyttämässä koitin saada passia mutta en saanut koska isäni ei suostunut siihen. Alaikäisen henkkarit sen sijaan sain. Mutta eipä paljon matkustuksessa auta.

Vierailija
4/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:48"]

Aikoinaan kun olin 18 täyttämässä koitin saada passia mutta en saanut koska isäni ei suostunut siihen. Alaikäisen henkkarit sen sijaan sain. Mutta eipä paljon matkustuksessa auta.

[/quote]

Henkkareilla voi matkustaa Schengen-alueella. Ei niillä kaukomaille pääse, mutta Euroopan-matkalle kylläkin.

Vierailija
5/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen suostumus, ja valmis kaavake löytyy poliisin sivulta.

Näin tosin toimitaan ihan avioparinkin lapsen kohdalla, jos molemmat eivät ole paikalla kun passia haetaan.

Tuohon kiusantekoon: Nykyisin kiusantekotilanteessa poliisi saa myöntää passin perustellusta syystä, vaikka vain toinen vanhemmista sitä hakisi.

Vierailija
6/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:54"]

[/quote]

Henkkareilla voi matkustaa Schengen-alueella. Ei niillä kaukomaille pääse, mutta Euroopan-matkalle kylläkin.

[/quote]

Alaikäisen henkkareilla ei matkusteta MIHINKÄÄN. 

Vierailija
7/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

Alaikäisen henkkareilla ei matkusteta MIHINKÄÄN. 

[/quote]paitsi,jos ottaa kalliimman,jossa on matkustus oikeus,mut siihen alaikäinen tarvii vanhempien tai huoltajan kirjallisen suostumuksen.