Alaikäisten passi kun
Kommentit (7)
Toiselta vanhemmalta riittää kirjallinen suostumus, joten ei molempien tarvitse olla paikalla passia haettaessa. Näin meillä toimittiin.
Aikoinaan kun olin 18 täyttämässä koitin saada passia mutta en saanut koska isäni ei suostunut siihen. Alaikäisen henkkarit sen sijaan sain. Mutta eipä paljon matkustuksessa auta.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:48"]
Aikoinaan kun olin 18 täyttämässä koitin saada passia mutta en saanut koska isäni ei suostunut siihen. Alaikäisen henkkarit sen sijaan sain. Mutta eipä paljon matkustuksessa auta.
[/quote]
Henkkareilla voi matkustaa Schengen-alueella. Ei niillä kaukomaille pääse, mutta Euroopan-matkalle kylläkin.
Kirjallinen suostumus, ja valmis kaavake löytyy poliisin sivulta.
Näin tosin toimitaan ihan avioparinkin lapsen kohdalla, jos molemmat eivät ole paikalla kun passia haetaan.
Tuohon kiusantekoon: Nykyisin kiusantekotilanteessa poliisi saa myöntää passin perustellusta syystä, vaikka vain toinen vanhemmista sitä hakisi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:54"]
[/quote]
Henkkareilla voi matkustaa Schengen-alueella. Ei niillä kaukomaille pääse, mutta Euroopan-matkalle kylläkin.
[/quote]
Alaikäisen henkkareilla ei matkusteta MIHINKÄÄN.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:54"]
[/quote]
[/quote]
Alaikäisen henkkareilla ei matkusteta MIHINKÄÄN.
[/quote]paitsi,jos ottaa kalliimman,jossa on matkustus oikeus,mut siihen alaikäinen tarvii vanhempien tai huoltajan kirjallisen suostumuksen.
Kai sama kuin aviopareillakin. Molempien suostumus (kirjallisena) vaaditaan hakemukseen.