Oletteko yrittäneet ajoittaa lapsen syntymää tietylle kuukaudelle?
Tuli tälläinen asia mieleen tuosta toisesta ketjusta. Kuinka yleistä on yrittää ajoittaa?
Kommentit (31)
En ajoittanut, koska mies oli halunnut vauvaa jo pitkään, minä en. Kun sitten minulle yhtäkkiä sellainen tunne iski, että voinkin ryhtyä äidiksi, ( sen epäileminen oli siis esteenäni) niin halusin lapsen alulle mahd pian, etten tule katumapäälle :D
Ekata kierrosta tärppäsikin ja lapsi syntyi marraskuussa. Siinä on se hyvä puoli, että nyt on tuollekin tylsälle kuukaudelle jotain mitä voi juhlistaa. Tosin lapsella on painotus enempien lahjojen saannissa nyt sitten loppuvuodesta, mutta aina ei voi voittaa.
Ei yritetty ajoittaa, vaan tulin aina raskaaksi joulu-tammikuussa, tälläkin viimeisellä kerralla. :D LA 4.9.
Kaikki lapset ovatkin sitten syntyneet syksyllä, ja muutaman viikon välein juhlitaan synttäreitä. Sukulaisia tuo ärsyttää, mutta minkäs tuolle voi? Tasaisesti vuoden ympäri on yritetty raskautua, mutta joku juttu tuossa vain nyt on, joka on ollut meistä täysin riippumatonta. :D
Joo, olen molempia yrittänyt kevätvauvaksi. Ensimmäinen menikin suunnitelman mukaan. Toinen raskaus meni kesken, ja sen musertavan menetyksen jälkeen ei enää vauvan syntymäkuukausi tuntunut tärkeältä. Mutta jos ihan vain valita saa niin kyllä minusta kevät (maalis-toukokuu) on ihaninta aikaa saada vauva.
Joo yritettiin. Vaihtoehtoina oli tammi, helmi, maalis, huhti, touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras, ja joulukuu. Onnkeksi synty maaliskussa, ihan niinku haluttiin!
Ei yritetty, on heinä- ja marraskuiset lapset.
Alkuvuoteen ollaan ajoitettu kaikki, niin pärjäävät parhaiten koulussa ja harrastuksissa yms. missä mennään ikäryhmien mukaan. Eli helmi-maaliskuulle kaikki kolme.
Olen perso numeroille ja luvuille. Haluaisin mahdollisen lapsen syntyvän joko helmikuussa (2), syyskuussa (9) tai marraskuussa (11). Vuosiluvulla on tottakai myös väliä, viime vuosi -14 ja tämä -15 olis hyvä, seuraavaksi sitten -17.
Olen kirjoittanut ylös kuukaudet jolloin sopisi tulla raskaaksi, vaikken lasta edes halua. Tiedän ettei lasta niin vain tilata syntyväksi mieleisellä päivämäärällä ja että se ketale voi syntyä vaikka etukäteen. Tällainen tuntuu suunnilleen epäreilulta, kun tiedän olevani sen verran hullu että mua vaivaisi vääränlainen päivämäärä, esimerkiksi 3.2.16 tai 29.3.16 olisi vaan huono.
Ei tullut ensimmäisen kohdalla mieleenkään yrittää tähdätä johonkin tiettyyn kuukauteen. Nyt toista yrittäessä tiedostan mahdollisuuden, mutta en tule kovin helposti raskaaksi joten yritys on jatkuvasti päällä. Eikä mulla oikeastaan ole väliä milloin vauva syntyisi. En vaan haluaisi olla kesää tai joulua pahoinvoivana, enkä halua kesällä helteiden aikaan olla viimeisillään raskaana. Esikoinen syntyi alkuvuodesta, ja se on kyllä passeli ajankohta syntyä. Mutta siinä oli vaan ongelmana se, että olin alkuraskaudessa koko kesän pahoinvoivana. Ideaaleinta olisi varmaan hedelmöittyä syksyllä ja olla syksy pahoinvoivana, pahoinvointi hellittää sopivasti jouluksi ja lapsi syntyy joskus toukokuussa sopivasti ennen helteitä.
Alkuvuosi ja kevät on hyviä. Mukava olla kesällä sitten ihan pikkuvauva-ajan jälkeen ulkona. Kannattaa yrittää ajoittaa - vaikka lastensaannin vaikeudesta paljon puhutaan, suurin osa tulee kuitenkin raskaaksi samantien.
Kuopus ajoitettiin tarkkaan siten että ehdin olla täydellä palkalla töissä ekan lapsen jälkeen (äitiyspäivärahaan vaikutti silloin) ja että syntyisi loppukesästä. Sain kaksi kesää vapaaksi ilman hoitovapaata. Onnistui ihan nappiin.
Kyllä yritettiin, ja onnistuttiinkin. Lapset syntyneet tammi- ja helmikuussa. Alkuvuoden lapsia haluttiin. Toisen lapsen kohdalla vähän jännitti että syntyykö vuoden lopussa vai lähempänä laskettu aikaa mikä oli tammikuun loppupuolella. Olen itse ollut lapsena pienikokoinen ja toivoin, että lapseni eivät olisi niin silmiinpistävän pieniä ikäluokkansa edustajia kuin itse aikoinaan olin. Melko pienikokoisia ovat molemmat lapseni joten ihan paikallaan oli tuo ajoitus.
kesällä ei oo kiva syntyä kun kukaan ei tule synttäreille
Tähdättiin kesäksi, että voisi sopivasti pitää koko vuoden taukoa opiskeluista. No, vuoden antoi odottaa itseään, mutta sitten tuli laskettu aika heinäkuulle! Se vain, että syntyi kuitenkin jo huhtikuussa... Meiltä kun ei aina kysytä mitä me halutaan.
Haluttiin kaikille lapsille oma kuukausi,joten tasasesti syödään kakkua pitkin vuotta.(joulukuuhun ei ajoitettu kun silloin on sitä jouluhässäkkää) 6 tenavaa. Tehtiin aina pari muksuu pienellä ikäerolla jonka jälkeen "huilattiin" muutama vuosi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:49"]Haluttiin kaikille lapsille oma kuukausi,joten tasasesti syödään kakkua pitkin vuotta.(joulukuuhun ei ajoitettu kun silloin on sitä jouluhässäkkää) 6 tenavaa. Tehtiin aina pari muksuu pienellä ikäerolla jonka jälkeen "huilattiin" muutama vuosi.
[/quote]
Oletko provo :D
Eka lapsi syntyi helmikuussa ja kun toista alettiin yrittää niin toivoin hänenkin syntyvän helmikuussa, monista käytännön ja epäkäytännön syistä :) Onnistui aika hyvin, toisen lapsen laskettuaika oli ekan lapsen syntymäpäivänä :D
Mutta meni kaksi viikkoa yli lasketun, joten onneksi molemmilla on oma päivä.
Ei ollut mitään väliä enää siinä vaiheessa, kun lasta oli yritetty 10 vuotta.
En tahtonut (enkä tahdo vieläkään) loppuvuoden vauvaa. Keväälle ja kesälle on ajoitettu.
Ei olla koitettu ajoittaa mutta jälkeenpäin olen ajatellu että tykkään ennemmin loppuajan olla raskaana talvella kun kesällä.
Keväälle yritimme, meni kesken (tämä itse asiassa kaksi kertaa). Sen seurauksena kaksi isointa lasta syntyneet kesällä/alkusyksyllä. Kolmannen kohdalla ei mitään väliä, syntyi loppuvuodesta.
Jos voisi vapaasti valita, niin edelleen kevätvauva olisi "käytännöllinen". Lapsi olisi vanhimpien joukossa koulussa/harrastuksissa ja siten sosiaalisesti ja fyysisesti kypsempi monissa tilanteissa. Toisaalta synttärit ja joulu on kivoja kun ovat reilusti erikseen, näin voi käytännöllisesti antaa lahjaksi kliseisesti jouluna sukset ja keväällä polkupyörän.