◊♥◊ Kesäkuun Kullanmurut ◊♥◊ VK 37 !
Kommentit (50)
vihdoin ja viimein saan virallisesti ilmoittautua kesäkuisiin.
TÄTI TULI TÄNÄÄN!!!! *heittää volttia ja hihkuu riemusta*
Ikinä en ole näin onnesta soikeana ollut mokomasta, mutta nyt olen.
Tän aamuinen kamala mahakipu ennakoi tätä, ja mukavaa huomata että sen verran sentäs kroppaani tunnen että ymmärsin laittaa suojan aamulla pöksyyn.
Lisäksi nyt kun lasken tästä taaksepäin 14 vrk ja mietin oireitani silloin, selvä ovishan se.
Nyt vaan toivo tähän kiertoon että Juhannusvauvaa alettais odottaa meille.
Jushka, ikionnellinen tädin kestitsijä, kp1/43
=)=)=)=)=)=)=)=)
Suokaa anteeksi pelkkä omanapa viesti. =)
täytyy myöntää että lähes päivittäin oon odotellut uutisia sieltä suunnalta. mahtaa tuntua helpottavalta. nyt vaan sit tsemiä tähän kiertoon, hätistelet sen tädin sit pitemmäks aikaa pois tän vierailun jälkeen.
Ihanaa, et se täti löysi nyt viimeinkin sinne sun luo tiensä!=)
Nyt päästään sit porukalla toivomaan ja jännäämään sitä kesäkuista kääröä!!!=)))
Ilmottelempa minäkin taas jotain itsestäni... Kp17 on nyt menossa ja nyt sitten vaan ootellaan ootellaan... ovulaatiosta ei mitään tietoa, en oo tikutellu tai lämpöjä mittaillu kun vasta alettiin yrittämään..
PLUSSA ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI JA TOIVOTTAVASTI ODOTUS-PUOLELLA TÖRMÄTÄÄN!!!
aloitettu tänään oviksen bongaus. huomenna on vasta ultra jossa kattellaan munasolujen tilanne, mutta aloitin kuitenkin jo tikutuksen lyhimmän kierron mukaan vaiken uskokaan että lyhyttä kiertoa tulee.
malttamattomana odottelen oviksen saapumista ja seurailen sitä odotellessa teijän kuulumisia.
kp 11/25-32
Heti kun taas jotain tapahtui vauvarintamalla (siis nyt nää odotetut tätöset) niin heti innostuu enemmän taas palstailemaan.
Heltsy ja Hope, kiitos halituksista!
Vaikka masua sattuu aivan sairaasti ja on ihan kaamee pömppö, mä olen hassun onnellinen. Koska kroppa toimii sentäs (vaikka vähän jälkijättöisesti) ja erityisesti se että päästiin uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen!!! Kohta saa taas piinailla, toivottavasti lopputulos on kaksi kaunista viivaa ja Juhannusvauva.
Jushka, tätösistään onnellinen =)
Tuli taas pidettyä vähän palstailu taukoa kun tuo tädin köriläs kävi kyläilemässä. Mutta nyt se aika näyttääkin vierähtäneen nopeasti ja kohta voi jo toden teolla aloittaa piinailut!
Onnea vaan kaikille ovis bongareille ja toivotaan, että pupuilut tuottavat tulosta kaikilla tässä kuussa!!
Itse en ole noita tikkuja käyttänyt kun käytän tuota persona laitetta ja se kertoo siis myös ovulaation ajankohdan. Tässä kuussa se tulikin jo kp 14, kun yleensä vasta kp 19. En sitten tiedä onko hyvä vai huono, mutta ainakin pupuilimme ahkerasti oikeaan aikaan. :)
Tarkoittaako tämä aikainen ovis nyt siis sitä, että myös tämä kierto on lyhyempi? Kun ei ole koskaan näin aikaisin tullut niin en oikein tiedä. Normaalisti kierron pituus 29, mutta voinko nyt ruveta siis jännäämään jo aiemmin?
Ihanaa syysiltaa ja kasoittain plussa säteitä kaikille!! Palaan taas kun en pysty enää olemaan kuvittelematta oireita! :)
Pikkuplaneetta Kp 19/29
Moi kaikille!
Olen pitänyt hieman palstataukoa, kun ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa. Nyt menossa kaiketi kp 8/28 ja palaan palstalle viimeistään piinaviikolla...
Onnittelut Jushkalle tädin saapumisesta! Ja kaikille muille plussasäteitä!
Hyvä Jushka, toivotaan, että täti ei nyt sitten enää tulisi kyläilemään, ja saataisiin kaikki Juhannusvauva kainaloon;)
Omaan napaan: aika hiljaista on tällä rintamalla, kierto vielä niin alussa, että ei oikein ole päässyt uudelleen vauhtiin (kerran kyllä jo pupuiltiin), mutta noin niinkun muuten ei ole vielä niin " täpinöissä" . Aloitin tällä viikolla lämpöjen mittailun, jos se vaikka auttaisi oviksen löytämiseen. Ja pystyisi edes hiukan arvioimaan menkkojen alkamis ajankohtaa. Onko se muuten niin, että lämmöt nousee aina silloin, kun ovis tapahtuu?
bambiino kp 7/28-38?
Tervehdys taas kaikille ja tervetuloa uusille!
Vähän harvakseltaan pääsen nykyään koneelle. Töissä ei ehdi ja kotonakin vasta kun pikkutermiitti nukkuu. Pupuilutkin ovat verottaneet tietysti oman osansa. No nyt on kaikki tehty mitä tehtävissä on, rojut on siis rännissä...(mä osaan olla aikas kaunopuheinen)
Nyt sitten vaan odotellaan ja ihmetellään. Nyt kuiteskin yritän hillitä itseäni kaikin puolin, etten innostuisi niin paljon, mikäli on jotakin innostumisen aihetta.
Vähän omanapaista oli taasen, suokaa väsyneelle anteeksi.
Onnea kaikille ovisbongailluun ja peittojen pöllyttelyyn, niin ja piinailijoille toivotaan vain sitä yhtä asiaa :)
Iksu kp18/28-35
Tänne saadaan vielä tosi iso piinailuporukkakin kasaan. Vai Juhkalle juhannusvauva olisi tilauksessa. Eipä tullut juhannus mieleenikään vielä, mutta ajatus tuntuu kauniilta! Toivotaan, että niin tapahtuu ja vähän usemmalle kesäkuiselle. :) Nyt sitten odotellaan ensi kesäksi lehtijuttuja ennätys kesäkuusta, kun synnytyssalit ovat niin ruuhkaiset.
Omaa napaa lyhyesti. Tikutin tänään plussan ovistikuilla eli kaksi samanvahvuista viivaa pukkasi tikkuun. Ja tuli iso huokaus. Ovis onkin normaalia aiemmin, joten mies ei ehdi karata työmatkalle ennen vähintään tämän iltaista peittojen pöllytystä. Pitäkää peukkuja, ettei esikoisemme tunge kolmanneksi pyöräksi sänkyyn pilaamaan koko juttua. Se kun tapaa vähä väliä kömpiä meidän väliin nukkumaan yöllä. Yleensä en herää, kun se ryömii sänkyymme ja siinä se koisaa meidän välissä aamulla, kun sitten herään. Onneksi kuulemme hereillä ollessamme, kun se alkaa kolistelemaan huoneessaan, joten ei pääse yllättämään vanhempiaan. Pitäisiköhän makkariin hankkia lukko? Kyllä tässä vauvakuumeilussa voi sitten tulla omituisia esteitä matkalle. Työmatkaa ja esikoisen yöllisiä kulkemisia ja vaikka mitä. :)
Mutta nyt sitten muillekin oviksen saaville runsaasti tärppionnea !
menit sitten edelle; onnittelut tadeista, toivotaan etta tassa kuussa viela onniteltais siita onnekkaammastakin!!!
Meikalainen viela odottelee niita, kp 42 ;mutta mahaa kirpaisee toiveikkaasti taallakin. Eli ei muuta uutta toistaiseksi, siksi olenkin hiljaisempana.
Onnittelut marikkolle ovisplussasta! Täällä taas ihmetellään missä mennään l. kp 15 ja olen ihmeissäni. Olen täällä moneenkertaan todennut, että on se helppoa, kun ei tarvitse miettiä ovista, kun sen tuntee tosi selvästi, mutta tietysti nyt kun yritys sitten vihdoin on alkanut, niin eipä tunnukkaan samalta. Viime kierrossa ovis oli vasemmalla, joten nyt sitten oikean vuoro, vaan kun vasemmalla on nyt ollut kipuja oikella ei lainkaan ja vasemmallakin kivut ovat kovia, eilispäivällä koko päivä, mutta eivät kuitenkaan ihan samalta tunnu kuin oviskivut yleensä. No eilen ja tänään sitten mittailin lämpöjä ja hieman näyttäisi nousua olevan eli oliko ovis sitten eilen??? No ehkä sen näkee sitten huomenna jos lämmöt nousussa edelleen. Yleensä mulla on vielä jumalaton päänsärky ovista edeltävästi, mutta nyt eilen taisi olla sellaista lievää päänsärkyä ei muuta.
Kyllä osaa olla ärsyttävää, kun aina on ollut niin helppoa tunnistaa tuo ovis joka ikisessä kierrossa tänä vuonnakin ja nyt sitten tällaista epämääräistä kun sillä olisi jotain merkitystä. No nähtäväksi jää, kunhan ei jäisi kokonaan välistä tuo ovis. No olipa omanapaista tekstiä!!
Muutama kysymys teille: Ne jotka tunnette oviksen, onko joskus ollut niin, että ovis on tullut kahtena peräkkäisena kiertona samalta puolelta ja toinen kysymys niille jotka tikutatte niin jos tunnette oviskipuja, miten ne ajoittuvat suhteessa ovikseen tai kivut suhteessa lämmönnousuun. Siitähän on joskus ollut puhetta, että oviskivut joillakin edeltävät ovista, joillakin voivat olla jotain munasarjan kipuilua kun ovis on jo tapahtunut.
t.wintergirl kp 15 dpo ????(nähtäväksi jää) 30?
Nyt on siis vasta keskiviikkoaamu ja pino on jo aika pitkä, mitäs jos siirryttäisiin huomenna vaikka päiväpinoihin, kun aika monella alkaa olla ovikset tuloillaan tai ohi ja piinailut alkaa ja se tietysti tarkoittaa, että juttua tulee enemmän, eli mites ois siirrytäänkö huomisesta päiväpinoihin?
täälläpä ei sen kummosempia, päivät kuluu yksi kerrallaan ja H-hetki lähestyy, harjoiteltu ollaan ihan kiitettävästi :). tuli tuossa mieleen että mulla on varmaan sata ovistestiä kaappiin jemmattuna, mutta en niitä käytä ku mies kokee sen painostuksena, tikuttelin tuossa aiemmin ja bongaan ovikseni kyllä ilman tikkujakin, että jos joku haluaa ostaa niitä niin spostilla tavottaa tamatu@suomi24.fi
esikoinen ei nyt sit viihdy hetkeekään yksin joten poistun leikkimään...
t.tamatu kp 10/28
Jushkalle onnittelut tädin vierailusta. Lähetähän se pian Leviniallekin, kun niin sitä odottelee kyläilylle. Jos se ei sitten löytäiskään meille ens viikolla :)
Kiva, kun nyt niin moni taas piinailee täällä ovista. Moni toki vasta toipuu edellisen kierron pettymyksestä :(
Mulla on taas se oikeen kirjaimellisesti piinaviikko. Tätiä odottelen aikaisintaan ensi viikoksi, mutta testata aion jo sunnuntaina. Mulla on nyt joka kierrossa alkanut menkkakivut (toooosi vaimeet) noin viikkoa ennen kuukautisten alkua ja viimeksi tuli 6 päivää pienen pientä tuhruakin ennen varsinaista ekaa vuotopäivää. Joten nyt sitten seuraan jokaista mahan nippasua ja vessassa tiirailen paperia. Kun siis oviksen mukaan menkat pitäis alkaa ens viikon ke tai to eli aika tasan viikon päästä. Noita mahan nippailuja vaan sekottaa aika pahasti se, että mulla joku ruoka-aine, ehkä maito saa ilmaa mahaan ja se nippailee jo sen takia aika paljon. Aamulla bussissakin kun istuin, niin yritin tunnistaa mitä nippailuja nyt on mahassa.
Toisaalta muistan edellisesta raskaudesta vaan sen oireen ennen plussaa, että oli menkkakipuja. Ihmettelin, että alkaako ne menkat sittenkin, kun muuten oli jotenkin sellanen olo että olisin raskaana (en muista kyllä miksi).
Mä oon muuten ihan hupsu. Tai siis tavallista hupsumpi nyt :) Sain eilen vaatteita, jotka olin tilannut netistä. Sovittelin niitä ja huomasin miettiväni miten mikäkin vaate mahtuis, jos olis vähän masua :) Ootteko te muut yhtä höyrähtäneitä?
Laru kp 21/tämä kierto ilmeisesti 27 tai 28 päivää.
pikkuplaneetta: eikös se oviksen ja seuraavien menkkojen välinen aika ole aina suht yhtä pitkä, joten voisi kuvitella, että jos sun ovis oli nyt kp14, niin tämä kierto olisi 24 päivää, jos sun luteaalivaihe on ollut sen 10 päivää. Eli lyhyempi piinailu tiedossa :)
ON: Täällä kp15 ja ovis on tainnut olla ja mennä. Lämpöjä olen seuraillut ja hieman on ollut nousua, mutta ei niin selvää nousua kuin joissain kierroissa. Tosin on mulla ennenkin ollut tällaisia hitaan nousun kiertoja, joten voisin sanoa, että ovis oli maanantaina kp13. Eli tästä kierrosta tulisi 25-26 päivää..
Pupuiluintoa ja tärppionnea!!!
-S- kp15/25-26
Vitsi että mua ärsyttää toi kannustalon mainos, kun se " putoaa" alas tuosta heti kun hiiri osuu päälle. Ja mullahan hiiri heiluu miten sattuu niin aina ja jatkuvasti on mainokset edessä. *mrh*
MARIKKOlle onnea ovisplussasta! Nyt vaan vielä varmistukset päälle ja sitten piinailemaan! Ja juu, Juhannusvauvaa sit seuraavaksi toivotaan. Ei ihan Juhannukselle la osuis näillä menkoilla, katoin että ois 19.6. Mut se ois kiva, kun Isi-To-Be:n synttärit on sit taas 20.6. niin ois siinä sit synttärilahjaa iskälle. <3
LEVINIA Hyvä, jos nippailee jo masua tätösen tahtiin. Pidän peukkuja sun puolesta hurrrrjasti! Ei muuta kun lähetän hänet nyt sinne, mulle riittää jo ; ) ja sitten sä toivotatkin mokoman naikkosen huitsulan tuuttiin eikä kumpikaan nähdä hänestä jälkeäkään enää ennenkuin ehkä joskus ensi vuoden loppupuolella, eiköstäs jeh! Ja oikeastaan, lähetä niin kauas ettei KUKAAN kesäkuisista enää mokomaa tapaisi. =)
Komppaan WINTERGIRLia, ois ihan kivaa siirtyä jo päiväpinoihin, kun juttua tuntuu jo päivisin riittävän. Menee turhan pitkäksi tää pino.
LARU Juu mä lähetän tädin Levinian kautta matkoihinsa. Kerroin jo ettei tarvii teille kurvata eikä meillekään enää jatkossa. Tää oli kerran ja kauan kaivattu täti ja nyt riittää vuodeksi. ; )
Ja kyllä, mä ainakin mietin mun vaatteitani nyt jo että " mahtuukohan tää masun kanssa" ja " kauankohan tätä voi käyttää kun masu alkaa kasvaa" ja sitä rataa. Eli hupsuja täälläkin.
ON: Tätönen tekee selvää jälkeä, mutta mua ei haittaa. Tai no rehellisyyden nimissä jo alkoi ärsyttää, riittäis jo, mutta kestäähän nää nyt vielä muutaman päivän tässä. Tänään on varmaan pahin päivä, uskoisin. Mikäli siis yhtään mennään niinkuin on menty pilsujen tahtiin. Se ainakin oli erilaista että olen ollut kipeämpi kuin pilsumenkoista. Tänäänkin on massu ollut kipeä ja nipistellyt ikävästi, mutta nyt tuntuu paremmalle.
Olo on malttamaton, tahtoisin jo päästä pupustelemaan ja piinailemaan. Mutta mennään päivä kerrallaan. =)
OVIS, PUPUILU JA PIINAILUTSEMPPIÄ KAIKILLE!!
TÄRPPIONNEA IHAN HURRRRJASTI JOKAISELLE!
Jushka, kp2
Vieläkö mahtuu mukaan? Tipahdin rytinällä toukokuisista tädin myötä. Kuvittelin jo kaikenlaisia raskausoireita mutta mitä vielä, täti saapui ja kierroksi tuli kokonaista 24 päivää. En tiedä oikein mistä tämä kertoo, kierto on lyhentynyt koko ajan. Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta ja nyt toista on yritetty enemmän tai vähemmin muutamia kiertoja. Vähän hämmentää kun kiertokin on sekaisin.
Varasin gyneajan ensi viikolle, käynpä ainakin keskustelemassa onko jossain vikaa kun kierto lyhenee.
Mukavaa päivää ja tärppionnea!
Onkin tullu täs muutaman päivän tauko kirjotteluihin, nyt taas eetterissä jälleen!=)
Oltiin viikonloppu mökillä ja päivätkin on hujahtanu ihmeen nopeesti taas tädin tulon jälkeen, mulla nyt meneillä siis kp10.
Huomenna aattelin ruveta ovista tikutteleen, elämäni ekaa kertaa.
Olikos sillä väliä, et millon tikuttaa? Et oiskos aamupissasta paras vai mitenkä? Joka päivä samaan aikaan kuitenkin vai?
Monilla näkykin olevan h-hetket käsillä oviksen suhteen, ei muuta kun pongaus-onnea, plussatuulia ja pupuilun iloa teille kaikille!!!++++=)
Ja piinailijoitakin tais jo olla, Laru ainakin, plussasäteitä sinne päin kovasti!!!++++++++++++++++++
Eipä kai sit kummempia, täytyy palailla kertomaan sit onnistunko ite sen ovisplussaan pongaamaan.
aurinkoisin terveisin, hope kp10/29-34