Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain torstaina tietää sairastavani parantumatonta syöpää ja sitä tässä sulatellut

Vierailija
21.11.2021 |

Tunteeton olo? Ei tunnu oikein miltään.
En ole kertonut vielä läheisille, en tiedä mitä sanoa ja miten kertoa.
Arvio oli vuosi, todennäköisyys selviytymiselle eli olla kahden vuoden päästä vielä täällä on alle 20%.

En tiedä mitä tehdä, jatkaako arkea normaalisti niin pitkään kuin pystyy vai mitä tekisin.
Toteuttaako unelmia?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antioksidanttiklinikalle, virallinen ja todellinen ennuste on eri asioita. Käytössä on vain hoidot jotka lääketeollisuus voi patentoida.

Vierailija
62/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://otakiinnimandariini.wordpress.com/

Jos sinua kiinnostaa munasarjasyöpään liittyvä blogi, niin tässä olisi yksi. Raadollisen rehellistä kerrontaa myöskin parantumattomalta nuorelta naiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonakin päivänä minäkin kuolen, mutta yritän varmistaa, että muina elän. Tähän asti eivät kaikki päivät ole olleet sellaisia.

Vierailija
64/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Vierailija
65/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan töissä en enää kävisi, se olisi se eka mikä muuttuisi justiinsa.

Vierailija
66/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani. Muuta en osaa kirjoittaa.

Vierailija
67/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että ei hoideta. Tai sitten ei ole ainakaan paria vuotta aikaa, vaan pari viikkoa. Olen itse sairastanut syövän ja siskoni on kuollut syöpään.

Vierailija
68/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut kaksi henkilöä joilla oli syöpä levisi ensin maksaan ja luustoon. Elivät vuosia.

Itse taasen tiedän vain sellaisia syöpään sairastuneita jotka elivät vain viikkoja/kuukausia diagnoosin jälkeen. Toki se syöpä etäpesäkkeineen on saattanut olla matkassa jo vuosia, mutta ilman oireita. Ja sitten kun ne oireet alkaa niin onkin jo myöhäistä.

Ja tämän takia tuntuu ihan käsittämättömältä tämä kaikki puhe kuinka syöpä ei ole (enää) k u o l e m a n t u o m i o  vaan liki kaikki on hoidettavissa ainakin remissioon ja lopustakin pitää huolen potilaan oma tahto elää.

Ei mene todellakaan noin. 

Vierailija
69/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuta unelmia, mutta jätä myös läheisille aikaa. Muista rukoilla, et menetä siinä mitään.

Ja voihan olla että olet vastoin kaikkia odotuksia täällä vielä 5v päästäkin.

Vierailija
70/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että ei hoideta. Tai sitten ei ole ainakaan paria vuotta aikaa, vaan pari viikkoa. Olen itse sairastanut syövän ja siskoni on kuollut syöpään.

Aina ei vaan ole hoitokeinoa, kasvain on "väärässä/huonossa" paikassa (hoitojen näkökulmasta siis) tai sille on jo myöhäistä.

Eikä hoitoja ole pakko sairastuneenkaan aloittaa vaan niistä saa myös kieltäytyä. Ei kaikki halua aloittaa raskaita hoitoja ja viettää niissä kulkemalla viimeisiä aikojaan etenkään silloin jos parhaassakin tapauksessa aikaa tulisi lisää vain tyyliin vuosi.

Kaikki ei mittaa elämän arvoa sen pituudella.

Vierailija
71/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo varmasti outo tunne. Tavallaan helpotus päästä tästä hullusta maailmasta pois, mutta tavallaan olisi tätä outoa elokuvaa ehkä jaksanut katsella vielä jonkin aikaa.

No, älä kuitenkaan lamaannu vaan tee asioita mistä nautit. Terveydestäkään ei tarvitse enää piitata. Muista että nuo ennusteet voivat heittää aika paljon, voi olla että elät ennustetta pidempään, tai lähtö koittaa hyvinkin nopeasti. Esimerkiksi isälleni annettiin pari vuotta, mutta meni vain puoli vuotta. Eli älä jahkaile! Toivottavasti sulla vielä ruoka maistuu, niin osta kaikkia herkkuja. Just niitä mitä ei normaalisti viitsi hirveesti syödä kun lihottaa ja on epäterveellistä.

Muuten samaa mieltä, mutta ehken ei kuitenkaan ole kovin viisasta ehdoin tahdoin saada niitä syöpäkasvaimia oikein villiintymään kasvuun sokeria syömällä.

Etenkin siis jos toiveena on, että se syöpä pysyy edes jonkinlaisessa kurissa mahdollisimman pitkään.

Vierailija
72/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Mikä syöpä?

Levinnyt munasarjasyöpä. Etäpesäkkeitä ainakin 1 aivoissa ja 1 keuhkoissa.

Kovin harvinaiset munasarjasyövän etäpesäkkeiden paikat. Ainakin tietojeni mukaan.

Aivot kyllä, mutta keuhkot eivät. Helposti leviää keuhkoihinkin etäpesäkkeinä. Omalla läheiselläni munasarjasyöpä levisi kaikkialle muualle paitsi aivoihin. Mm selkärangan alueellekin levisi niin pahasti, että syöpäkasvain mursi selkärankaa

Olet oikeassa. Olen tuon edellisen kommentin kirjoittaja. Oli tarkoitus itsekin oikaista tekstini. Voi siis levitä keuhkoihin (joskaan ei kovin yleistä) mutta aivoihin erittäin, erittäin harvoin.

Vierailija
73/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla karmaa. Mitä puoluetta äänestit?

Vierailija
74/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ketoosidiettiä, jos sillä saisi näännytettyä syöpäsoluja.

Vierailija
75/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap! Toivottavasti löydät tien sisäiseen rauhaan. Meidän läheisissä se oma elämä sitten jatkuu.

Vierailija
76/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennusteet on ennusteita. Tuttuni sairastui haimasyöpään, joka yleensä vie nopeasti. Hän eli kuitenkin vielä yli neljä vuotta. Oli myös etäpesäkkeitä maksassa ja keuhkoissa, joita ei niitäkään lähdetty leikkaamaan, niin hoitona olivat lähinnä solunsalpaajat.

Vierailija
77/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Mikä syöpä?

Levinnyt munasarjasyöpä. Etäpesäkkeitä ainakin 1 aivoissa ja 1 keuhkoissa.

Miksi se on parantumaton?

Mulla on kaveri paljon huonomassa jamassa, ja sitäkin edelleen hoidetaan, eikä ole mitään arvioita saanut.

Vierailija
78/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopettaisin työnteon ja kiertelisin maailmaa niin pitkään kun kunto antaisi periksi.

Jos tulisi joku komplikaatio ulkomailla, vakuutus ei ehkä korvaisi. Ei pääsisi sairaalalennolla kotiin.

Niinhän on käynyt jollekulle Englannissa. Hän oli lähtenyt matkaan hyväkuntoisen j lääkäri sanonut, että matkustus kunnossa. Tuli joku suuri ongelma matkalla. Lopulta hänen kannattamansa urheiluseura (oli sitä kannattamassa siellä) maksoi kulut.)

Täysin epäreilua, ettei syöpää sairastavan voi matkustaa.

Vierailija
79/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätä itse päivä jolloin lähdet... junaraiteet kutsuu

junaraiteet on surkein ratkaisu ikinä.

Nopea ja varma. Ei kovin surkea.

aika moni on siinä epäonnistunut ja osa heistä viettää sitten loppuelämänsä kasviksena, halvaantuneena, tai vaikka raaja-amputoituna ja katuu tekoaa.

Loppuelämä syöpäpotilaalla onkin pitkä aika  :D

Eikä siinä oikeasti epäonnistu jollei jänistä viime hetkellä

kuten sanottu: tee se itse ensin.

En mä ole syöpään kuolemassa hitaasti tuskissani kituen.

Ootko nähnyt terminaalivaiheen potilasta? Se ei ole mikään nätti näky.

Säästäis yhteiskunnalta aika paljon rahaa ja vaivaa.

Eikö kukaan ajattele hoitajien taakkaa?

Vierailija
80/95 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toteuta unelmia, mutta jätä myös läheisille aikaa. Muista rukoilla, et menetä siinä mitään.

Ja voihan olla että olet vastoin kaikkia odotuksia täällä vielä 5v päästäkin.

Rukoilla mitä? Vaihtoehtoja on tuhansia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi