Lue keskustelun säännöt.
Moniko punnitsee suomalaiset vihannekset ulkomaalaisina?
12.02.2015 |
Olin ihan järkyttynyt kun eilen ystäväni kertoi mulle tekevänsä niin AINA! Ei kuulemma halua maksaa suomalaisista tomaateista puolet enempää kuin ulkolaisista muttei halua kuitenkaan ostaa ulkomaalaisia. Siispä hän pussittaa suomalaiset tomaatit ja punnitsee ulkolaiset! Tekee kuulemma näin kaikkien kasvisten kanssa. En tajunnut kysyä mutta toivottavasti ei tee noin fair trade banaanien ja tavisbaanaanien kanssa. Siinä vasta menisi Fair Trade -meininki mönkään :(
Tekeekö teistä joku muukin näin? Millä perustelette sen itsellenne?
Kommentit (42)
Tuo ikea juttu täytyy muistaa ensi kerralla :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:06"]
Punnitsen Reilun kaupan banaanit Chiquitoina, koska haluan tukea Reilua kauppaa, mutta pienituloisena mulla ei ole varaa maksaa sitä kalliimpaa hintaa.
[/quote]
Tuolla nimenomaisesti et tue Reilua Kauppaa, kun kaupan saldo näyttää ettei niitä osteta vaan Chiquitaa joten tilaukset Reilulle Kaupalle vähenevät ja Chiquitalle kasvavat. Kuinka idiootteja ihmisiä oikein on olemassa?
[/quote]
Kylläpäs tuollakin menetelmällä tuetaan reilua kauppaa! Porukka ei siellä reilukauppa-plantaaseilla tiedä eikä välitä, mitä nappia Sirkku painaa S-marketissa. Kun S-marketin reilut banaanit on loppu, niitä tilataan lisää. Jopa varastamalla reilun kaupan tuotteita tuemme reilua kauppaa. En kyllä suosittele.
Tomaateista sen verran, että ulkomaiset terttutomaatit on paljon halvempia ja parempia kuin koti- tai ulkomaiset tavistomaatit. Suosittelen.