Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko punnitsee suomalaiset vihannekset ulkomaalaisina?

Vierailija
12.02.2015 |

Olin ihan järkyttynyt kun eilen ystäväni kertoi mulle tekevänsä niin AINA! Ei kuulemma halua maksaa suomalaisista tomaateista puolet enempää kuin ulkolaisista muttei halua kuitenkaan ostaa ulkomaalaisia. Siispä hän pussittaa suomalaiset tomaatit ja punnitsee ulkolaiset! Tekee kuulemma näin kaikkien kasvisten kanssa. En tajunnut kysyä mutta toivottavasti ei tee noin fair trade banaanien ja tavisbaanaanien kanssa. Siinä vasta menisi Fair Trade -meininki mönkään :(

Tekeekö teistä joku muukin näin? Millä perustelette sen itsellenne? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:54"]

Just joo... No en todellakaan punnitse. Tosin kerran punnitsin tomaatit ja menin kassalle. Kassa ystävällisesti saoni: Tomaatit on punnittu kotimaisina, mutta meillä on vain ulkolaisia. Haluatko, että käyn uudelleen punnitsemassa nämä, kun nämä ovat nyt huomattavasti kalliimmat?

[/quote]

miten voi erottaa ulkomaalaiset

[/quote]

Käy katsomassa parin päivän ajan eri kaupoissa vaikka, todella niistä huomaa eron, etenkin oman kaupan kassan kuuluisi huomata, cittarilla eivät ehkä tutustu, mutta pienemmissä ei onnistu huijaaminen.

Vierailija
22/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kassat niitä etikettejä edes katso. Mä olen usein vahingossa painanut väärin enkä ole huomannut. Olen ostanut jotain appelsiineja ja etiketissä onkin lukenut ananas tai jotain ihan päin honkia. Ja olen huomannut virheen vasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessäkään, enkä aio tämän keskustelun innoittamanakaan niin tehdä.

Vierailija
24/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]

Teidän kusipäiden takia Keskon johtaja pisti sen Lapin kelohuvilan myyntiin kun että osaa painaa oikeita nappeja!!! Miettikää nyt, joutuu jatkossa menemään jonnekin fucking Alpeille laskettelemaan!!!

[/quote]

Mitä ihmettä itket? Suomalaiset tuottajathan ne tässä kärsivät, kauppa ei hyödy mitään. seuraavassa tilauksessa kauppa sitten vähentää suomalaisten tuotteiden ja kasvattaa ulkomaisten tuotteiden tilausta, koska sellaista ne myyntisaldot näiden huijareiden takia näyttävät kaipaavan.

Vierailija
25/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tee. Nos mulla joskus ei ole varaa ostaa kotimaista, niin sit ostan suosiolla ulkomaista, mut varkaisiin en lähde.

Vierailija
26/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tehnyt, enkä aio tehdäkään. 

Vaikka ei kiinni jäisikään, niin tietäisin itse olevani alhainen myymälävaras.

Voisin ymmärtää, jos joku varastaisi vaikka siksi ettei ole lapsille ruokaa (ymmärtäisin, en hyväksyisi) mutta varastaa siksi että saa kotimaista kurkkua? :D Ööh, aika surkea ihmisketale tuollainen on.

Vierailija
27/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:45"]En ikinä ole tehnyt niin. En ole koskaan varastanut mitään. [/quote] Sinähän varmaan punnitset ulkomaalaisetkin tuotteet suomalaisella hinnalla koska olet niin vitun reilu ja isänmaallinen.

[/quote]

Ei, vaan sillä oikealla hinnalla, ihan niin kuin rehellisillä ihmisillä on tapana.

Vierailija
28/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollai tulee niihin suomalaisiin suurempi hävikki ja se nostaa hintaa. Sama luomussa. Ihmiset punnitsevat luomutomaatit tavallisina. Eli luomuun tulee suuri hävikki ja hinnat pitää nostaa, että se kompensoi hävikin. Kiitos huijareille, että muut maksavat entistä enemmän.

Vierailija
29/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen Reilun kaupan banaanit Chiquitoina, koska haluan tukea Reilua kauppaa, mutta pienituloisena mulla ei ole varaa maksaa sitä kalliimpaa hintaa.

Vierailija
30/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:42"]

Teen ja useasti. Millä perustelen? No se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.

[/quote]

Suomalaiset tuottajat menettävät tuossa tulonsa, ja oletetun pienen myynnin takia joutuvat joko konkurssiin tai nostamaan hintoja entisestäänkin. Idiootti.
[/quote]

Yksittäisenä ihmisenä ja kuluttajana mua ei kiinnosta muu kuin oma elämäntilanne. Jos kerta saa jotain halvemmalla sen takia että järjestelmä sen sallii niin mikä jottei.

Vierailija
31/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:53"]

Ei talvella kannata kasviksia syödä, vaan juureksia.

[/quote]

Vierailija
32/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:06"]

Punnitsen Reilun kaupan banaanit Chiquitoina, koska haluan tukea Reilua kauppaa, mutta pienituloisena mulla ei ole varaa maksaa sitä kalliimpaa hintaa.

[/quote]

No, sama vaikutushan sillä on niiden banaaninviljelijöiden kohdalta, sillä Reilu Kauppa ei vaikuta juurikaan heidän oloihinsa. Kauppiaan ja tukkurin kate jää kyllä vähän pienemmäksi takiasi!

Vierailija
33/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:45"]En ikinä ole tehnyt niin. En ole koskaan varastanut mitään. [/quote] Sinähän varmaan punnitset ulkomaalaisetkin tuotteet suomalaisella hinnalla koska olet niin vitun reilu ja isänmaallinen.

[/quote]

Taidan olla väsynyt kun tämä kommentti alkoi naurattaa :D

Vierailija
34/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuolla nimenomaisesti et tue Reilua Kauppaa, kun kaupan saldo näyttää ettei niitä osteta vaan Chiquitaa joten tilaukset Reilulle Kaupalle vähenevät ja Chiquitalle kasvavat. Kuinka idiootteja ihmisiä oikein on olemassa?

Vierailija
35/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö sen reiluuden vois aloittaa omasta toiminnasta? Eli olemalla kusettamatta.

Vierailija
36/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vanha vitsi!

Vierailija
37/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että joku noin tekisi.

Vierailija
38/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:14"]Ei ole tullut mieleenkään, että joku noin tekisi.
[/quote]

Tuohan vaatiikin ihan ydinfyysikon lahjoja.

Vierailija
39/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olette soveltaneet tätä ikean itsepalvelukassalla? Maksu vain halvimmasta sohvasta kun oikeasti otetaan se kallein sohva?

Vierailija
40/42 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen stadiumista ostanut kengät, vaihdoin vaan laatikon sisällön ma menin kassalle. Kassa avasi laatikon, tarkisti että on samaa kokoa ja kortti koneeseen, piip piip ja kuitti kassiin ja kiitos näkemiin :-) säästin 65euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi