Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka herkuttelet? Harvemmin aitoa vai useasti korviketta?

Vierailija
12.02.2015 |

Itse syön hyvin terveellisesti ja herkut ei kuulu arkeen. Mutta silloin kun sallin itselleni herkuttelua, se on täyttä tavaraa, kuten kunnon jäätelöä, ei kevytjäätelöä. Aitoa kokista, ei sitä sokeritonta. Täysrasvaista juustoa, ei kevytversiota jne.
Kuinka te teette?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, pyrin olemaan herkuttelematta arkena, ei kiinnosta saada ahterisyöpää, sairastua kakkostyypin diabetekseen saati altistaa elimistöä turhaan sokerikuormalle.

Herkuttelen harvoin, mutta kun herkuttelen, niin juuri sillä mistä tykkään, ei korvikkeita. Ainoa ehto on, että kunhan ei ole yleistä.

Vierailija
2/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa tietty.

Herkuttelen lähinnä viikonloppuisin, usein meillä on ruokavieraita ja silloin tulee tehtyä kaikkea hyvää. En käytä muutenkaan ruuanlaitossa kevyt- tai korvaustuotteita (kuten "ruokakermaa" tai margariinia).

bmi 23.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti aitoa. Herkuttelen lähes joka päivä. Etkö ole kuullut jälkiruoasta?

Vierailija
4/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten määritrllään "herkku", toisille se on se kielletty jonka katsominenkin aiheuttaa jo elintasosairauksia, toiset ottaa vähän eri linjan elämässään. Karpaan, syön joka päivä herkullista ja terveellistä ruokaa ja voin hyvin. No okei, jäätelö ei ole jokapäiväistä, mutta kun syön, pieni määrä kunnon kermajäätelöä on ok. Tällä ruokavaliolla ei kaipaa makeita höttöjä eikä limppareita yms. Oikeastaan ajatuskin kaikesta keinotekoisesta yököttää. Esim. kotimaiset marjat kermavaahdon kanssa (ei makeutettu tai jos, niin tippa steviaa) saa makeantarpeen tyydytettyä.

Punaviini ja joskus erikoisoluet on nyt ehkä se mun "harvoin herkku" jota täällä ajetaan takaa.

Vierailija
5/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin yritän viikolla olla herkuttelematta ja viikonloppuna sitten laitetaan yleensä jotain hyvää ruokaa. Mulle herkuttelua on hyvä kunnonkin ruoka, vaikkapa pitkään haudutettu lihapata ja lasi viiniä tms. Herkuttelua on juustot, silloin ehdottomasti kunnon juustoja eikä mitään kevytjuttuja. Toki makeakin maistuu, mutta nykyään syön esim. karkkia ja suklaata aika vähän. Enemmän mun herkuttelu on viiniä ja herkullisia ruokia. Myös esim. riisipuuro on mulle herkuttelua.

Vierailija
6/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:56"]

Useasti aitoa. Herkuttelen lähes joka päivä. Etkö ole kuullut jälkiruoasta?

[/quote]

Jep. Syön joka päivä vähän kermajäätelöä ja jos viikonlopusta on jäänyt kakkua niin sitä. Ehtaa tavaraa:)

3

Vierailija
7/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen joka päivä hyvällä ruualla. Eikä se ole mitään muka-ruokaa.