Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuningaskuluttajan kokkiveitsitestin voittajasta ei pitäisi

Vierailija
12.02.2015 |

olla epäselvää etukäteenkään, onhan se ihan selvää, että ammattilaisten Victorinox voittaa tuollaiset Fiskarsit ja IKEAt!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean veitset on ihan hirveitä halkoja!

Vierailija
2/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita eri kokkiveitsiähän on jotain 100 eri merkkistä ja mallista. Lisäksi muut keittiön eri veitset. Pitäisikin ostaa kunnon kokkiveitsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä ei ole juurikaan merkitystä, kunhan se on vaan terävä. Jos ei leikkaa tomaattia pelkästään painamalla, on aika teroittaa veitsi.

Vierailija
4/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikivanha fiskarsin veitsi, joka on päästä hiukan katkennut. Hemmetin hyvä veitsi ja helppo itse teroittaa. Mun muutkin veitset on lähinnä Fiskarsia, jokunen saksalainen Prestige. Tärkeintä on kunnon terotuspuukko ja säännöllinen teroitus. Ja ei koskaan saa laittaa adtianpesukoneeseen.

Vierailija
5/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:37"]

Veitsellä ei ole juurikaan merkitystä, kunhan se on vaan terävä. Jos ei leikkaa tomaattia pelkästään painamalla, on aika teroittaa veitsi.

[/quote]

En tiedä, montaako veistä olet ekämäsi aikana kokeillut ja kuinka paljon leikkaat, mutta veitsen painoissa ja balanssissa on todella suuria eroja, samoin terien materiaalissa, kuinka pitkään se pysyy terävänä.

Valitettavasti aika paljon paskaa myydään kuluttajille juuri jollain Jamie Oliverin tai IKEAn nimellä :(

Tai halvalla hinnalla.

Vierailija
6/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victorinox on ihan jees veitsimerkki, mutta parempiakin on. Fiskarseja en edes harkitse, kun teen veitsiostoksia, Ikeasta puhumattakaan.

Vierailija
7/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victorinoxilla on tosi hyvä kokkiveitsi, sahalaitainen (tomaatti?)veitsi, pieni juuresveitsi ja tosi hyvä fileerausveitsi. Lisäksi mulla on japanilainen Wasabi-merkkinen pieni kokkiveitsi. Victorinoxin aahalaitainen pienehkö veitsi on tosi hyvä mm sipulin silppuamisessa. Suosittelen.

Vierailija
8/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokkaan paljon, ja kyllä noi Fiskarsit on ihan hyviä. Ammattilainen en toki ole. Mutta kyllä tolla kokkiveitsellä just nopsaan pari kanaa paloittelin, kun tein chicken marengoa. Ja fileerauksen käytän Marttinin fileerausveistä, pikein mainio on. 

Vierailija
9/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko/miten sahalaitaisia veitsiä teroitetaan?

10/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:54"]

Voiko/miten sahalaitaisia veitsiä teroitetaan?

[/quote]

Toispuoleinen teroitus.

11/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:50"]

Victorinoxilla on tosi hyvä kokkiveitsi, sahalaitainen (tomaatti?)veitsi, pieni juuresveitsi ja tosi hyvä fileerausveitsi. Lisäksi mulla on japanilainen Wasabi-merkkinen pieni kokkiveitsi. Victorinoxin aahalaitainen pienehkö veitsi on tosi hyvä mm sipulin silppuamisessa. Suosittelen.

[/quote]

Se ovaalihiottu santoku on todella hyvä yleisveitsi eikä hinnalla pilattu. Kannattaa käydä omin käsin jossain veitsikaupassa testaamassa

Vierailija
12/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ollut yhtään keraamista veistä jotka pesee nuo kaikki mennen tullen

Vierailija
13/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin keraamiset veitset testistä unohtui, itse en mitään muuta enää käytä.

Vierailija
14/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vannon Zwilling veitsien nimeen.

15/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:01"]

Tuossa ei ollut yhtään keraamista veistä jotka pesee nuo kaikki mennen tullen

[/quote]

En ole vielä ihan vakuuttunut, keraamisella on hyviä puolia, mutta entäs jos sen kilauttaa poikki? Ja en ole vielä ihan vakuuttunut sen terän pysyvyydestä. Hinnat alkaa jo olla sopivalla tasolla esim. Victorinoxeissa.

Vierailija
16/16 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Victorinoxin veitset on liian suoria. Kapeampiteräsillä veitsillä leikatessa rystyset osuu leikkuulautaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi