Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen tietää aina jos on raskaana"

Vierailija
12.02.2015 |

Mikä juttu tää on? Eräs tuttavani sanoi näin kerran ja että tiesi itse heti kun oli raskaana (olivat vuoden yrittäneet). Nyt luin täältä samanlaisen kommentin. Onko tää siis ihan totta? Joku äidinvaisto joka ei petä? Kannattaako raskaustestejä edes tehdä jos näin on? Miksi jotkut saa tietää vasta tosi paljon myöhemmin kuin viikolla 3 (esim. viikolla 8)? Kieltävätkö he oireet ja oikeasti sisimmissään tietävät? Mun on tosi vaikea uskoa tähän.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpötystä on.

Vierailija
2/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin yhtäkkiä tiesin. Olin aivan varma että olin raskaana. Ja niin olinkin.
Tämä vielä niin etten edes tiennyt ehkäisyn pettäneen ennen kuin tein positiivisen raskaustestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen tietäväni melkein joka kuukausi, että nyt tärppäs, kun on huonovointisuutta loppukierrossa. Mutta niin vaan ne menkat tulee. Puolitoista vuotta tätä jo mennyt... Että sillain.

Vierailija
4/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietää, mutta jos ei osaa epäillä/odottaa, fiilikset ja oireet on helppo sivuuttaa.

Vierailija
5/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, ei tietenkään tiedä. Toiveajattelua joillain, sanon.

Vierailija
6/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän niitä raskaustestejä edes olisi myynnissä, jos kaikki vaan "tietäisivät" olevansa raskaana.

Vierailija
7/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:32"]Miksihän niitä raskaustestejä edes olisi myynnissä, jos kaikki vaan "tietäisivät" olevansa raskaana.
[/quote]
No nimenomaan!! :D ap

Vierailija
8/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiennyt. Ihan yllätyksenä tuli.

Vierailija
9/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt - ja me vielä yritimme toista vuotta ennen kuin tärppäsi, ettei ainakaan siitä johtuisi etteikö asia voisi olla mahdollinen.

Vierailija
10/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain raskaudesta voi tietää heti. Toisesta ei. Tämä siis voi vaihdella ihan raskaudenkin mukaan samalla ihmisellä. Jotkut on muutenkin herkempiä ihmisiä ku toiset.

Vierailija
11/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin kahdessa raskaudessa raskaudesta kaksi viikkoa ennen kuin plussaaminen mahdollista. Minä siis mies, vaimon käytös muuttui heti raskautumisesta paljon ystävällisemmäksi ja empaattisemmaksi - ei voinut olla huomaamatta, aivan kuin toinen ihminen.

Vierailija
12/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaan haluaa mystisoida kokemaansa, ja joillekin äidiksi tuleminen on elämän tärkein kokemus/asia. Esim vuoden yrityksen jälkeen helposti haluaa ajatella, että siihen kiertoon liittyi juuri jotain erikoista, että näin oli tarkoitettu.

Oireitahan voi saada jo kiinnittymisestä lähtien, mutta minä ainakin sain oireita lähes joka kierrossa, niistäkin siis joista tuli nega :) Ja niitä negoja tuli paljon, meidän lapsi sai alkunsa vasta hoidoilla. Monta kertaa minullakin oli varma tunne, mutta ei. Oli toki siinäkin kierrossa sellainen jännä tunne, mutta sen ero näihin muihin oli vain se, että testi oli positiivinen. Ymmärrän kyllä tuon helpon sortumisen sellaiseen ajatteluun, että siitä mystisesti plussakierrosta "vain tiesi", niin kuin se olisi "tarkoitettu". Fakta kuitenkin on, että harva tietää, jos siis oletamme että tieto on järkevästi perusteltu uskomus. Oireethan muistuttaa pms-oireita hirveänä, ja niitä kun alkaa saamaan ennen plussaa, niin voi olla kyse mistä vaan.

Vierailija
13/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:28"]Itse ainakin yhtäkkiä tiesin. Olin aivan varma että olin raskaana. Ja niin olinkin.
Tämä vielä niin etten edes tiennyt ehkäisyn pettäneen ennen kuin tein positiivisen raskaustestin.
[/quote]

Jos et olisikaan ollut raskaana, muistaisitko edes tuota "tietämisen" tunnettasi enää?

Vierailija
14/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta en tiennyt, mutta kahdesta seuraavasta tiesin. En usko että siinä on mitään mystiikkaa. Kyllähän kroppa tietää olevansa raskaana heti kun hedelmöittyminen on tapahtunut. Tietoiseen mieleen asia saattaa nousta ehkä helpommin, kun on jo kertaalleen asian läpikäynyt. En minäkään tarkkaan osaa sanoa, mistä tiesin, mutta yhtäkkiä vain mieleen nousi tosi selvänä ajatus että olen raskaana.

Vierailija
16/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 7,5kk yritystä takana kun yhtenä päivänä kaupassa ollessani vain tiesin, että on tärpännyt. Se tunne vain tuli tosi vahvasti, joten ostin testin ja plussasin seuraavana aamuna. Se ainoa raskausoire, nännien pieni arkuus, ilmestyi joitain päiviä myöhemmin.

Mulla on menkat aina olleet epäsäännölliset, kierrot 35-57 päivää esikoisen yrittämisen aikana, joten mitään ei voinut edes laskea viimeisimmistä menkoista. En myöskään tikutellut oviksia.

Nyt on toinen lapsi työn alla ollut 7kk, eikä ole vielä tullut sellaista "tietämystä".

Vierailija
17/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiennyt kaikista kolmesta jo viikolla 3+. :-) Sitten on pitänyt vain odottaa, että näkyy testissä.

Vierailija
18/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tienny ekasta mutta tokasta ja kolmannesta kyllä. Kroppa jotenkin herkistyi ensimmäisen raskauden jälkeen, tunnen ovulaation ja menkkojen lähestymisen erittäin hyvin myös. 

Vierailija
19/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla totta. Toki nykyään on jo herkkiä  testejä ja vielä edullisia. 8rv jälkeen kaikki saavat tiedon hcg hormoonitason mittauksella verikokeessa tulos on varma. 

Vierailija
20/20 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:25"]

Mikä juttu tää on? Eräs tuttavani sanoi näin kerran ja että tiesi itse heti kun oli raskaana (olivat vuoden yrittäneet). Nyt luin täältä samanlaisen kommentin. Onko tää siis ihan totta? Joku äidinvaisto joka ei petä? Kannattaako raskaustestejä edes tehdä jos näin on? Miksi jotkut saa tietää vasta tosi paljon myöhemmin kuin viikolla 3 (esim. viikolla 8)? Kieltävätkö he oireet ja oikeasti sisimmissään tietävät? Mun on tosi vaikea uskoa tähän.

[/quote]

Minulla on kolme lasta ja noin viikon sisällä olen tiennyt kaikista raskauksistani. En osaa selittää kuinka sen tiesin, mutta jotenkin olo oli erilainen. Raskaustestiä en ole koskaan tehnyt. Ajattelin, että jos olen väärässä, sittenhän sen näkee. (En ollut koskaan). Minulla ei ollut kiire varmistaa asiaa enkä viitsinyt maksaa testistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän