Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa tytöt pukeutuu pojiksi, pojat tytöiksi päivä

Vierailija
12.02.2015 |

ja miesopet naisiksi ja naisopet miehiksi. En antaisi tytön laittaa pojan vaatteita päälleen. Ihan älytön tuollainen päivä. Tämä Paimiossa

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun etsin tällä aiheella netistä kuvittelin saavani vinkkiä miten pukeutua tuona päivänä ? Kyllä tuolla meidän koulussa todella moni pukeutuu ihan mielellään. Lähinnä tytöt pojiksi, hirveästi pojat eivät tytöiksi. Mitä pahaa siinä on ? Sehän on vain hauskaa :)

Vierailija
2/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin aikoinaan tuollaisen päivän koulullemme oppilaskunnan puheenjohtajan ominaisuudessa. Päivän nimikin oli Transupäivä!

Ei siihen aikaan kyllä tullut kenellekään mieleen loukkaantua tuollaisesta! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:31"]

On kyllä helvetin lapsellista, mikähän on osallistumisprosentti?

[/quote]Täällä ainakin tosi suosittua. Eivät tietenkään kaikki vaihda kaikkia vaatteitaan, mutta esim. pojilla voi olla pinnejä tai peruukki ja tytöillä piirretyt viikset. Sanoisin meidän koulussa osallistumisprosentiksi n. 70.

Vierailija
4/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen ketään pakoteta. Tyttösi osaa kai päättää itse meneekö normaaleissa vaatteissaan kouluun vai osallistuuko tuohon teemapukeutumisjuttuun. 

Vierailija
5/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattivalittaja ja sinänsä koulu voi pitää noita päiviä. Mun mielestä kuitenkin tytön kuuluu pukeutua tytön vaatteisiin, pojan poikien vaatteisiin. En ymmärrä miksi tarkoituksella halutaan rikkoa sukupuolten välisiä rajoja ja eroja. ap

[/quote]

Mikä niistä tavallisista vaatteista tekee tyttöjen ja poikien vaatteita? Jos nyt ei sentään hameista puhuta.

Vierailija
6/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattivalittaja ja sinänsä koulu voi pitää noita päiviä. Mun mielestä kuitenkin tytön kuuluu pukeutua tytön vaatteisiin, pojan poikien vaatteisiin. En ymmärrä miksi tarkoituksella halutaan rikkoa sukupuolten välisiä rajoja ja eroja. ap

[/quote]

Meinaatko että kun tyttösi pukeutuu päivän ajan pojaksi, ei hän enää osaa shoppailla oikean sukupuolen vaatteita? Tai edes tunnistaa, kumpaa sukupuolta kukakin on?

Vierailija
7/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää.

Vierailija
8/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sä muuten kirjoitatihan samaan tapaan ja samoilla sanavalinnoillakin kuin se ns. "ammattivalittaja". Niin että taidat sittenkin olla hän. :P

Vierailija
9/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ne on vain vaatteita. Sä varmaan saat sydämenpysäyksen, jos tyttösi menee jollekin miesvaltaiselle alalle eikä rupea lähihoitajaksi?

Vierailija
10/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla poika, joka pukeutuu tytöksi sen päivän.

Vierailija
11/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:38"]

Typerää.

[/quote]

Huumori on vaikeaa joillekin. Syö sitruuna, niin pysyy ilme happamana ;)

Vierailija
12/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:37"]Mikä niistä tavallisista vaatteista tekee tyttöjen ja poikien vaatteita? Jos nyt ei sentään hameista puhuta.

[/quote] Moni poika pukeutuu juurikin hameeseen (jotkut jopa löytävät sopivat korkkarit), koska se on hauskaa. Kivointa on vetää pukeutuminen ihan överiksi. 

Vierailija
13/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:37"]Mikä niistä tavallisista vaatteista tekee tyttöjen ja poikien vaatteita? Jos nyt ei sentään hameista puhuta.

[/quote] Moni poika pukeutuu juurikin hameeseen (jotkut jopa löytävät sopivat korkkarit), koska se on hauskaa. Kivointa on vetää pukeutuminen ihan överiksi. 

[/quote]

Hienoahan se on, että innostutaan ja vedetään överiksi, mutta ne tavalliset jokapäiväiset vaatteet ovat suht samanlaisia sukupuolesta riippumatta, farkut ja t-paita -osastoa enimmäkseen.

Vierailija
14/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa aikoinaan eräänä pukeutumispäivänä ruotsinopettaja (60 lähentelevä nainen) tempaisi ja pukeutui Playboy-pupuksi. Asu oli siis korkeat korot, verkkosukkahousut, valkoiset alushousut joissa tupsu sekä valkoinen toppi ja kaninkorvat.

Nykyään tuosta jo joku soittaisi Ilta-Sanomien toimitukseen, omana kouluaikana tuo oli ihan hassu juttu!

Vierailija
15/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:31"]On kyllä helvetin lapsellista, mikähän on osallistumisprosentti?
[/quote]

Lapsille lapsellista? OMG!!

Vierailija
16/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Tuollaisesta epäterveestä ympäristöstä lähtisi minun mukulat toiseen kouluun ja äkkiä. Hyi helvetti.

Vierailija
17/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:31"]En ole ammattivalittaja ja sinänsä koulu voi pitää noita päiviä. Mun mielestä kuitenkin tytön kuuluu pukeutua tytön vaatteisiin, pojan poikien vaatteisiin. En ymmärrä miksi tarkoituksella halutaan rikkoa sukupuolten välisiä rajoja ja eroja. ap
[/quote]

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta nykyisten opetussuunnitelmien arvojen mukainen se ei ole. Nykyään korostetaan sukupuolineutraalia kasvatusta, ja sukupuolirooleilla leikkiminen on yksi keino käsitellä näitä asioita. Nuoret tulevat tietoisiksi omaan sukupuoleensa kohdistuvista odotuksista ja voivat kyseenalaistaa niitä. Arkisempi esimerkki "rajojen rikkomisesta" on vaikkapa se, että nykyään pyritään välttämään puhumista naisten ja miesten ammateista ja huomioidaan tämä esimerkiksi oppikirjakuvituksessa (sairaanhoitaja voi olla mies ja insinööri nainen). Älä huoli, koulu ei pakota ketään pukeutumaan tietyllä tavalla, eli osallistuminen on vapaaehtoista. Kotiin ei lapsesi voi jäädä, mutta kouluun voi aivan hyvin mennä normaalivaatteissa. Tarvittaessa voit ilmoittaa koululle asiasta etukäteen.

Vierailija
18/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:31"]En ole ammattivalittaja ja sinänsä koulu voi pitää noita päiviä. Mun mielestä kuitenkin tytön kuuluu pukeutua tytön vaatteisiin, pojan poikien vaatteisiin. En ymmärrä miksi tarkoituksella halutaan rikkoa sukupuolten välisiä rajoja ja eroja. ap
[/quote]

Hyh. Kamalaa että sinulla on lapsiakin. Mitä jos rakastaisit heitä sellaisina kuin ovat

Vierailija
19/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi oli hauska päivä koulussa! Varsinkin kun 50-vuotias miesrehtorimme pisti mekon päälle ja huulipunaa :)
Eikä se paljoa meiltä tytöiltä vaatinut, laitettiin löysät farkut, iso huppari tai puvuntakki, viikset meikillä ja hiukset vedettiin kammalla ja geelillä taakse ja ponnarilla pitkät hiukset piiloon paidan alle. Poikia ei usein kiinnostanut pukeutua hameeseen tai vastaavaan, mutta tytöillä oli hauskaa pukeutua :)

Vierailija
20/61 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä elin ajan kun naiset rupesivat pitämään housuja. Nykyäänkin se on järkyttävää katsottavaa. Naisella kuuluu olla hame, ei housuja. Eikä farkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän