Outo fb-viesti kaverin vaimolta
Lapsuusaikojen parhaan ystävän, nykyään ehkä ennemminkin kaverin, vaimo laittoi facebookissa omituisen viestin (ei siis olla kavereita siellä tai reaalimaailmassa). Minun pitäisi kuulemma jättää varattu mies rauhaan, ja kai tiesin että mies nykyään on naimisissa (kyllä tiesin, olin mukana häissä) ym. Että mitenköhän tähän nyt pitäisi reagoida. Kerronko kaverille vaimonsa viestistä, vastaanko itse jotain vain olenko reagoimatta mitenkään?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:32"]
No ehkä vaan jätät kaverin rauhaan.
[/quote]
No ehkäpä en kuitenkaan ala sanoa parin vuosikymmenen ystävyyssuhdetta irti kolmannen osapuolen käskystä.
Ehkä juttelet sen kaverisi kanssa.
Avioliitto on kuitenkin tärkeämpi kuin pitkääkään ystävyys, joten sinuna ottaisin etäisyyttä.
Mikä siinä onkin, että mies ja nainen voi olla kavereita vaan siihen asti, kun mies sitten viimein pariutuu? Ensin kaikki on ok, mutta hissuksiin miestä aletaan etäännyttää kaikista naispuolisista tutuista, joskus jopa sukulaisista. Olen menettänyt monia miespuolisia ystäviä juuri näin, mutta olen valmis sopimaan sinä päivänä, kun hankkiutuvat naikkosistaan eroon.
Ja mikä tässä naurattaa? Olen lesbo.
Väärä vastaanottaja?! Vaimo epäilee suhteesta, huom epäilee ja luulee, että se olet sinä.
Tai kaveri käyttää sinua mustasukkaisuuden välineenä ja kertonut vaimollee jostain jota ei ole.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:37"]
[/quote]
No ehkäpä en kuitenkaan ala sanoa parin vuosikymmenen ystävyyssuhdetta irti kolmannen osapuolen käskystä.
[/quote]
No eipä sulla ole oikeasti tarvetta sitä vaimoa opettaakaan, annapa miehen valita. Odotat ottaako itse yhteyttä ja toteat ettei vaimosi taida pitää tästä. Se on sen naisen kanssa halunnut olla, niin et sinä nyt kummoinen ystävä ole, jos alat lyömään kapuloita rattaisiin ja kannustamaan miestä miten hänen sinun mielestäsi pitäisi elää. Teet selväksi että olet paikalla jos hän tarvitsee ystävää, jos ja kun eroaa sitten.
Ehkä sinä et oikeasti olekaan niin tärkeä ystävä sille miehelle, että hän haluaisi vaimonsa tykkäävän kyttyrää, muttei viitsi sanoa sinulle sitä. Vai ottaako mies jatkuvasti yhteyttä? Ehkä se on tehnyt jotain typerää?
2
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:38"]
Ehkä juttelet sen kaverisi kanssa.
[/quote]
Varmaan pitäisi. Tuntuu vaan jotenkin tyhmältä mennä kaverille kertomaan, että vaimonsa haluaisi katkaista välimme.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:40"]Avioliitto on kuitenkin tärkeämpi kuin pitkääkään ystävyys, joten sinuna ottaisin etäisyyttä.
[/quote]
Höpöhöpö. Avioliittoja tulee ja menee, ystävät pysyy.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:40"]Avioliitto on kuitenkin tärkeämpi kuin pitkääkään ystävyys, joten sinuna ottaisin etäisyyttä. [/quote] Höpöhöpö. Avioliittoja tulee ja menee, ystävät pysyy.
[/quote]
Mutta ystävyys kestää muutaman avioliiton mittaisen tauonkin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:40"]
Avioliitto on kuitenkin tärkeämpi kuin pitkääkään ystävyys, joten sinuna ottaisin etäisyyttä.
[/quote]
Tietysti avioliitto on tärkeämpi, mutta eihän tässä ole (toivottavasti) kyseessä mikään joko-tai -tilanne.
Lähetä sille takaisin jotain yhtä fiksua tyyliin "Hullu? :D :D", ehkä sit tajuaa miten vähä-älyseltä kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:44"]
[/quote]
[/quote]
No eipä sulla ole oikeasti tarvetta sitä vaimoa opettaakaan, annapa miehen valita. Odotat ottaako itse yhteyttä ja toteat ettei vaimosi taida pitää tästä. Se on sen naisen kanssa halunnut olla, niin et sinä nyt kummoinen ystävä ole, jos alat lyömään kapuloita rattaisiin ja kannustamaan miestä miten hänen sinun mielestäsi pitäisi elää. Teet selväksi että olet paikalla jos hän tarvitsee ystävää, jos ja kun eroaa sitten.
Ehkä sinä et oikeasti olekaan niin tärkeä ystävä sille miehelle, että hän haluaisi vaimonsa tykkäävän kyttyrää, muttei viitsi sanoa sinulle sitä. Vai ottaako mies jatkuvasti yhteyttä? Ehkä se on tehnyt jotain typerää?
2
[/quote]
Häh? En ole lyömässä kapuloita rattaisiin, määräilemässä miten ja kenen kanssa kaverin pitäisi elää elämäänsä tai vaatimassa pitämään minua vaimoaan tärkeämpänä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:40"]Avioliitto on kuitenkin tärkeämpi kuin pitkääkään ystävyys, joten sinuna ottaisin etäisyyttä. [/quote] Höpöhöpö. Avioliittoja tulee ja menee, ystävät pysyy.
[/quote]
Kyllä myös niitä ystäviäkin tulee ja menee.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Mutta ystävyys kestää muutaman avioliiton mittaisen tauonkin.
[/quote]
Ei ole kyllä kaikki avioliitossa kohdallaan, jos ystävyys pitää sen vuoksi laittaa tauolle.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:42"]Väärä vastaanottaja?! Vaimo epäilee suhteesta, huom epäilee ja luulee, että se olet sinä.
Tai kaveri käyttää sinua mustasukkaisuuden välineenä ja kertonut vaimollee jostain jota ei ole.
[/quote]
Voin kuvitella tuon mustasukkaisuus keskustelun :D
Vaimo: teppo flirtailee minulle... Mies: niin Sirpakin minulle ja soppa onkin valmis kun parisuhteeseen otetetaa kolmannet osapuolet ihan viattomastikin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:50"]
Lähetä sille takaisin jotain yhtä fiksua tyyliin "Hullu? :D :D", ehkä sit tajuaa miten vähä-älyseltä kuulostaa.
[/quote]
En nyt sentään. Mieluummin olen reagoimatta mitenkään.
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
Mutta vaimolla on oikeus (ehkäpä vielä miehen seläntakana) heittää kapuloita rattaisiin pitkään ystävyyssuhteeseen? Ei ole.
AP: Kysy asiaa ystävältäsi. Hän ei ehkä ole edes tietoinen vaimonsa viestistä.
Voisi olla hyvä idea odottaa miehen yhteydenottoa ja jotenkin kauttarantain yrittää ottaa asia puheeksi. Jos pamautat asian päin naamaa niin mies voi kiusaantua ja asian selvittäminen on entistä vaikeampaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:52"]
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
Häh? En ole lyömässä kapuloita rattaisiin, määräilemässä miten ja kenen kanssa kaverin pitäisi elää elämäänsä tai vaatimassa pitämään minua vaimoaan tärkeämpänä.
[/quote]
No sitten sä et ilmeisesti ole se joka ottaa teistä aina yhteyttä, etkä ole "väkisin pysymässä ystävänä" kuten saattaisi käsittää.
Tottahan se on etteivät nämä ystävyydet ole aina niin viattomia ja vaarattomia kuin väitetään.
Minä sain kerran sellaiselta kaveri/viritykseltä lämpimän "hyvänyön toivotuksen ystävälle" mitä hitusen ihmettelin, seuraavana aamuna sain jo kylmän tekstarin että "älä ole yhteydessä enää, minä seurustelen" (mietin että olikohan mies laittanut itse kumpaakaan), laitoin vain viestin että kiva että olette löytäneet sitten toisenne ja viimein seurustelette, että onnea vain teille molemmille.