Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua että ennen siistin ihmisen kämppä on alkanut muuttua likaiseksi ja sotkuiseksi.

Vierailija
21.11.2021 |

Muuten ei käytöksessä näy mitään ihmeellistä. Ei vaikuta esim. masentuneelta

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei aina näy päällepäin.

Vierailija
2/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne elämänhallinnan ongelmat aina näy. Joskus ne voimat menee siihen, että näyttää ulkoisesti ok, mutta kotona ei jaksa. Voi olla sairaus, millainen vain, taustalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi olla piilossa. Jokin muu sairaus oireilee.

Vierailija
4/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä masentuneelta on ehkä suurin loukkaus mitä voi masentuneelle sanoa.

Mulle sanottiin sillon kun olin vaikeasti masentunut ja aivan lopussa, ihmisraunio että en edes näytä masentuneelta :))

Vierailija
5/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen on laiskistunut. Ei vetelyys vaadi mitään psykan diagnoosia.

Vierailija
6/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut menoja muualla tai todennut että ei kiinnosta.

Vierailija
7/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat hyviä peittämään masennuksen. Oma romahtamiseni tuli läheisille täytenä yllätyksenä, koska pidin kulissia yllä viimeiseen saakka. Kysy ystävältäsi miten hän voi. Kerro, että olet huolissasi.

Vierailija
8/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sitä on käyny v*tuttamaan, kun aina kun saa siivottua, niin joku tulee sotkemaan ja kämppä on taas entisessä kunnossa...Näin ainakin mulle kävi.

Vierailija
9/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkinen kriisi, voimavarat eivät riitä, toisaalta huomio on jossain muualla, eikä ehkä huomaakaan.

Näin olen huomannut käyvän myös ulkonäön ja siisteyden suhteen. Ja vastaavasti kun elämä alkanut sujua, sekä ulkonäkö että koti ovat palanneet kuosiin.

Vierailija
10/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vanhempi ihminen voi olla muistisairas.

Vierailija
11/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!

Jos ei vaan jaksa puunata. Mä en ole ikinä jaksanut. Pikkuhiljaa kaaos hiipii, sitten välillä siivoan ja sama jatkuu.

Mielummin Sanna Marintyyppiset kontrollifriikit pitäisi toimittaa terapiaan, jotta antaisivat muiden edes elää omassa kodissaan eri lailla.

Tietty riippuu minkä tason sotkusta puhutaan: käykö itse suihkussa, onko jääkaappi täysin homeessa? Asunto täynnä roskapusseja?

Vierailija
12/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia voi olla aivan päinvastoin, ehkä pitäisi kysyä?

Siivousvimmassa siivotaan tunteita, sanoo psykoterapeutti Mirja Svartengren

https://sverigesradio.se/artikel/6508810

Vierailija
13/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei näy päällepäin. Masentunut pyrkii yleensä salaamaan ongelmansa muilta, ja oppii siinä taitavaksi.

Olin vakavasti masentunut vuosia. Samaan aikaan olin asiantuntijatyössä, minulla oli harrastuksia ja kavereita. Olin myös hauskaa seuraa silloin kun sain lähdettyä jonnekin.

Yksi syy tähän oli että pääsin hetkeksi pois kämpästä jossa en ollut siivonnut vuosiin. Kämppä oli aika lailla samaa tasoa sen siivoojan (AuriKatariina?) youtubevideoissa.

Vierailija
14/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus, silloin ei jaksa tehdä kotihommia enää työpäivän päätteeksi.

Tai jokin raskas mullistus tai muu hankala vaihe menossa (josta sä et tiedä), joka vie kaikki henkiset voimat ettei jaksa siivota?

Vierailija
15/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan enää kiinnosta siivota kun tulee vieraita, itse ainakin aina siivoan ennenkuin kukaan tulee käymään, normi elämässä kämppä kuin pommin jäljiltä.

Vierailija
16/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin sillon kun olin vaikeasti masentunut ja aivan lopussa, ihmisraunio että en edes näytä masentuneelta :))

Yleisestikin on sillein monissa jutuissa, että kaikki ei ole siten miltä näyttää. Useastikin monia ihmisiä tulkitaan väärin. Näyttämiset ja oikeasti olemiset ovat myös ihan irti olevia asioita toisistaan. Siltä miltä jokin näyttää ei ole itse katsojan vika eikä itse kohteenkaan vika. Se vaan näyttää.

Vierailija
17/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei näy päällepäin. Masentunut pyrkii yleensä salaamaan ongelmansa muilta, ja oppii siinä taitavaksi.

Olin vakavasti masentunut vuosia. Samaan aikaan olin asiantuntijatyössä, minulla oli harrastuksia ja kavereita. Olin myös hauskaa seuraa silloin kun sain lähdettyä jonnekin.

Yksi syy tähän oli että pääsin hetkeksi pois kämpästä jossa en ollut siivonnut vuosiin. Kämppä oli aika lailla samaa tasoa sen siivoojan (AuriKatariina?) youtubevideoissa.

https://www.youtube.com/c/Aurikatariina/videos

Siis tämä.

Vierailija
18/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useasti masentuneet eivät näytä masentuneilta, sillä masennus on tunnepohjainen sairaus.

Vierailija
19/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta!

Jos ei vaan jaksa puunata. Mä en ole ikinä jaksanut. Pikkuhiljaa kaaos hiipii, sitten välillä siivoan ja sama jatkuu.

Mielummin Sanna Marintyyppiset kontrollifriikit pitäisi toimittaa terapiaan, jotta antaisivat muiden edes elää omassa kodissaan eri lailla.

Tietty riippuu minkä tason sotkusta puhutaan: käykö itse suihkussa, onko jääkaappi täysin homeessa? Asunto täynnä roskapusseja?

Jos nyt jätettäisiin Marin edes tämän keskustelun ulkopuolelle!

Vierailija
20/22 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kävi niin, kun ensin niksahti selkä ja piti lykätä joidenkin kotitöiden tekemistä, kuten pyykit ja muutkin raskaat kantamukset, sen jälkeen sitten nyrjähti nilkka ja tämän jälkeen sitten toisen jalat lihakset olivat käyttökelvottomat liikarasituksen vuoksi. käytännössä noin kuukauden ajan kaikki vapaa-aika meni kehonhuoltoon ja erilaisten liikerajoitteiden noudattamiseen. Kun sitten aloitin kodin siistimisen, niin siinä meni varmaan 1-2 ylimääräistä viikkoa, koska koko ajan oli takaraivossa pelko, että mikä paikka hajoaa seuraavaksi. Niinpä sitten kotiin kertyi vuori tekemättömiä kotitöitä ja pölyllä täyttyivät kaikki ne paikat, joihin olisi pitänyt imurin varren kanssa kumartua tai jotain nostella. Roskapussit parvekkeelle.  Sen päätin jo selkäni niksahtaessa, että en aio ottaa yhtään ylimääräistä stressiä sotkusta ja jos joku sattuu tulemaan käymään ja alkaa asiaa ihmetellä, niin hänet laitan sitten siivoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi