Kuntouttavassa työtoiminnassa oleva työkaveri. Kukaan ei sano hänelle mistään negatiivisesti.
On aika laiskan oloinen ja ei oikein saa mitään aikaan. Tauot venyvät liian pitkiksi ja tulee viime tipassa työpaikalle.
Mielestäni tästä pitäisi sanoa ja sanoinkin pomolle, mutta pomo käski huolehtia omista asioistani.
Ilmeisesti on vain aikuisten päivähoidossa työpaikallamme...
Kommentit (27)
Miksi hän olisi kuntouttavassa, jos kykenisi kunnolla oikeisiin töihin? Et oikein taida tajuta kuntouttavan ideaa, ap.
Aloitus on trolli. Kuntouttavaa ei enää suoriteta yksityisissä yrityksissä eikä se ole tuottavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole kovin motivoitunut 9 euron päiväpalkalla.
Se on kulukorvaus, ei palkka. Pääasia on mennä paikalle sovittuun aikaan, sillä pääsee pitkälle.
Ei tarvitse olla varsinainen Einstein ymmärtääkseen, että orjan asemassa ilman palkkaa työskentely ei ole kovin motivoivaa. Jos itse olisit hänen asemassaan, raataisitko itse niska limassa koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
siihen vielä päälle toi leima minkä kuntouttava sulle antaa. jos oot ollu kuntouttavas vaikka sul ei oo ollu yhtään elämänhallinta ongelmii tai ei työkykyä , niin silti leimaannut että sul on noi kaksi mainittua. sinne mennään vaan karenssin pelko silmissä.
Kuntouttavassa työtoiminnassa oleva on lain mukaan asiakassuhteessa "työnantajaan".
Hyvä ap, mikä sinua oikeastaan harmittaa hänen olemuksensa, hänen käytöksensä sinua kohtaan, hänen työnsä vaikutus sinun työntekosi tehokkuuteen?
Ihmisellä on oma olemuksensa ja meille kaikille on vain helpompaa, jos hyväksymme sen; ollaan toisillemme kunnioittavia: eletään, keskitytään omiin haasteisiimme, olemme ystävällisiä. Kaikilla on oma elämänsä, etkä tiedä, minkä kaiken kanssa tämä ihminen matkaansa kulkee. Minusta helpotat itseäsikin, kun et niin tarkkaile häntä vaan koitat nauttia omasta työstäsi ja päivästäsi parhaiten, mitä keksit.
Voit tervehtiä ystävällisesti; sanoa jonkun kivan sanan, antaa olla rauhassa ja opastaa tarvittaessa.
Työpaikalle tulo hyvissä ajoin tai minuutilleenhan on persoonakohtaista muutenkin. Olemme erilaisia; tietyt rajat on ja niistä sovitaan.
Rauhallisen oloinen ei ole välttämättä laiska.
Hän voi olla toipumassa vakavasta sairaudesta. Hän voi olla myös vain hiljaisempi kaikin tavoin ja tehdä työnsä.
Tottakai toisen esimerkki voi vaikuttaa myös innostavasti/ latistavasti, mutta jos kyseessä on kuntouttava työtoiminta, silloin kannustaminen ja ystävällinen suhtautuminen työkavereilta olisi tärkeää.
Mikäli työsi on riippuvaista hänen työstään, keskustele siitä pomosi kanssa, miten järjestätte työn. Ymmärrän hämmennyksesi sen osalta, jos niin olisi. Mutta siihen varmaankin löydätte hyvän ratkaisun, jos otatte työnkuvan ystävällisessä hengessä esille ja teette työnjakoja, jotka selkiyttävät tilanteen.
Toivon hyvää viikkoa teille ihan molemmille ja rauhallista, hyvää oloa työpäiväänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kulukorvaus, ei palkka. Pääasia on mennä paikalle sovittuun aikaan, sillä pääsee pitkälle.
Ja yleisestä harhaluulosta huolimatta tuo kulukorvaus on lisä työttömyysturvan (reilu 33 e/pv) päälle ja lisäksi työttömyysturvaan tulee vajaa 5 euron lisä/pv.
Tulee viime tipassa työpaikalle? Miksi sinne pitäisi tulla etukäteen? jos häneltä odotetaan tuottavuutta ja tehokkuuutta, silloin pitää maksaa palkkaa. Hänen ei kuulukaan tehdä samaa kuin palkkaa saavat työntekijät.
Kuntouttavassa työtoiminnassa ei ole mitään työvelvoitetta. Oikeissa työpaikoissa on paljon pahempia laiskureita, joille vieläpä maksetaan siitä. Menisit ennemmin työelämään ihmettelemään heitä.
Kuntouttava ei ole työtä ja se ei ole työpaikka. Lopettakaa se työ sanan käyttö heti paikoillensa kun puhutaan kuntouttavasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavassa työtoiminnassa EI SAA tehdä tuottavaa työtä.
Moni kaupunki rikkoo siis lakia. Nämähän tuottavat rahaa orjalaisten nahasta kaupungin kassaan.
Entä sitten?
Oon itse ollut kuntouttavassa jo muutaman vuoden. Tykkään itse siitä, että on koko ajan tekemistä eikä tarvitse vain istua paikallaan odottelemassa.
Nykyään sit uudet (palkalliset!) ohjaajatkin jo kyselee multa neuvoja, miten joku homma hoidetaan ja sysätään vastuuta joka ei mulle kuulu koska tiedän talon ja tavat😒 koko ajan menossa, mutta ei liksaa vieläkään vaikka olen ohjaajiakin tehokkaampi.
Vai ohjaajastako sä puhut etkä asiakkaasta? Silloin ehkä jo saa mainita huonosta työstä.
Noita on kuntouttava työtoiminta täynnä.