Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako 39 v lähteä opiskelemaan?

Vierailija
12.02.2015 |

Kannattaako mun 39-vuotiaana palata koulunpenkille? Koulutus kestää 5,5 vuotta, eli olisin jo 45 kun valmistuisin. Olettaen että pääsisin heti ensimmäisellä haulla sisään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:31"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:09"]

minäkin olen ajatellut hakea opiskelemaan, kyllästyttää oman alan työt ja fyysisesti raskasta, niin ja olen 49 v. Olen ajatellut sosionomin koulutusta AMK:ssa 3,5 v. Mitä mieltä?

[/quote]

Ei kannata noilla perusteilla. Monet sosionomit tekevät nytkin lähihoitajan töitä, tulevaisuudessa varmaan vieläkin enemmän. Eli nekin työt ovat fyysisesti raskaista. Jos ohjaajaksi pääsee, työ on kolmivuorotyötä.Mielummin vaikka taloushallinto tms ala jolla töitä riittää siisteissä sisätöissä.

Muuten, millainen kuva sulla on sosionomin töistä? Kun ihan murto-osa "pääsee" toimistohommiin ja muissa töissä on aina myös fyysistä työtä.

[/quote] Mä haluaisin ihan avuksi lapsiperheeseen, avustamaan maahanmuuttajia tai vaikka perhekotiin tai ensikotiin, just ohjaaks, en haluais paperihommiin, voisko onnistua ? [/quote]

Kyllä

Vierailija
22/25 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan! Uuden oppiminen on aina hieno juttu oli ikä mikä tahansa. Onnea opiskeluun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa!

Vierailija
24/25 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan! Opiskelu on ihanaa! Haaveilin itsekin vielä muutama vuosi sitten uutta yliopistokoulutusta, mutta realismi iski. Olen 50. Mutta nykyisin joskus haikeana mietin, että jos olisin toteuttanut haaveen, olisin jo aika pitkllä opiskelussa.... Nyyh! Älä jätä menemättä, äläkä mitään työllistymisiä vielä mieti. Opiskelu on jo sinänsä niin antoisaa!

Vierailija
25/25 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! T. 45-vuotiaana insinööriksi valmistunut, vakityössä nyt; ennen opiskelua vuosikausia pätkätöitä.