Muita, joille hormonaalinen ehkäisy ei sovi?
Mitä olette keksineet tilalle? Itse en voi käyttää estrogeenia migreenin vuoksi, enkä mitään muitakaan (keltarauhasvalmisteita) koska niistä tulee aina samat oireet, päänsärkyä, pahoinvointia, jatkuvaa vuotoa, libidon katoamista, oman itseni kadottamista (mielialat muuttuu ja tulee masennusta, ahdistusta ja aggressiivisuutta). Kokeilin juuri uusia minipillereitä mutta tuli todettua että ylimääräiset hormonit ei ole se mun juttuni.
Kommentit (7)
Vaihda miestä sellaiseen, joka sietää kumeja.
Heps, täällä! Ihan kortongilla on menty eikä harmita. Sen verran paljon jouduin pillereiden kanssa sekoilemaan, että varsin tyytyväisenä ollaan miehen kanssa kortsulla menty, kun muutoin olen oma iloinen itseni ilman muitakaan sivuoireita. Kierukkaa tarjottiin, mutta kun lastenteko on parin vuoden aikana ajankohtainen, niin eipä sitä ollut järkeä laittaa.
Sama täällä. Huomasin, että mieliala heittelee todella paljon (masennusta, aggressiivisuutta), joten oli pakko jättää pois.
Kuparikierukka. Oli kohtalaisen runsaat menkat jo valmiiksi, ensimmäisen vuoden ajan menkat kestivät tiputteluineen aika pitkään, mutta tasaantuivat siitä sitten minulle normaaliin 5-7 päivään (joista n. 3 päivää runsaampaa vuotoa, loput niukkaa tai tiputtelua, sellaista oli ensimmäinenkin vuoden ajan mutta tiputtelupäivät kestivät pidempään). Erittäin tyytyväinen olen, ei lisännyt kipuja ollenkaan eikä minulla asentaminenkaan sattunut oikeastaan yhtään.
Migreenin takia perinteiset e-pillerit ei sovi, minipillereitä kokeilin paria eri merkkiä mutta sivuvaikutukset olivat niin inhottavia etten halunnut edes kokeilla hormonikierukkaa tai kapselia varsinkaan.
Eipä ne myrkyt kellekään sovi. Naiset vaan hölmöinä syövät kun ”mies ei tykkää kumista.”
Ootko kokeillut hormonikierukkaa? Mulle ei toiminu pillerit, laastarit ei mikään. Hormonikierukkaa epäilin kovasti, mutta kokeilin ja onneksi kokeilin!
Hormonikierukan ero muihin on se, että hormonipitoisuudet veressä on ihan eri tasoa kuin pillereillä. Vaikutus on paikallinen. Ekat 3:kk tiputteli, mutta sen jälkeen toimi 2x7v. moitteettomasti ja ilman vuotoja. Sitten alkoi jäleen tiputtelu, jolloin otatin sen pois.
Kokeile kuparikierukkaa. Itsellä se on ollut ainoa, jonka kanssa on pystynyt elämään. Vuoto runsastui kyllä, mutta ei niin paljon, että olisi mahdottomaksi mennyt.